1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon Age: Inquisition

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 4 jul 2011.

  1. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Pro-tip: Die requisitions zo min mogelijk doen. Je krijgt genoeg power door andere quests en het is zonde van je recourses
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het kan ook allemaal tegelijk. Ik check soms Hinterlands, dan weer Stormcoast, dan weer ...eehm dat moerasgebied etc. Gisteren achter de waterval in Hinterlands
    Vallamar
    ontdekt. Zonder dat ik het wist voldeed ik al aan alle quest voorwaarden terwijl ik helemaal geen quest had. Dus die gecleard. Het feit alleen al dat je 'even' zo'n gebied tegenkomt. Echt super.
     
  3. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Die je bij die kampen krijgt bedoel je? Die heb ik nog niet gedaan nee.
     
  4. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ga denk ik vanavond wel weer een ander gebied bezoeken.

    Wat ik wel een beetje jammer ga vinden, maar dat is logisch omdat het geen skyrim is is dat je na het uitspelen niet verder kan spelen. Dat je dan nog die shards, sidequests etc kan completen.
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Yep me too gisteravond, maar ik had een sleutel nodig helaas. Maar ach, iets zegt me dat ik daar keihard was afgeslacht.

    Anyway, kom er net achter dat mages geen healing spells meer hebben? Dat is extreem zuur zeg. Man die shit heeft mijn leven en van mijn team talloze keren gered in DAII. Goddamn.
     
  6. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Je kan wel door spelen nadat je klaar bent.

    Kwestie van barrier goed gebruiken in combinatie met guard. Voorkomen dat je geraakt wordt in plaats van geraakt te worden in de eerste plaats. ;)
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Haha maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

    Ik vind de game nu al geweldig, ik blijf verbaasd zijn over wat een verschil dit met DAII is. Ben nu in dat gebied genaamd Storm Coast, volgens mij. De zee is echt mooi gemaakt ook, rotsen, schepen die op het strand liggen. Kwam een soort van cave tegen met giant spiders, toffe loot ondertussen vinden of een boek onderweg tegenkomen en lezen. Zitten echt vette verhalen bij. ah man i fucking love een goede RPG.
     
  8. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Goed om te weten. Want ik vroeg me al een paar keer af nu wat ik ermee moest doen. Ik kan die materialen beter voor andere dingen gebruiken.

    De gebieden zien er soms echt geleefd uit, dingen kloppen gewoon, kleine dingetjes. Zo zag ik net op een soort bergrand met gras een slaapzak liggen, met een boek erbij, alsof iemand hier even lekker rust heeft genomen. Je ziet er verder geen NPC bij, maar het zijn toffe dingen. Echt vet dat exploren.
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ga deze game gewoon missen als ik em uit heb:+

    Ben te kieskeurig geworden met games door de jaren heen.
    En voor mij persoonlijk klopt alles gewoon aan deze game.

    Vind wel dat er weinig goeie gear en weapons droppen voor een roque.
     
  11. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Soundtrack is trouwens ook wel erg lekker. Zitten een paar mooie nummers tussen.
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Vind die liedjes die je hoort in de taverns vaak ook erg leuk!
     
  13. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Heb ik ook hoor.

    Ik koop lang niet alle games meer, maar helaas kan je daardoor wel minder spelen:+ Daar tegenover staat wel dat ik juist die paar games altijd na een tijd weer eens opnieuw speel. En wat dat betreft is een RPG game het ideale. Daar kan je al best wel lang mee doen en hoef je voorlopig geen andere games te kopen:)

    Ik zei het gister ook al. RPG (action) games zijn toch echt wel mijn favoriete games om te spelen. Lekker je eigen character maken en niet aan het handje worden gehouden zoals de meeste games. Lekker je eigen ding doen in zo'n wereld:cool:
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Hoe spelen jullie de game over het algemeen? Ik merk dat ik tijdens combat toch vaak bij mijn main character blijf en me niet echt veel bezig hou met de andere party members. Ik laat hen gewoon hun gang gaan en zie wel waar het eindigt. Wel hou ik me bezig met het kiezen van abilities, maar ik vraag me een beetje af wat goede abilities voor Solus, Cassandra en Varric zijn? En voor een one handed warrior, ikzelf dus...wat zijn een beetje abilities die aan te raden zijn?
     
  15. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik speel het eigenlijk zoals Skyrim of een Mass Effect haha.

    Gewoon in mijn eentje en zie wel wat de rest doet:+ Tot nu toe gaat het wel goed ondanks dat ze weleens dood gaan, maar ja even wachten en ze zijn weer terug. Zal het ook helemaal verkeerd spelen, maar ja dat boeit me niet. Ik wil het lekker op mijn eigen manier spelen:)
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Klopt man, same here. Maar in de Storm Coast ga ik nu al aardig wat keer dood, puur omdat mijn teammates waarschijnlijk niet goed staan ingesteld. Met de juiste setup kun je waves aan vijanden echt ownen. Dat had ik in DAII maar dat was wel met hulp van mensen op het BioWare forum. :)

    Op dit moment heb ik wel echt een bad-ass move voor mijn one handed warrior, ik grijp de vijand ongemerkt van een afstandje met mijn chain ability en dan gelijk een payback strike op zijn muil. Heerlijke move.

    Kun je trouwens niet meer instellen wat party members automatisch moeten doen? Dus zoals je in DAII had dat wanneer de vijand Varric bijvoorbeeld aanviel, dat de mage hem dan te hulp schoot met een spell? Ik kan dit hele menu niet vinden. Je kon een hele zooi instellen.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2014
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Twee tips voor de combat in de game, zelf uitgevonden en getest:

    1) Kijk bij de behavior tab van je characters. Daar staan een optie mana/stamina reserve. Die staat standaard op 50%. Dat houdt in dat de AI gestuurde characters geen abilities gebruiken als de mana/stamina beneden die grens komt. Dan doen ze alleen nog maar standaard attack (RT). Dit is gedaan zodat je dan zelf de veel mana/stamina kostende abilities ZELF nog manueel kan casten/gebruiken in de tactical mode. ECHTER, als je, net als ik, voornamelijk je main character bestuurt en hooguit eens pauzeert voor het handmatig geven/nemen van een potion, dan kun je die reserve beter veel lager instellen. Ik heb het op 20 gezet. Dit zorgt ervoor dat de AI characters ZELF/automatisch ook de zwaardere abilities gebruiken/casten, wat de combat van je party enorm ten goede komt. Echt doen!

    2) In het verlengde van 1). Kijk ook bij de tactics tab van elk character. Daar staan alle active abilities van het character en welke ze mogen gebruiken (vinkje) of niet (kruisje). Als je characters verder ontwikkelen wil je je vaak focussen op bepaalde abilities. Zet dan de abilities die je niet wil gebruiken op uit (kruisje)! Belangrijker nog, er is een derde optie, je kunt abilities op preferred instellen (sterretje). Doe dit voor de belangrijkste abilties voor het specifieke character. Dit zorgt ervoor dat de AI dan die abilities zo vaak mogelijk gebruikt.
    Voorbeelden: Je tank (Cassandra/Blackwall) wil je altijd zoveel mogelijk guard laten hebben. Dit doe je oa door de abilities als Challenge en Warcry op preferred te zetten (sterretje).
    Je Mage (Knight enchanter) (Vivienne) wil je mega damage uitpersen, maar ook, als het je enige mage is, protection laten bieden. Zet hiervoor Spirit Blade (Damage) en Barrier (Protection) allebei op preferred, zodat de KE zoveel mogelijk barrier cast en daarnaast Spirit blade voor massive damage!

    Dit krikt de survivability van je party echt enorm op! Experimenteer ermee :)
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2014
    allstyles vindt dit leuk.
  18. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Mijn team is nog steeds weak als een malle en ben ondertussen lvl 19.. Nog geen draak verslagen en de gemiddelde rift ben ik te slap voor.. Geen idee wat ik fout doe maar het haalt de lol enorm uit de game en ik vind het juist zo vet.. Zit er aan te denken weer opnieuw te starten na ruim 75 uur
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Probeer mijn tips eens ....
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Waar bestaat je party uit? Welke class ben je zelf? Kun je een indicatie geven van welke skills jij gebruikt en je type party members? (Bijvoorbeeld vuur mage Solas, Two handed Iron-Bull, etc), en welke moeilijkheidsgraad speel je?
     

Deel Deze Pagina