1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Speciaal voor jullie een oplossing gevonden:

     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    God, wat was dat altijd een ellendig taakje met die schoolboeken. :lol:

    En ik heb toch liever een mooie cover van een boek dan een wat ik zelf moet kaften omdat het anders de poorten tot de hel opent. :+
     
  3. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn trouwens wel de oude covers, die van nu zijn net zo lelijk als de Engelse covers. :p
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Haha oh ja 8)
    Maar niks is zo erg als die Engelse, eens kijken wat die nieuwe ook alweer waren. :p

    edit:
    [​IMG] [​IMG]

    Ik vind de oude covers beter, maar het is nog steeds niet zo erg als de Engelse. :+
     
  5. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een goed boek, heb onlangs Animal Farm, 1984, The Catcher in the Rye gelezen. Ben dus begonnen bij de klassiekers ;) Iemand nog een tip voor een boek in dezelfde categorie? (klassiekers/must-read)
     
  6. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Brave New World en Lord of the Flies passen wel in het straatje van boeken de je gelezen hebt. Zullen ook vast genoeg lijstjes op internet staat met aanraders :)
     
    Roerbakmie vindt dit leuk.
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Iemand hier toevallig bezig met de SF serie 'The Expanse'? Deel 1 ' Leviathan Wakes' was 1 van de beste SF boeken die ik ooit heb gelezen en ik ben nu bezig in deeltje 2 ' Caliban's War'. Dikke aanraders:

    https://www.goodreads.com/book/show/12591698-caliban-s-war?from_search=true

    Verder heb ik vorige week het boek 'Bonita Avenue' gelezen. Te gek boek over een een ogenschijnlijk perfecte Nederlandse familie met een trotse vader aan het hoofd. Echter dat blijkt al gauw anders in elkaar te steken. Het is ook nog eens het debuut van de schrijver:

    https://www.goodreads.com/book/show/22237471-bonita-avenue?from_search=true

    (NL versie gelezen)
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Meer mensen de boeken over Wayward Pines van schrijver Blake Crouch gelezen? :)

    Stuitte er per toeval op maar heb in een paar weken alle drie de boeken met veel plezier doorgelezen. Heerlijk beklemmende en mysterieuze sfeer (Twin Peaks/Lost) waardoor ik maar bleef doorlezen. Heb ook gelezen dat de de serie volgend jaar in de vorm van een TV show wordt uitgezonden, ben zeer benieuwd hoe ze dat gaan neerzetten. Kan heel tof worden :D
     
    Kevf vindt dit leuk.
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    nope maar ben door jou en daarna de reviews op goodreads wel erg nieuwsgierig geworden :)
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Cool, ben benieuwd wat je er van vindt :)
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Cover is erg Alan Wake achtig. Als de sfeer en het verhaal ook zo is ben ik verkocht. :D
     
  12. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    Ongeveer halverwege NOS4A2, schijnbaar Hill's beste werk. Tot nu toe erg goed, aanrader voor horror liefhebbers en ook gewoon leuk voor de kerstdagen.

    [​IMG]
     
  13. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik ben nu net klaar met A Clash of Kings en meteen begonnen met A Storm of Swords. Ik hoop de rest ook nog te lezen in mijn vakantie. :)
     
  14. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Toch leuk weer al die stats op goodreads zo op het eind van het jaar. Nu nog 1 boek per dag lezen en ik heb me challenge gehaald.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]

    :lwn:
     
    Grub en Yellow 13 vinden dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Niet zoveel meer als voorheen Dulle? Dit was ook het aantal wat ik deed toen ik nog meedeed aan de challenge. :lol:
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben altijd voor 12 gegaan. De ene keer dat ik dat niet deed haalde ik het gelijk niet.
     
  18. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Ugh, ben begonnen in Ulysses van James Joyce (onder lichte druk) en hoewel het lezen errug traag gaat, is het toch wel een 'mooie' leeservaring. Ofzo. Ik kan het niet omschrijven :+
    Hoop hem nog uit te krijgen dit jaar...
     
  19. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Hay, ik ben nieuw hier op het forum (al lees ik wel al een paar jaar mee ondertussen) en ik wil wat verder gaan met fantasy boeken. Ik ben bijna klaar met A Song of Ice and Fire en zoek wat nieuws. Het liefst een serie (die af is), maar een alleenstaand boek dat echt heel goed in elkaar zit kan ik ook wel waarderen. De Tolkien boeken staan nog op de lijst, maar daar wil ik nu nog niet aan beginnen. Verder heb ik qua fantasy alleen Harry Potter nog veel gelezen, dus bijna alles is nieuw voor me. :)

    The Name of the Wind leek mij wel tof. Is dat een beetje te doen?
    http://www.goodreads.com/book/show/186074.The_Name_of_the_Wind?from_search=true
     
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Name of the Wind is zeker tof. Staat een hele hoop goede fantasy in de startpost dus zou daar eens een kijkje nemen :) Denk dat je Joe Abercrombie ook erg kan waarderen.
     

Deel Deze Pagina