1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    "Nabestaanden overvallers Deurne eisen alsnog vervolging" - Nu.nl

    Gadverdamme. Nu gaan die mongolen weer proberen die juweliersvrouw te vervolgen.

    ''Het gaat toch om de dood van twee jonge mannen'', licht Ficq toe. ''Daarom willen nabestaanden dat een rechter naar de zaak kijkt. Dit had overigens misschien vermeden kunnen worden als de nabestaanden iets van oprechte spijt te horen hadden gekregen. Maar ze hebben geen enkele reactie gehad.''

    Oprechte spijt?! Die nabestaanden mogen sorry komen zeggen voor hun foute kinderen/neven/broers die het leven van 2 mensen even kwamen verzieken (2 mensen die wél de moeite namen om te werken voor hun centen). Niet andersom imo..
    Ik vind het in en in triest dat die juweliers nu wederom door dit verhaal heen zullen moeten. :mad:
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2015
    Yellow 13 en Dyonko vinden dit leuk.
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het zou wat zijn, excuses aanbieden aan een overvaller. `Sorry, het was niet mijn bedoeling de overvallers dwars te zitten. Volgende keer zet ik de juwelen bij de deur klaar.´


    Ik wil toch even de knuppel in het hondenhok gooien. Het Charlie Hebdo drama heeft me erg aan het denken gezet. Ik vraag mij af: Waarom hechten wij in het Westen zoveel waarde aan satire? Waarom is het zo dat wanneer wij iets beledigends afdoen als een grap, het ineens moet kunnen?
    Wanneer wij praten over racisme, dan is het argument vaak: ´Het gaat er niet om dat jij het goed bedoelt, het gaat erom dat de ander het als kwetsend ervaart en dus moet je het niet doen´. Nu zijn er heel veel culturen die dit echt niet kunnen hebben. Toch stáán wij erop dat het onze vrijheid van meningsuiting is.

    Dus hier de vraag: Waarom zijn we zo fel over satire van religie en politiek, terwijl we voor -bijvoorbeeld- racisme wel de gevoelens van anderen boven vrijheid van meningsuiting stellen?


    Laat mij onderstrepen dat ik hier geenszins mee wil insinueren dat Charlie Hebdo de dingen anders had moeten doen dan ze heeft gedaan. Dit is een gruweldaad, Charlie Hebdo hield zich keurig aan de Franse wet, maar het biedt ruimte voor debat.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind je timing nogal bedenkelijk @Matrix. Die ruimte is er wat mij betreft nog niet echt. Kort door de bocht: de lijken zijn nog nauwelijks koud.

    Het is niet alleen dat satire moet kunnen maar het gaat hier om vrijheid van meningsuiting in het algemeen. Een vrijheid waar ook grenzen aan zitten aangezien aanzetten tot haat en laster en smaad niet zijn toegestaan in onze maatschappij. De reden dat vervolgens juist satire wordt aangehaald wanneer er wordt besproken 'dat moet kunnen' is omdat satire een extreme vorm van je mening uiten is en daarmee dus direct een goed voorbeeld om er bij te halen wanneer we het over die vrijheid hebben. Overigens zie je die discussie ook deels terugkomen bij gewelddadige games. Games kunnen erg grof gevonden worden maar mogen in onze maatschappij wel.

    Wanneer wij krachten in onze maatschappij aan het werk laten die die vrijheid onderdrukken dan ondermijn je de maatschappij zoals wij die hier in het westen hebben opgebouwd. Een maatschappij waar je straffeloos kritiek op elkaar mag hebben, je altijd je eigen mening mag verkondigen zonder dat daarbij je eigen veiligheid in gevaar komt. En voor specifiek satire geldt dat het een mooie vorm is om maatschappelijke discussies aan de kaak te stellen.

    Wanneer je die vrijheid beperkt kom je in een wereld waarin de andersdenkenden (anders in de zin van 'niet gelijk aan de zittende meerderheid') worden beperkt in hun vrijheid.
     
  5. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Wat vinden jullie ervan dat nos eerst de executie van agent laten zien en vervolgens in volgende uitzendingen deze hebben gecensueerd. Omdat boze moeders roepen op twitter dat er kinderen kijken (nos gaf duidelijk aan dat het om zeer schokkende materiaal ging en daarbij gepast moest handelen.) Ik vond het best ongepast om de beelden te censueren namelijk, want dat was juist het gene dat liet zien hoe gruwelijk deze misdaad was. Door het weg te laten censureer je de hele ernst van dit.

    Metro had een aantal prenten op de voorpagina staan alleen mijn frans is wat stroef.

    En de hoofd van de islamitische leiders van frankrijk hebben ook deze tereur actie veroordeeld. Maar dat soort dingen zijn niet boeiend genoeg voor de media.
     
  6. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik begrijp de beslissing. Dit soort beelden zijn alleen geschikt voor na 22:00 ofzo.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat mij betreft zeer terecht dat dit wordt gecensureerd. Het is gewoon niet voor iedereen geschikt. Dat veel moslims deze daad veroordelen is al vaak genoeg getoond op tv. Gisteren nog door Aboutaleb notabene op de NOS:

    http://nos.nl/artikel/2012214-aboutaleb-tegen-jihadisten-rot-toch-op.html
     
  8. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Persoonlijk vind k dat je overal grappen over moet kunnen maken ongeacht ras, geslacht, geloof of handicap. Uiteraard kunnen sommige dingen gevoeliger liggen bij sommige mensen en bepaalde situaties maar dat moet niet weg halen dat het ene welmag andere niet, ik vind dat rassen grapjes moeten kunnen zonder dat ht gelijk als racisme bestempeld wordt. Racisme wordt juist sterker door contunuiteit van anti racisme. Het zijn ook meestal blanke moraalriders die het hards racisme roepen te schreeuwen.

    En imo is er een groot verchil tussen een grap en een uitspraak bedoeld om een ander te kwetsen .
     
  9. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Gisteren zat bijvoorbeeld imam Yassin El Forkani bij Jinek die ook de gruweldaad veroordeelde.
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind het prima. Naast dat het niet voor iedereen geschikt is, heb ik er zelf ook helemaal geen behoefte aan om dat te zien. Ik zapte er gister toevallig langs en de gecensureerde beelden i.c.m. het commentaar is voor mij meer dan zat. Het complete filmpje is toch inmiddels overal te zien voor de mensen die dat willen.
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik vind het vreemd dat ik hier niks, maar dan ook niks lees over het feit dat iedereen weet wie de daders zijn door fucking achtergelaten ID's. Like really? welke achterlijke paardenlul heeft tot in de details een aanslag uitgekiemd en neemt dan zijn eigen auto met ID mee? Ik snap echt niet dat hier geen vraagtekens bij gezet worden. Ondertussen staat iedereen alweer klaar met zijn oordeel. "Tja je kon er op zitten wachten." "Apen, allemaal. Maak elkaar lekker af dan in het oosten."

    Laten we met zijn alleen eens verder leren kijken dan een nieuwsberichtje hier en daar voordat er oordelen gegeven worden.
     
  12. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Het filmpje viel overigens best mee met expliciete content. Het liet meer de harteloze daad zien dat ze geen genade hadden met iemand die zich over gaf. De executie zelf viel weinig details te zien omdat het op een redelijke afstand was. De gecensureerde versie liet imo niet de ernst in zien van de aanslag. Als ik de ongecensurerde versie niet had gezien had het totaal geen impact op me gehad.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wellicht begrijp ik je verkeerd, maar suggereer je nou dat het een complot is?
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Zoals ik al aangeef, zou het wel eens fijn zijn als mensen niet direct oordelen. Hoe hypocriet zou het dan wel niet zijn als ik hetzelfde doe? Ik laat tot nu toe de waarheid in het midden, aangezien ik het bewijs dat een bepaalde groepering schuldig is mager vind.
     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Oordelen? Mensen zien gewoon de beelden, het is niet alsof puur de media dit meldt en je daar maar vanuit moet gaan. Ook ik vind het vreemd van die id's , maar een complot? Neh.
     
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik geef nergens aan in een complot te geloven. Weer een goed voorbeeld dat 1 iemand wat suggereert en het direct overgenomen wordt door anderen.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Hou op hoor, omdat Kevf dat zegt? Ik las jouw post eerder dan die van Kevf en ik kan het niet anders interpreteren dan dat je het maar een verdacht verhaal vindt (aka complot).
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De twee hoofdverdachten (en zo goed als zeker weten daders) zijn teruggekeerde syriegangers:

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/charlie_hebdoders.html#comments

    ik heb nergens gesuggereerd dat ze deelnemers zijn van een bepaalde terroristische eenheid. Welke waarheid laat je precies in het midden? Dat het een moslims extremistische aanslag is geweest? Wellicht is er nog geen 100% uitsluitsel, maar op het moment dat jihadstrijders met ak47's een aanslag plegen op medewerkers van een satirisch dagblad ligt die waarheid al lang niet meer in het midden.
     
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dus omdat jij niet het vermogen hebt om het anders te interpreteren, is het ook zo dat ik het een complot vind? Ik geef net aan geen complot tot dusverre te zien, maar daarnaast zie ik ook niet het bewijs dat het 100% zeker een aanslag is van de daders die nu verdacht worden.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Omdat je al door een gekleurde bril er naar kijkt. Logisch, maar niet gek om je daar bewust van te zijn ;).
     

Deel Deze Pagina