1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    17-35mm 1.8 gekocht. Nu nog iets vets vinden om te fotograferen :9
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zo, ik kan alsnog upgraden naar een Nikon D750! Mijn D610 en al mijn lenzen zijn gestolen in Buenos Aires. :'-( Een bende met een enorm sluwe truuk; ze leiden je af zodanig dat je je tas even loslaat en boem, weg.

    Dat wordt dus een zonsondergang in Rio op een Nexus 5. :p
     
  3. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Wow, dat is zacht gezegd echt kut man! Kun je er nog wat aan doen/aangifte iets gedaan of is het hopeloos.
     
  5. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ze waren de meest intelligente member van XBW te slim af. Snugger volk daar in Buenos Aires :eek:.

    Balen van al je foto's! Je spullen zijn nog vervangbaar...
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    [​IMG]

    Dit moest ik eens doen. :+
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Enenenen show us!

    Ben beetje in een dubio, heb nu 50mm, 17-40mm f4 en een 135mm f2. Eigenlijk zit ik daar persoonlijk wel goed mee. Maar moet zeggen dat de 135mm ondanks de awesomeness een beetje overkill is. Qua straatfotografie heerlijk, maar ik ben er niet helemaal tevreden mee. Zit dus nu naar een 24-70mm te kijken, dan gewoon de f2.8 II. Daar zit ik qua straat nog wel goed, maar heb ik ook voor de rest een fijne lens, 17-40 gebruik ik namelijk meer voor lange sluitertijd nachtshots.
     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Mijn set-up bij Nikon was:
    16-35mm F/4
    50mm F/1.4
    135mm F/2

    Ik zou ga het zo weer kopen. De 135 was fijn op straat en voor goede portretten van mensen met wie ik op stap was. Dat is misschien minder all-round, maar de fenomenale kwaliteit compenseerde dat toch wel.
    Mid-range zoomlenses vind ik eigenlijk saai. Eén prime aan beide uiteindes vind ik veel spannender: de beeldkwaliteit is onovertroffen en de vaste afstand dwingt je om creatiever te zijn.


    Maar goed, ik kan niet oordelen over de Canon 135mm, dus ik kan je teleurstelling niet delen. :p
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Mhm ja, 135mm is stiekem toch wel echt fantastisch. Laat het wel zo hahaha. Als ik eenmaal met dat ding ga schieten in Oost Azië dan raak ik vast super happy.

    Dus je gaat weer voor een zelfde set-up, alleen met upgrade van body?
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, ik denk het wel.

    50 --> no-brainer: goedkoop, licht, klein, fantastische kwaliteit, bruikbaar.
    16-35 --> Een wijde lens matcht mijn woonplaats (Alpen) en interesse (architectuur). Een alternatief zou de 14-24 F/2.8 zijn, maar die vind ik zeer onpraktisch.
    135mm DC --> Beviel me goed: zeer interessant wat deze lens kan en ik wil graag meer oefenen op deze lengte.

    D750 kost hier trouwens nu evenveel als dat ik enkele maanden geleden voor mijn D610 betaalde.
     
  11. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Zit te twijfelen, wil een nieuwe lens. Heb de standaard 18-55mm lens maar ga een half jaar naar het buitenland. Liefst heb ik een 30/35mm prime waar ik lekkere bokeh(?) mee kan schieten. Heb een 600d. 50mm lijkt me door de sensor eigenlijk al te zoom. Iemand een idee? Liefst niet meer dan 200 euro.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Hahah 35mm op een Canon mag je veel meer voor besteden inderdaad. Zo jammer...
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Canon accepteert alleen maar kwaliteit, dan heb je nu eenmaal geen compatible Aldi lenzen.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Jammer dat ze niet diezelfde standaarden hanteren voor hun klanten! :oops:
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Als je geen autofocus wil: Samyang
     
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    [​IMG]
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Lekker! Schiet je veel events tegenwoordig?
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Nee valt wel mee. Eigenlijk altijd dezelfde en die dan elk jaar :p. Doe het te weinig om mn skills hard te laten groeien iig. Moet sowieso ff aan mn skills gaan werken en mezelf uitdagen. Iemand zin om een keer samen op pad te gaan?
     
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    [​IMG]

    Iets voor mezelf om te verbeteren: zorgen dat het bord niet zo vies wordt :p
     

Deel Deze Pagina