Goed initiatief Ruben!
Ik kan me bij het bovenstaande eigenlijk in alles vinden, behalve "Race lengte: Eén lange race".
Mijn ervaring bij de endurance-races die we doen is dat na 15-20 minuten de finishvolgorde wel bepaald is, behalve soms iemand bij wie de verbinding verloren gaat (Coldzero @ GT3 Nordschleife..) en het daarna saai uitrijden van de race is. Van mij mogen de races één rondje (lees: ietsje) langer dan ze nu zijn, omdat ik verdacht vaak ééééén rondje tekort kom om nog iemand in te halen hahaha, maar één lange race per week zou ik jammer vinden.
Qua pittacktiek.. Je ziet vaak dat, hoe groot of klein het pitwindow ook is, dat er áls er uit tactische oogpunt gepit wordt, dit óf in de eerste ronde of in de laatste ronde van het pitwindow gebeurt. Denk persoonlijk niet dat dat bij een langere race heel veel anders is.
Met een ruimer pitwindow zullen er nog steeds de meeste mensen (uit tactisch oogpunt) in de rand het window pitten verwacht ik, en door het ruimere window dus ook langer 'alleen' rijden/hotlappen, in afwachting van het eind van het window waar iedereen weer gepit heeft en samenkomt.
Laatst bewerkt: 21 jan 2015