1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] V8 Supercars Season 2 [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 19 jan 2015.

  1. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ben geen pro heb ik gezegd, Semi was het toch bij mij ;)
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja bijna, grapjas. :p
     
  3. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik ben een van de weinigen die met ABS rijden. Op FM4 had ik veel tijd over om echt per race te "trainen". Om te rijden zonder abs heb ik geen tijd voor om dat aan te leren. Hou ervan om vol die trigger in te drukken. Laatste competitie van FM4 met de Seats en de Ferrari's waren Stijn en ik oppermachtig toen kan ik me herinneren. Constant plek 1 of 2 hadden wij. Nu ben ik een stuk minder als je kijk naar de standen op FM5, dus een semi haha
     
  4. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Om nog meer hyped te worden voor het volgende V8 seizoen!




     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2015
    NovaCaine en B Tender vinden dit leuk.
  5. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Gingen we vanavond nog oefenen. Hoe laat?
     
  6. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ben er niet bij vanavond. Te druk met studie helaas
     
  7. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ja ik ben er rond 20:00
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik zet nu een lobby op.
     
  9. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik,kom eraan
     
  10. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    17 min Plezier :D
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ga ik vanavond allemaal terugkijken! Leuk :D

    Ik vond het oefenen leuk en gezellig gisteren! Vond het pittig om zonder m'n vertrouwde remlijn te rijden moet ik bekennen, en de rondetijden lijden er nog aanzienlijk onder (2.14.6x vs 2.10.2xx), maar ik houd wel van een uitdaging en wat nieuws, dus kom maar op! :)
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Helaas kwamen we er dus achter dat het niet mogelijk is om assists los in te stellen per groep en dat de assists dus voor de hele lobby gelden. Als we voor de PRO's een uitdaging willen creëren maar tegelijkertijd de wensen van AM's willen vervullen moeten we een middenweg vinden. Ook kwam ik er achter dat het niet mogelijk is om KG's toe te voegen per coureur. Je kan wel een power handicap toevoegen maar dat is met stappen van 5%. Met 5% mis je al 30 pk en wou je dit voor de top 3 doen (5, 10 en 15%) dan mis je 30, 60 en 90 pk. Een beetje too much denk ik.

    Wat betreft de assists, kwalificatie en racelengte een voorstel:

    Racelijn: voor iedereen geforceerd uit
    Ik ben persoonlijk na de races van gister van mening dat je zonder lijn meer bewust bent van de omgeving om je heen. In echte battles moeten we het nog proberen maar je zal zien dat je meer op andere auto's let dan de lijn op de weg.

    Sim/normaal sturen: ???
    Ik was in eerste instantie terughoudend over Simulatie Sturen, maar na gister denk ik dat ik er persoonlijk aan kan wennen. In principe is het enige verschil de gevoeligheid van sturen. Bij normaal sturen stuurt de auto maar een bijtje bij full lock terwijl de auto bij simulatie sturen precies stuurt naar jouw input. Bij foutjes moet je voorzichtiger corrigeren. Ik zou er aan kunnen wennen dus wat mij betreft kan het op "voor iedereen geforceerd sim sturen" maar is dat voor iedereen zo? AM's?

    ABS, STM & TCS: vrije keuze
    Om de AM's tegemoet te komen laat ik het gebruik van deze 3 assists als vrije keuze staan. Je zal zien dat de PRO's zo'n beetje toch zonder gaan rijden met hier en daar misschien wat TCS.

    Camera: vrije keuze
    Eerder al toegelicht, het rondkijken met een stuur is onmogelijk en dat geeft een groot nadeel ten opzichte van controller gebruikers. Voor de veiligheid is het voor stuurgebruikers handig om soms te kunnen switchen naar andere camera's om het overzicht te verbeteren.

    Race lengte: Eén lange race
    Ik zou graag terug willen gaan naar één langere race van 30 - 40 minuten. We hebben de pit windows de laatste competities verkort maar misschien is het juist weer eens leuk om wat tactische keuzes te implementeren dmv de timing van je pitstop.

    Kwalificatie: Twee sessies
    Ik ga kijken of het makkelijk is om twee kwalificatie sessies te implementeren. Het idee is om in kwalificatie sessie 1 met het hele veld 4 flying laps (5 met de eerste lap erbij, niet omdraaien) te kwalificeren. De stand wordt opgenomen en de snelste 5 oid gaan door naar kwalificatie sessie 2. Daar wordt 1 flying lap (2 met de eerste lap erbij, niet omdraaien) gereden. Het is dus eigenlijk vergelijkbaar met de shoot out van eerdere cups, maar nu bepaald dit dus de grid voor de top 5 en strijd je niet voor punten.

    Ik hoor graag de mening van de rest.

    Even een voorbeeld van de nieuwe kwalificatie:

    Uitslag kwalificatie sessie 1:

    1. Coureur A
    2. Coureur B
    3. Coureur C
    4. Coureur D
    5. Coureur E
    6. Coureur F
    7. Coureur G
    8. Coureur H

    Uitslag kwalificatie sessie 2:

    1. Coureur B
    2. Coureur D
    3. Coureur C
    4. Coureur E
    5. Coureur A

    Startopstelling race:

    1. Coureur B | Uitslag Sessie 2
    2. Coureur D | Uitslag Sessie 2
    3. Coureur C | Uitslag Sessie 2
    4. Coureur E | Uitslag Sessie 2
    5. Coureur A | Uitslag Sessie 2

    6. Coureur F | Uitslag Sessie 1
    7. Coureur G | Uitslag Sessie 1
    8. Coureur H | Uitslag Sessie 1
     
    B Tender vindt dit leuk.
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Goed initiatief Ruben!

    Ik kan me bij het bovenstaande eigenlijk in alles vinden, behalve "Race lengte: Eén lange race".
    Mijn ervaring bij de endurance-races die we doen is dat na 15-20 minuten de finishvolgorde wel bepaald is, behalve soms iemand bij wie de verbinding verloren gaat (Coldzero @ GT3 Nordschleife..) en het daarna saai uitrijden van de race is. Van mij mogen de races één rondje (lees: ietsje) langer dan ze nu zijn, omdat ik verdacht vaak ééééén rondje tekort kom om nog iemand in te halen hahaha, maar één lange race per week zou ik jammer vinden.

    Qua pittacktiek.. Je ziet vaak dat, hoe groot of klein het pitwindow ook is, dat er áls er uit tactische oogpunt gepit wordt, dit óf in de eerste ronde of in de laatste ronde van het pitwindow gebeurt. Denk persoonlijk niet dat dat bij een langere race heel veel anders is.

    Met een ruimer pitwindow zullen er nog steeds de meeste mensen (uit tactisch oogpunt) in de rand het window pitten verwacht ik, en door het ruimere window dus ook langer 'alleen' rijden/hotlappen, in afwachting van het eind van het window waar iedereen weer gepit heeft en samenkomt.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2015
    Ron76 vindt dit leuk.
  14. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Racelijn geforceerd uit vond ik zelf een heel goed plan! Simulatie sturen ik weet niet wat ik fout doe maar ik kon er gisteravond geen moment aan wennen en heb al die rondjes geen enkel rondje normaal gereden zonder hard de muur in te knallen of omgedraaid te staan en we hebben er toch wel een aantal met simulatie sturen gereden. Flavour daarentegen wende er weer heel erg snel aan. Dus kan ook aan mij liggen maar ik had met simulatie sturen zelf niet zo heel veel plezier :+

    Ik zou juist denken om niet nog langere races te doen. Je hoort toch vaak van @asjemenou75 dat zijn force feedback uitvalt. Dan worden alle coureurs met stuur nog meer benadeeld. (Al vind ik het zelf wel leuk om 1 lange race te hebben maar lijkt mij niet eerlijk tegenover de stuurgebruikers)
     
  15. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Racelijn uit: Beetje dubbel gevoel. Het is natuurlijk realistischer en lekker uitdagend. Maar het gaat me wel veel tijd kosten om bij alle banen de rempunten te vinden (en te onthouden...).

    Sim/normaal sturen: Maakt mij niet uit. Het is beide goed te doen. Alleen fouten corrigeren met simulatie sturen is verdomd lastig.

    ABS/TMC/TCS: Bij de V8 Supercars zou ik TCS wel prettig vinden. Maar alles uit vind ik ook prima.

    Camera: Graag vrije keuze. Vind het in de eerste ronde wel handig om met de camera achter de auto te rijden om contact zoveel mogelijk te vermijden. Maar daarna switch ik graag weer terug naar cockpit.

    Race lengte: Ik ben vóór een lange race.

    Kwalificatie: Als die Superpole niet te lang duurt, vind ik het prima. ;)
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Waarom? (misschien dat je mij dan ook overtuigt :thumbs::thumbs: )
     
  17. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Omdat ik met de GT3 competitie meer dan eens een paar ronden tekort kwam. Ik kwam steeds dichter bij mijn voorligger, maar haalde het niet om voor het eind van de race aan te sluiten (en eventueel te passeren).
    Voor jou een weinig voorkomende situatie natuurlijk... :cool:
     
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.150
    Racelijn uit: Vind ik een prima toevoeging, maakt het voor mijzelf weer een stukje lastiger. kwam gister nog een dikke 1,5 seconde tekort op mijn snelste ronde met racelijn. let inderdaad meer op het circuit ipv de rood/gele lijn. maakt het snel nemen van bochten iets lastiger.

    Sim/normaal sturen: Maakt mij niet uit. Het is beide goed te doen. Alleen fouten corrigeren met simulatie sturen blijft verdomd lastig maar lijkt me wel weer aan te leren als het voor iedereen geldt.

    ABS/TMC/TCS: alles uit vind ik prima voor pro's, kan me voorstellen dat TCS voor veel AM's makkelijker is.

    Camera: Niet echt een mening over, weet dat ik veel sneller ben in hoodview maar vind het wel te doen met de spiegels in cockpitview

    Race lengte: Ik ben voor een langere race. Heb toch regelmatig op de banen wel mooie gevechten gezien en ik denk dat het maken van 1 foutje minder fataal is voor je race. Gezien alle aanpassingen komen foutjes waarschijnlijk meer voor en dan heb je meer tijd om het weer dicht te rijden. verder vind ik het met omgekeerde grid nog te vaak een loterij waarbij 1 veel geluk heeft met passeren zoals ik regelmatig had en de anderen dan veel last hebben van verkeer waardoor er voorin niet altijd meer strijd is en achterin wel.

    Kwalificatie: Als die Superpole niet te lang duurt, vind ik het prima. Zeker in combinatie met 1lange race heeft dit wel mijn voorkeur. Een foutje in kwali betekend dat je in de race nog wel naar voren kan rijden als deze langer is.
     
    f1freaky en pim_smeets vinden dit leuk.
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb ook vaak meegemaakt dat ik net wat tijd tekort kom om iemand te pakken (of iemand mij). Ik vind momenteel in zowel heat 1 als 2 dat er teveel gepushed wordt, je ziet echt te vaak crashes in lap 1 omdat iedereen zo snel mogelijk een move wil maken. Met een langere race filter je dat er iets uit omdat je meer tijd hebt om je actie te plannen. Nadeel is dat de AM's geen kans krijgen om vooraan te starten, maar als ik er zo naar kijk is dat niet eens nodig als je met 2 divisies rijdt. De AM's hebben met 1 race dan een kleinere kans op een goede algemene plek, maar in hun eigen divisie is die strijd er voor hun dan als nog. Het enige wat de reversed grid met een comp met divisies doet is crashes veroorzaken omdat de AM's voorzichtig doen en hun eigen pace rijden voor het AM klassement en de PRO's (door de korte race afstand) zo snel mogelijk een aanval erin gooien.

    Een langere race zou echt geen uurs race worden hoor, ik denk in eerste instantie aan een half uur. Normaal is het 2 keer 20 minuten dus qua netto race tijd ga je er op achteruit. Maar zo maak je wel meer ruimte voor een langere oefen sessie. Ik zou de oefensessie wat strakker willen regelen zodat je, als je in de lobby zit, er echt voor kan zitten. Nu is het altijd 3 laps oefenen, wachten, en weer 3 laps. Ik zou het graag zo zien dat de oefen sessie gewoon om 20:00 start en 20 minuten duurt zodat je echt meters kan maken met elkaar. Ben je dan niet voor 20:00 in de lobby heb je pech en oefen je niet mee in de lobby. Als je gaat hotlappen/rivalen dan ga je er ook 20+ laps voor zitten en niet 3. :p

    Force feedback verhaal blijft wel vervelend natuurlijk...
     
  20. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Racelijn vrije keuze. Zelfde verhaal als pim. En eigenlijk vindt ik het zonde van mn tijd om dat te gaan bestuderen met projct cars op komst.

    Tcs vrije keuze

    1 lange race is prima. Weer eens wat anders. Tactiek komt dan meer om de hoek kijken.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

Deel Deze Pagina