1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Volgens mij staan alle sterren en planeten perfect op één lijn vandaag:

    - Ik heb geen equipment meer.
    - De Zwitserse centrale bank heeft de koers van de franc losgelaten: de franc is nu evenveel waard als de euro. \o/
    - Ik ga morgen naar Nederland.
    - Mediamarkt heeft een BTW-weg-ermee actie t/m zondag.

    Even gechecked en uiteraard zijn alle lenzen niet op voorraad en staat mijn beoogde body niet in het systeem. :+ Het had mooi kunnen zijn.

    QFT _O_ Ik neem tegenwoordig standaard een keukenrol om mijn bord te 'retoucheren'.
     
    Cookie vindt dit leuk.
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ik twijfelde om mijn 70D te verkopen en een 6D te kopen. Paar honderd euro meer een goede upgrade. Maar ja, eerst maar alles uit mijn 70D halen. Binnenkort wat buiten portret shotjes klaar staan, zin in!
     
  3. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Welke lenzen heb jij Fiasco? 135mm, 50mm? Verder nog iets? Ik heb alleen een 18-55mm maar vind dat net niks eigenlijk..

    Je hebt een coole stijl qua nabewerking trouwens!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb ook nog steeds alleen een 18-55 mm.
    Ik moet sowieso eens de tijd nemen om mijn camera weer te gebruiken, op de een of andere manier komt het er nooit van.
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    17-40 heb ik nog. Het is een beetje zoeken wat je wil gaan schieten, daarop kun je kiezen wat voor lens je moet kopen. Thanks by the way.

    Laatst via Instagram met een hele groep gaan schieten, echt geweldig, snel weer. Community daar achter is fantastisch, zoveel goede fotografen leren kennen de laatste tijd. Met een Flickr is dat bijvoorbeeld totaal niet zo. Kan al niet wachten om naar Hong Kong te gaan en met de big boy's cinematic te gaan schieten.
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wanneer ga je naar Hong Kong? Ik hoop in juni hetzelfde te doen. :+
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Midden april! :D
     
  8. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    17-40 lijkt mij ook wel wat. 50mm vind ik eigenlijk al wat veel. Zit meestal rond de 30-35 bij mijn zoomlens. Ga maar eens kijken. Vertrek binnenkort een half jaar naar het buitenland.

    Edit: is een tamron AF 17-35mm 2.8-4 wat?

    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2015
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik zit op dit moment met de volgende gear:
    Nikon D800
    Nikkor 14-24mm f/2.8
    Sigma 35mm f/1.4

    Wil nog wel eens kijken voor een 135mm f/2 DC maar dat zit we financieel op dit moment niet echt jn
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Geeft een batterij grip echt dat kleine beetje extra grip guys? Mijn handen zijn nooit helemaal steady, dus wat meer grip kan ik wat gebruiken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Fijne shoot met aantal mensen gehad vandaag. Insta is echt chill qua community, zoveel kunnen leren en dope mensen ontmoet afgelopen maanden. Ook iets gevonden wat ik echt leuk vind om te doen qua schieten in NL, buiten wat portretjes namelijk volledig burned out, haal echt geen voldoening uit andere stijlen. Gelukkig aankomende weken ook veel model shootjes. Eeeeen snel naar het buitenland!
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2015
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Is die 14-24mm een beetje praktisch? Met zo'n extreem bolle lens zou ik als de dood zijn voor ongelukjes.
     
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Mijn 17-40 is ook de enige lens waar ik de lenscap op gooi. Alleen het nadeel daarvan is dan weer dat je hem ziet wanneer je de volledige breedte wilt hebben... Maar ik vind bolle lenzen eigenlijk ook helemaal niks.
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ja hoor. Die lens is echt ultra scherp, kan niks tegenop. Verder is het front elementecht knoer hard en zit ze zonnekap verder dan de bolling. Elke lens gaat kapot als er iets hards tegen het front element aan komt. De lenscap is meer een soort doosje wat eromheen schuift ipv een klik mechanisme.
     
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik ga hem toch verkopen! De 14-24. Dus wie wil
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zo, ik ben weer voorzien. Ik heb nu een Nikon D750 en (weer) de 50mm F/1.4 D (niet de G dus). Erg interessant om te zien dat er tussen de D610 en de D750 toch veel kleine dingen zijn veranderd, ook al zijn het beide recente camera's.

    Ik ben van niet plan mijn wijde 16-35mm F/4 te vervangen; in plaats daarvan wil ik voor de 20mm F/1.8 gaan. De 16-35 was fantastisch en uiterst scherp in de hoeken. Maar hij was ook lomp en echt zwaar. Het baart me nog wel wat zorgen of een prime wel praktisch is op deze afstand, maar eerlijk is eerlijk, in de Alpen voegde zoom eigenlijk niet zo heel veel toe. En op stedentrip is het lichte gewicht toch ook wel een voordeel.
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Precies ook mijn gedachte om mijn 14-24 de deur uit te doen!
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Mijn twee (ooit een gevonden op vakantie) 50mm 1.8 verkocht en een upgrade van gemaakt. Schiet veel portretjes laatst, dus vond daar wel tijd voor.

    [​IMG]

    De L 1.2 versie is me te duur hahaha. Andere objectieven krijg ik niet weg, dus voorlopig blijft het dus bij deze en 17-40 en 135.
     
  18. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Jij hebt nog een crop camera toch? Dan is die zeker nice voor portretjes.

    Morgen komt er iemand kijken voor mijn 14-24. Ietsje onder mijn prijs verkocht, maar heb hem dan ook al weer een jaar, dus ga er niet op achteruit! Dan maar eens gaan nadenken of ik uberhaupt nog baat heb om mijn D800 te houden. Schiet max 4-5 keer per jaar serieus foto's. Misschien maar over op mirrorless.
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik hoop dat je hem kwijt raakt. Als je er een lens bij had, of zit die er wel bij?, dan had je wel meer potentiële kopers kunnen bereiken, ook al is de prijs dan hoger.
     

Deel Deze Pagina