De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    En we kunnen alvast naar volgend seizoen kijken. Gefeliciteerd met het kampioenschap PSV.

2. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Wel echt een ongelofelijke mooie goal van die Djordjevic

3. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Jammer dat ze maar met 1-0 verliezen. Stelletje lamlullen.

4. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Het viel me al op maar nu zie je het duidelijk. Hoe moeilijk is het voor Adidas om hetzelfde rood te gebruiken voor de sokken en broekjes?

5. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Zo duidelijk zijn de sokken toch niet te zien op die foto ;)

Killamonkey vindt dit leuk.
  6. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Blij dat ik iets anders doen was vandaag :+ Gratz PSV en maar hopen dat we de tweede plek vast kunnen houden. Al zal het me eerlijk gezegd verrotten...

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik neem toch aan dat je iig de mogelijkheid op CL volgend seizoen wil behouden?

8. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
  9. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    2-2 tegen Villareal, holy shit wat een spannende wedstrijd. Dat gaat ook nog leuk worden in de Copa.

Alweer 3-2. Wat een lekker doelpunt van Messi. _O_

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Sorry hoor maar zij hoort dit ook gewoon te doen. Als Kali voor de camera komt moet hij ook gewoon antwoorden na aanleiding van wat hij heeft gedaan. Wil hij dat niet doen dan moet hij geen interviews gaan geven

imo sowieso een schande dat hij uberhaupt mocht spelen

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik heb het even gemist, wat heeft kali gedaan dan?

12. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Kimbo Sliced a motherfucker.

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    In een gevecht de kaak gebroken van een medespeler

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    En alleen een boete gekregen.

15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Bah, ik blijf een onwijs kutgevoel hebben over de wedstrijd. Je mist die jongens met gif in het veld, types als Fischer, Serero ipv die laffe honden Moisander en Andersen en Schone. Hopen dat Serero snel fit is, een middenveld met Klaassen Thulani en Sinkgraven hoop ik in ieder geval iets meer vechtlust.

16. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259

Ben wel blij met deze aankoop. Laat hem het maar lekker uitvechten met Andersen.
    Wat mij betreft spelen Serero, Sinkgraven en Klaassen op het middenveld donderdag.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    als je die highlights bekijkt zou je bijna denken dat hij rechtsbuiten speelt... Ik denk niet dat jullie al direct teveel van hem moeten verwachten. Hij deed het bij ons het beste als linker middenvelder in een 4-3-3 met de punt naar voren. Met het spel bijna altijd voor zich

achter de spits had hij het altijd moeilijk , het ging veel beter toen Van de Berg daar ging spelen en hij Vd Berg zn plek overnam. Maar bij Ajax word het denk ik met de punt naar achter (Serero) en dan Sinkgraven op links, en met veel minder ruimte voor zich

ik snap de transfer niet zo heel erg los van dat het een Nederlandse jongen met veel talent is, qua zwakke plekken van Ajax en het systeem wat ze spelen snap ik niet zo dat Sinkgraven zo hoog op de verlanglijst stond.

Ben wel erg blij met Thern als vervanger. Al is het super jammer dat we maar 1 wedstrijd van het middenveld Thern, Vd Berg, Sinkgraven hebben kunnen genieten. Dat leek tegen Vitesse echt lekker te lopen

Wij schijnen er ook weer een ex-ajacied bij te hebben

http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/sc-heerenveen-legt-tweetal-spelers-vast-dalgaard-vertrekt/10

heb nog nooit gehoord van hem, iemand die Robert van Koesveld kent?

Maar dat we Dalgaard inruilen voor Veerman van Volendam is sowieso een dikke plus, Dalgaard is denk ik de slechtste speler die we in jaren gehad hebben. Die kan echt he-le-maal niks

18. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    De transfer is wat mij betreft vrij logisch, de linkshalf positie wordt momenteel niet goed ingevuld, Andersen valt vies tegen en Serero heeft niet genoeg creatieve kwaliteiten en lijkt momenteel het best als CVM. Klaassen is uiteraard een zekerheid. Na Andersen zijn er geen reële opties voor de linkshalf, in de jeugd doen een aantal jongens het inderdaad goed maar die kunnen voorlopig nog niet verwacht worden in het eerste, en dan is het nog maar afwachten in hoeverre zij zich doorontwikkelen als zij straks de stap maken naar het eerste elftal of jong Ajax.

Overigens denk ik dat hij met genoeg ruimte voor zich kan spelen, het is al jaren een illusie dat Ajax 'domineert' op de helft van de tegenstander. Er wordt wel lacherig gedaan naar PSV mbt hun counter voetbal, maar Ajax mist de kwaliteiten om in balbezit te spelen en in de omschakeling gevaar te creëren. Er is genoeg ruimte, die helaas te weinig wordt gebruikt; Kishna wordt vrij weinig aangespeeld en als hij de bal krijgt wordt hij nooit de diepte ingestuurd, telkens maar de bal in de voeten.

Schone is al een aantal wedstrijden een flinke dissonant in het team, daar mag toch ook wat aan gedaan worden. Zijn vrije trappen en corners zijn van een lachwekkend niveau, qua assists en doelpunten laat die ook niks meer zien. Als het middenveld straks stabieler lijkt te draaien, mag wat mij betreft meer risico genomen in de voorhoede met Kishna en el Ghazi op de flanken, Schone speelt nu toch meer als 4e middenvelder die het tempo niet meer aankan en weigert mee te verdedigen.

19. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ik vind de situatie van Schone erg moeilijk. Ajax heeft nood aan spelers zoals hem, oudere mannen (lees: geen jochies van 19-20 jaar) met ervaring, die in een andere fase van hun carrière zitten, mentaal en fysiek sterker zijn. Maar hoe hij dit seizoen speelt vergeleken met vorig seizoen kan ik enkel besluiten dat het tijd is om deze zomer te vertrekken.

Uiteindelijk moet je toch met Kishna en El Ghazi op de flanken gaan spelen en niet met Schone. Daarnaast zit Fischer er weer aan te komen die ook minuten moet gaan maken dus moet er iemand vertrekken. Alle posities dubbel bezet hebben is natuurlijk wel lekker maar niet erg realistisch want ik denk niet dat Schone daar op zit te wachten als je ziet welke andere opties hij klaar heeft staan. Hij wordt binnenkort 29 dus als hij nog een mooi contract kan tekenen in Spanje/Duitsland, dan is dat een veel betere keuze voor hem. Bij Ajax beland je namelijk toch op de bank.

En Sinkgraven, tja. Je hebt een speler nodig die onmiddellijk iets kan toevoegen (Propper, Vejinovic, Gudelj) en dat is Sinkgraven nog lang niet, als hij het al haalt. Ik hoop al een tijdje op Gudelj. Dan betaal je wel 8 miljoen euro maar je houdt hem dan maar 2 jaar bij en je verkoopt hem door voor iets meer dan dat (er van uitgaande dat hij progressie boekt). Daar heb je wat aan en verder loopt hij ook de ontwikkeling van niemand in de weg.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Sinkgraven > Propper

Deel Deze Pagina