1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bordspellen - gezelschapsspelen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Enygm, 14 mrt 2004.

  1. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry voor het kicken van deze thread maar ik heb vandaag monopoly weer uit de kast gehaald alleen ben ik de handleiding kwijt. Mijn vraag Hoeveel geld krijgt iedereen in het begin of kent iemand een handleiding op internet
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja ja, ik ga het doen.. een thread van 10 jaar oud omhoog kicken :)

    Ik heb namelijk dit weekend een nieuw bordspel gekregen en hij is gewoon geniaal:
    [​IMG]
    Het was echt supertof om te zien hoe iedereen elkaar begon te argwanen enz.
    Andere mensen die nog kartonnen games spelen? :)
     
  3. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Vet! Speel af en toe Carcassonne met mijn vriendin. Dit doen we op de iPad en als bordspel. Het bordspel is wel leuker, blijft een toffe game. Zeker een aanrader.
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Hahah nice, die speel ik af en toe ook met een paar vrienden :) Leuk spel inderdaad. :thumbs:
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik speel regelmatig bordspellen. Ben ook lid van een spellenclub waar we 1 keer per week spelen.

    Speel zelf games zoals Libertalia, 7 Wonders en Five Tribes voor de mensen die deze spellen kennen
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Super dat deze thread er nu is. Ik ben bijna jarig en wil een tof bordspel voor mijn verjaardag vragen. We spelen hier al regelmatig van die kleine spelletjes, maar ik wil nu ook een 'echt' spel met iets meer inhoud. Dead of Winter is een aanrader?
     
  7. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ik speel het spel: Ticket to Ride op de ipad. Dat is misschien ook wel aanrader voor een echt bord spel. Moet je treinen leggen van punt A naar punt B en iedereen heeft andere locaties. Dat is ook wel gaaf. :D
     
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ben niet zo'n spelletjesman als de meeste vrienden van me maar een potje Machiavelli, Catan of Risk gaat er meestal wel in. Speel de laatste tijd veel Munchkin. Soort van D&D light met de nodige dosis humor. Speelt erg lekker weg en kent honderd biljart uitbreidingen om het leuk te houden :)
     
  9. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ik speel vaak Risk, Catan, Koehandel en Skibbo met vrienden. Vroeger ook nog wel poker maar daar ben ik iets te goed in geworden dus dat doen we niet meer.

    Kent er nog iemand een mooi spel van 3-6 spelers waarbij teamwork,pacts sluiten, bluffen, elkaar naaien etcetera centraal staan?
     
  10. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Cosmic Encounter, lekker allianties sluiten en dan net voor het einde iedereen laten vallen als een baksteen. :cool:
     
  11. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ja Munchkin doet het bij ons ook goed. Lekker laagdrempelig en vooral leuk om elkaar beetje te naaien. Oh en het discussieren over de spelregels is een element op zich :p.
    Klinkt cool, maar zie alleen een webshop die 'm pas in april kan leveren. Waar heb jij hem gehaald?
     
  12. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Munchkin is inderdaad leuk! Heb helaas al een tijd niet gedaan, moet ik maar weer eens uit de kast trekken.
    Zelf doen wij veel Stenen Tijdperk en Agricola. Pas ook de Legende van Andor gedaan en dat was ook heel erg leuk. Daarbij moet je samenwerken met de rest van de spelers om het spel te winnen.

    We hebben een tijdje geleden ook Coney Island gekocht maar nog niet vaak gedaan. Maar het is op zich best een aardig spel.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Is erg leuk als bordvariant. Spelen we wel eens bij vrienden. Sowieso vind ik bordspellen echt ideaal voor als je bij vrienden op bezoek bent. Lekker slap ouwehoeren, biertje drinken en ondertussen een spelletje spelen.
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dead of Winter is coöperatief met de kans op een verrader.

    Zou zelf eerder 7 Wonders, Stenen tijdperk, of Small World aanraden als je een leuk instap spel zoekt met wat meer body.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Small world

    the Resistance (in NL bekend als De Mol.

    Saboteur

    Bang the dice game
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Keuzes zat. Waarom eerder 1 van die drie ipv Dead Winter?
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Die zijn wat toegankelijker en duren minder lang. Met name voor spelers die na Catan verder willen kijken kan het een te grote stap zijn.

    Tevens spreken die drie games een groter publiek aan betreft thema en gameplay. Ook niet bordspelspelers of beginnende bordspelspelers zullen sneller mee willen doen. Je moet immers wel mensen vinden die het spel met je willen spelen.

    Daarnaast dacht ik ook dat je meer een spel zoekt dat je tegen je medespelers speelt.

    Dead of Winter speel je tegen het spel. 1 speler kan mogelijk een verrader zijn, maar het spel is in principe coöperatief.
     
  18. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is nou weer koehandel voor spel? Handel je dan in koeien?
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Koehandel is een gezegde. Gaat over slechte onderhandelingen sluiten.

    In dit spel moet je dieren veilen en slim bieden om punten te halen.
    [yt]
     
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Koehandel is geniaal! Was daar ook altijd erg goed in. Weet niet wat dat van me zegt maar goed :+
     

Deel Deze Pagina