1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in januari Joylent besteld en ben er zeer tevreden mee. De prijs is oke, maar als je het zelf maakt kan je goedkoper uitzijn en het recept iets tweaken. Ik heb vorige maand voor 50 kilo aan poeders besteld en mijn huiskamer leek op een kleine drugsfabriek. Ik heb nu een variatie gemaakt met iets meer proteine en iets minder koolhydraten. I.v.m. cut en andere voeding die ik neem. De Soylent vervangt nu mijn ontbijt en luch. Avondeten doe ik nog wel met mes en vork ;) Bevalt zeer goed.
     
  2. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ik kon het niet laten en heb op b&f o.a. superfoods gekocht op aanraden van een vriend die bepaalde dingen vezelrijk en eiwitrijk noemde :+

    Anyway, nu ik een sportmaatje heb en dus regelmatig ga sporten heb ik ook m'n voeding aangepast. Ik ben nu nog niet echt gespierd en heb overal best wel een vetlaagje.

    Ik ben 1,70 en 68kg dus mn bf zal wel rond de 25% zitten, maar wat kan ik verantwoord afvallen per week? Ik wil nl vooral vet kwijt en geen spier.
     
  3. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou eerst je vetpercentage goed laten vaststellen, want meten is weten. Dan is het vooral een doel stellen. Je wilt geen vet en geen spier begrijp ik, maar wil je wel in spiermassa aankomen?

    Anders gewoon lekker aan krachttraining doen, calorieën tellen en in de juiste verhoudingen (50% koolhydraten / 25%vet / 25% Eiwitten). Mocht je puur voor het verlagen van je vetpercentage gaan en spiermassa verder niet spannend vinden. HIIT-training in combinatie met low-carb (lage percentage koolhydraten, hoger in de eiwitten).

    Erg basic antwoord, maar het hangt vooral af van je doelen.
     
  4. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Je leest het verkeerd. Ik wil mn vet kwijt en m'n spiermassa niet kwijt (niet dat ik momenteel veel spier heb) :+
    En ondertussen wel meer spieren krijgen zodat ik een mooier silhouet krijg, want momenteel voel ik me een beetje een dik propje haha
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    In het begin gaat afvallen snel. Daarna mag je blij zijn met een kg per maand ong. Persoonlijk vind ik superfoods te duur voor het "voordeel"..

    En definieer eens "voeding aangepast". En afvallen door calorieën tellen en flex dieeten zal je het beste volhouden
     
  6. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Mja ik heb nog geen compleet dieet gemaakt voor mezelf, maar ik probeer s middags en s avonds niet te veel koolhydraten te eten, daarnaast onderdruk ik m'n lekkere trek met fruit, zoals druiven en zo

    Ik zal als ik vd week m'n schema heb gemaakt hier wel plaatsen
     
  7. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ging ik al vanuit ja. Vandaar mijn tweedelige antwoord. Ik zou dus gaan voor "krachttraining doen, calorieën tellen en in de juiste verhoudingen (50% koolhydraten / 25%vet / 25% Eiwitten)."

    Reden; afvallen en spiermassa tegelijk aankomen is niet te doen. Daarnaast is je vetpercentage als die 25% is niet erg hoog, maar goed daar kan je zelf waarschijnlijk het beste over oordelen.
    Als je netjes je calorieën telt en gezonde voeding tot je neemt i.c.m. een goed trainingsschema dan val je ook geleidelijk af.
     
  8. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Mijn streefgewicht is 60kg, liefst zelfz 57 of 58, maar ik weet niet hoe haalbaar dat is met mijn bouw en als ik uiteindelijk spiermassa ga kweken is onder de 60 wsl sowieso geen optie.

    Ik wil een mooie squatkont, slanke taille en mooie gespierde rug en armen
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Zoek vrouwelijke sporters op op yt! Die kunnen je precies vertellen van hoe en wat. Zoals : http://boombabyclothing.com/pages/lainey-keogh-bikini-model-competitor
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dan wil je helemaal niet afvallen ;) Je wilt een lager vetpercentage maar je gewicht doet daarbij niet ter zake. Squatbillen, beetje buikspieren zien, iets bredere rug etc. Hoe krijg je dat? Door te squatten, deadliften, optrekken etc. Niet door af te vallen. Het is echt veruit het gemakkelijkst als je eerst wat spiermassa aanzet. Wanneer je afvalt zul je altijd vet en spieren kwijt raken. Des te preciezer je dieet des te minder spiermassa het is, maar spiermassa gaat het je sowieso kosten.

    Het is daarom veel gemakkelijker om eerst gewoon hard te gaan trainen en zorgen dat je sterker wordt. Een sterker lijf verbrandt meer kcal over een dag. Veel beginnende krachtsporters worden vaak al wat droger, gewoon door te gaan trainen.

    Daarnaast zorgen spieren er ook voor dat het vet 'beter op zijn plek zit'. Een gespierde arm met een laagje vet heeft altijd nog de vorm van een gespierde arm. Dat geldt niet voor een arm met nauwelijks spiermassa en wel de nodige hoeveelheid vet.

    Uitzondering zijn mensen met een hoog vet%. Als je al man ruim boven de 20% uit komt en als vrouw richting de 28-30% dan is eerst wat afvallen op zijn plek.

    Maar zelfs dan zou ik nog altijd afvallen dmv krachttraining aanraden met slechts een beetje cardio.

    @Gdzr : doe mij maar Kim Valentine (haar transformatie):

    [​IMG]

    Mega sterk en ziet er goed uit.
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ook een goed voorbeeld ja. Het ging er mij ook meer om dat er genoeg vrouwen zijn die online bloggen/vloggen over hun gedachtes, ontwikkelingen etc.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    True, ik had gewoon even een goed excuus nodig om haar te posten :D

    Maar verder is het niet heel erg anders voor vrouwen dan voor mannen in mijn beleving. Kleine tweaks zijn persoonsgebonden niet geslachtsgebonden en een beginnende sporter moet zich daar nog helemaal niet druk om maken en gewoon een basic schema oppakken. Keep it simple en doe de zware compounds. Verder zorgen dat je als beginner, na het leren van de juiste techniek, elke week of zelfs elke training progressie maakt.

    Had iemand mij dat het eerste jaar maar verteld......

    edit: paar prima programma's:

    http://www.powerliftingtowin.com/greyskull-lp/

    http://www.powerliftingtowin.com/candito-linear-program/ (ook erg goed om technieken te leren)

    of iets meer richting bodybuilding:
    http://www.powerliftingtowin.com/jason-blaha-5x5-novice-routine/
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ga dat laatste schema een keer checken. Ff puur op kracht en techniek focussen. Al is mn lichaam niet gemaakt voor die lifts, wil er toch het tot het uiterste trekken.

    Denk wel dat als je een vrouw bent, liever dingen volgt van vrouwen. Die maken het zelfde mee etc, beetje raak vlakken die overeen komen enzo.
     
  14. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Thanks voor jullie reacties
    die kim valentine heeft wel echt een mooie buik, maar haar benen vond ik voor de transformatie wel mooier
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hoe hard je ook traint, zulke benen ga je niet krijgen. Ze is 58kg en squat meer dan de meeste mannen die ik ken :) Ze is wereldrecordhouder powerlifting in haar gewichtsklasse.

    Dit is haar in motion:



    Het leuke van een schema richting powerlifting vind ik dat je echt bezig bent jezelf te verbeteren. Beter worden in squat, bench en deadlift geeft je echt een gevoel iets concreets bereikt te hebben. Een 'mooiere buik' 'grotere biceps' etc geeft mij iig minder voldoening. Het mooie is, is dat bij dit soort schema's je die er gratis bij krijgt :)
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Je moet vrouwen niet foto's laten zien van dames met zulke benen etc haha. De meesten denken dat ze met een beetje trainen dan ook zo worden. Wat never nooit niet zal gebeuren. En gaan daarom maar niet kracht trainen, scared shitless dat ze zo gespierd worden :lol:

    Trainde voorheen op vrijdag altijd met een goede vriendin, die 140 kg squate (met straps) en ze woog zelf 58kg kilo. Behoorlijk insane. Met een middel waar ik m'n handen omheen kan doen. En zelfs zij had niet zulke benen als die chick op de foto. En hoeveel dames op jouw sportschool heb je 140 zien squatten ;) Idd, waarschijnlijk nog nooit. Als ze al squatten, dan zie je ze meestal met een lege stang of richting de 40kg. En daar ga je never zulke benen mee krijgen.
     
  17. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Momenteel zelf begonnen met elke dag twee spiergroepen te trainen. Eerst deed ik zomaar wat, en nu voel ik wel dat ik veel gerichter bezig ben. Ook weer begonnen met benen te trainen voor het eerst sinds 3 jaar, en voel het direct. Ben ook begonnen met sochtends trainen ipv savonds/overdag. Dus ik ga nu elke dag om 7 uur sochtends naar de sportschool. Kan het echt aanraden, wat een rust dan. Meestal maar 1 of 2 man. En je begint gewoon een stuk lekkerder aan je dag.

    Zijn er hier trouwens mensen die bekend zijn met een Tossy (fase :cool:. Heb de mijne een week of 4 geleden opgelopen en voel het nog steeds super goed bij schouder en borst oefeningen. Zie die groepen gewoon teruglopen |:-
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar als er niemand is om 7u is er niemand die je staat te mirin...
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind zulke benen ander bloedje mooi. Op het filmpje zien ze er toch niet zo dik uit? Die foto is met half-natty belichting :+

    140?! En dan (voorbij) parallel? Weet je dat heel zeker? Want met dat gewicht zou ze Nederlands kampioen zijn en zelfs in de top 3 uitkomen op het EK......
     
  20. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Daarvoor is de spiegel.. kan je het zelf doen.
     

Deel Deze Pagina