1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
  2. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik hou zelf totaal niet van die strakkere lange broeken.
     
  3. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik haat sowieso lange broeken dragen tijdens trainen. Heb standaard een kort sport broekje aan.
     
  4. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    De pijn in mijn schouder is sinds gisteren plotseling weg. Vandaag dus gewoon op volle intensiteit borst gedaan en nergens last van gehad. Echt enorm opgelucht, ik weet wel dat ik nooit meer mijn warming-up voor schouders skip. :whistle:
     
    Kevf vindt dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Is ook weer zo idd.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb ook altijd een korte broek aan. Al zijn op yt tegenwoordig die man-leggings helemaal in. Ik zweer wel bij mijn kneesleeves bij het squatten, die houden het kniegewricht erg warm en geven wat stabiliteit. Vooral de warmte is een dikke pre.
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    @Kevf; vanaf welk gewicht gaan die sleeves om dan? Zijn het sleeves of knee wraps?
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Sleeves. Sleeves geven alleen een beetje stevigheid en vooral warmte. Wraps zorgen er echt voor dat je meer kan tillen en mogen ook niet op raw wedstrijden. Ik heb wel wraps maar gebruik ze eigenlijk nooit. Ik doe de sleeves aan zodra ik met de stang aan mijn warming-up begin.

    Jij weet het ws wel, maar voor de rest:

    Sleeves:
    [​IMG]

    Wraps (die je op zijn strakst om je knieën bindt zodat je bijna rechtop moet blijven staan):

    [​IMG]


    Dit toffe kanaal nog even onder de aandacht brengen voor proteinerijke recepten:

    https://www.youtube.com/user/thedietkitchen
     
    Gdzr vindt dit leuk.
  9. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Iemand hier enig idee wat een goede en goedkope blender is voor dat soort recepten als dat YouTube kanaal die Kevf post?
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb een blender:
    [​IMG]

    en een mixer:
    [​IMG]

    een staafmixer zoals die kerel hier gebruikt heb ik helaas nog niet.

    Bovenstaande dingen kosten echt niks. Blender was geloof ik 15 en de mixer 10 oid. Gewoon bij de blokker.
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Kmoet ook nog een mixer kopen, proteincookies bakken.. heb al sugarfree chocolate chips en alles alleen nog een mixer,
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik gebruik de mixer het meeste voor fluf. 30gr casseine, beetje melk en opkloppen, echt lekker en supersimpel.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    klaar! Echt super lekker

    [​IMG]
     
  14. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Kom zo wel ff langs om te lunchen ;) :+
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Meld je mijn vriendin dan even dat ze vanavond geen toetje heeft. Ze is best sterk :9

    Over vriendin gesproken: Ze gaat, als alles goed gaat, dit jaar meedoen met het NK powerliften. Ik ben haar coach/trainer. Vier keer in de week trainen, schema opgezet op basis van DUP wat ik elke vier weken weer aanpas. Laatste 2 blokken nadruk op hypertrofie en dit blok een beetje aan het opschuiven naar meer strength. Daarnaast maak ik aanpassingen op basis van zaken die beter kunnen qua progressie (prio geven), goed gaan en technieken die beter moeten. Erg leuk om te doen en ook gaaf om te zien dat er flink wat progressie in zit. In juni heeft ze haar kwalificatiewedstrijd. Dus dan zullen we zien of ik een beetje weet waar ik over praat :)
     
    Metal Mark vindt dit leuk.
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Vanwaar de HT als je focus op NK ligt? :)
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Kaneel met elke meal ook :p?
     
    Kevf vindt dit leuk.
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Op hoofdlijnen heb je maar twee variabelen om mee te spelen. Intensiteit en volume. Je bereikt een zo groot mogelijke hypertrofie door veel volume te draaien. Wat je doorgaans doet naar een wedstrijd toe (bv 16 weken voor de wedstrijd) is beginnen met een hoog volume en redelijk lage intensiteit (70% 1rm), gaandeweg pas je dat aan naar een lager volume en hogere intensiteit. Dit werkt ook goed omdat volume de grootste bijdrage levert aan vermoeidheid, iets wat je natuurlijk zo weinig mogelijk wilt zijn bij een wedstrijd.

    Daarnaast wordt hypertrofie vaak nogal eens over het hoofd gezien bij powerliften. Sure neurologische gewenning is heel belangrijk (dus vaak de lifts uitvoeren) maar hypertrofie maakt het verschil. Daarnaast traint mijn vriendin ook nog niet zo lang, dus er moet eerst zoveel mogelijk spiermassa bij. Leuk artikel hierover:

    http://www.strengtheory.com/powerlifters-should-train-more-like-bodybuilders/

    Op dit moment heeft ze 2 hypertrofie dagen, 1 4x5 dag en 1 max effort dag waar ze weinig reps doet en 1 amrap set (as many reps as possible).
    De hypertrofie dagen waren eerst 3x10 maar zijn nu 3 of 4x8. Volgend blok switch ik 1 blok hypertrofie naar 4x5 en hou dat 1 of 2 blokken aan. Daarna nog 1 blok met max effort of 90% en dan een mini deload voor de wedstrijd.

    Hahahaha nee dat doe ik normaal niet. Kaneel is een natuurlijk oestrogeenblokker. Maar ik kan mij niet voorstellen dat het heel veel uitmaakt. In dit geval gewoon kaneel gebruikt omdat het er lekker bij is en omdat je het gerecht zelf ook met de stokjes maakt.
     
  19. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    [​IMG]

    Brownies van TheDietKitchen.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nice! Smaken ze een beetje? Gemakkelijk te maken?
     

Deel Deze Pagina