De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Denk niet dat je Monkey hoeft te vertellen dat Ajax al tijden kut speelt. Dat ziet ie zelf ook wel.

@ hierboven. Voor vleugelspelers van Ajax brengen beide op dit moment te weinig

Killamonkey vindt dit leuk.
  2. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Boos ben ik niet hoor. Ben de eerste om kritisch te zijn op Ajax maar je snapt dat zo'n reactie net na de wedstrijd misschien niet heel subtiel is ;) Ahh well, nu gewoon de tweede plek pakken, hopen op een goede loting en uitkijken naar volgend seizoen.

3. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Godver, is echt de laatste keer voorlopig dat ik naar Ajax ga. (Dnipro, Vitesse beker, PSV eerder dit seizoen). Breng pech ofzo. Wel lekker voor die flikkers die rond de 108'ste min weg gingen voor me die de goal misten.

Triest trouwens dat iedereen Boilesen uitfloot bij de wissel en cynisch klapten. Ja hij speelt slecht maar dit doe je niet.

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    True, maar ik kan me van vlak voor het WK in Brazillie nog herinneren dat er mensen echt serieus waar nog last hadden van de verloren WK Finale tegen Spanje, dus hopelijk komt het spel van Ajax dan maar gauw terug. :thumbs:

5. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Maar dan wel eens met versterkingen graag. Een CVM, 2 degelijke backs en een spits erbij. Fischer hopelijk terug ook. Talent is er wel. El Ghazi, Klassen, bazoer, sinkgraven, veltman, cillessen zijn allemaal spelers die echt kunnen groeien nog als er wat meer kwaliteit bij komt in het elftal.

Zal helaas wel niet met die pleuris overmars als directeur... Was zo'n geweldige buitenspeler, maar blijkbaar ook een gierige Hollander pur sang

@Daz niet mee eens. Volledig terecht, want het is gewoon een kansloze mongool. Frank had hem al tijden terug op de bank moeten zetten. Nee, laten we hem aanvoerder maken. Of hij komt hier beter uit door al die kritiek of hij mag janken in een hoekje. Veel slechter kan het toch niet worden

6. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Het ding is ook dat er elk jaar weer nieuwe jeugdspelers in het elftal komen die weer moeten 'leren' en 'groeien'... Volgend jaar komen Nouri, van de Beek en Cerny eraan en dan krijgen we weer hetzelfde verhaal.

7. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik dacht dat er voor volgend seizoen sowieso gezocht zou worden naar 2/3 ervaren krachten. Blijft wel dat het lastig is om een ervaren kracht te vinden die 1: bij Ajax wil voetballen, 2: te betalen is en 3: echt een toegevoegde waarde is.

8. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik denk dat die nog best mogen rijpen en de talenten van nu de kans geven. Er zit namelijk best wel potentie in.

9. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Mwhoah die kan je rustig brengen aangezien er nu wel een team staat voor de komende twee seizoenen als je kijkt wie er allemaal bijgetekend hebben. Denk dat Ajax volgend seizoen best hoge ogen kan gaan gooien. CL is gewoonweg te hoog gegregen. Tuurlijk, je moet altijd naar het hoogste streven maar een beetje realistisch denken kan geen kwaad.

10. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Precies. Daarnaast heeft de Eredivisie ook echt weinig aanzien in het buitenland. Een speler als Toulalan zou perfect zijn (contract loopt af), maar die gast is waarschijnlijk niet te betalen en heeft er helemaal geen trek in.

11. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ja tegen Willem II en Dordrecht zijn ze goed ja, maar vandaag was het bijvoorbeeld weer schrijnend. Ik zie ook geen intelligentie bij El Ghazi en Kishna en dat is het grootste probleem. Ze zien niet wanneer je een man voorbij moet spelen of een pass moet geven en doen vaak het verkeerde. In de eredivisie kan je daar mee weg komen ja, maar op Europees niveau niet. Technisch kunnen ze zeker goed worden, maar ik vraag me af of ze het inzicht van een topper hebben.

Bij Arsenal heb je Welbeck bijvoorbeeld, technich en fysiek geweldig maar 0,0 inzicht en dan ga je het uiteindelijk gewoon niet maken.

12. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Maar goed over een paar jaar komt Ajax ineens keihard doorzetten, dan komt de jeugd die helemaal met de Cruijff-methode is opgegroeid erdoor. Daar hoop ik dan maar op voor het Nederlandse voetbal. Ik denk echt dat die nieuwe visie een succes gaat worden, je moet alleen nog een jaartje of twee geduld hebben. Nu komen de jongens erdoor die helemaal met de Cruijjf-methode zijn opgeleid. Bazoer is misschien de eerste van die spelers.

Ik bedoel de visie van Cruijjf heeft ook voor een groot deel het succes van Barca in 2008-2012 ingeleid. Tuurlijk Barca heeft veel meer geld en kon het daardoor veel dominanter uitvoeren, maar ik denk toch dat Ajax in de komende jaren de vruchten gaat plukken van de Cruijjf-revolutie.

Mallakai vindt dit leuk.
  13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Voor 2015-2016; in ieder geval een nieuwe links-en rechtsback.
    Middenveld Sinkgraven-bazoer-klaassen is in potentie top.

14. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Riedewald is toch een prima linksback? Zit imo veel potentie in en heeft het de keren dat ik hem heb zien spelen best laten zien.

15. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Met Kishna, Milik en El Ghazi heb je ook een voorhoede waar veel potentie is. Moet er alleen wat vaker uitkomen.

Probleem is de achter linie, die is gewoon bagger (behalve Cillessen dan, ben ook een fan van Veltman moet alleen constanter worden).

v Rhijn en Boilesen snel verkopen.

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Dan mag ik hopen dat ze snel in vorm raken, want anders krijg je weer zo'n onbalans tussen inkoop en verkoop. Hoe was die transfer van 16 miljoen ook alweer die niets waard bleek te zijn? :+

17. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Pleur gewoon op met je gestook

Reckuuza vindt dit leuk.
  18. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Jammer, we hadden niet hoeven verliezen van die Oekrainers, je hebt helaas het zelf weggegeven.

Overmars zal er niet blij mee zijn maar hij moet toch echt 2 ervaren spelers kopen (centrale verdediger en een verdedigende middenvelder)
    Iedereen zakt gewoon door die ondergrens heen, een van Rhijn die wederom slecht is (is niet nodig) Klaassen die gewoon matig speelt op die plek.

De voorhoede wat gewoon absoluut niet functioneert doordat het middenveld te veel blijft hangen, er ontstaan te veel ruimte tussen de aanvallers en middenvelders.

Er zullen heus wel spelers lopen in de wereld die zeker wat toe kunnen voegen aan dit Ajax en gelijk hun stempel kunnen drukken, echter kosten die ook wat.

Begrijp alleen niets van Andersen en Boilessen, deze heren laten gewoon niets zien, hier had Ajax ook snel afscheid van moeten nemen.

19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Wat is je probleem hier eigenlijk? Ga lekker ergens anders achterlijk doen. Dit is zelfs voor een niet Ajax supporter irritant.

Reckuuza vindt dit leuk.
  20. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Yellow maakt weer vriendjes hoor 8) En zelf gaat meneer bij het minste of geringste huilen. De Neymar van XBW.

Laatst bewerkt: 20 mrt 2015

Deel Deze Pagina