1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    2 scoops whey? 1 scoop zit al 25gr eiwit (tenminste van B&F merk zelf). Meer neemt je lichaam toch niet in 1x op. Dus 2 scoops lijkt me dan weg gegooid geld. Helemaal als je dan ook nog es 5 eieren erbij neemt. Kan je het beter over de dag verspreiden.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat is toch een mythe. Dat je lichaam niet meer opneemt..
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Valt natuurlijk niets over te zeggen als Reckuuza de rest van de dag er niet bij zet. Als hij 250 gram eiwitten naar binnen werkt (wat bij een ontbijt van +60 gram eiwit niet eens zo heel gek is) snap ik dat buikje wel.
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zijn ze nog niet helemaal uit geloof ik.


    "Uitgaande van de hiervoor beschreven onderzoeken is het lastig om met volle overtuiging te stellen dat het lichaam een maximale hoeveelheid eiwitten per maaltijd kan opnemen. Kortetermijnonderzoeken geven inderdaad aan dat er een maximale opname is van de hoeveel eiwitten per maaltijd. Echter geven de tot op heden bekende onderzoeken met een lange termijn onderzoeksopzet aan dat het nog maar de vraag is of de 20-30 gram regel echt zo werkt. Deze maximale hoeveelheid eiwitten is afhankelijk van een aantal factoren, waaronder de vetvrije massa, hoe vaak er gesport wordt en het totaal aantal calorieën dat je eet. Houd je vooral niet in met een extra groot stuk vlees. Hopelijk gaat toekomstig prospectief onderzoek verder in op de belangrijke vraag en wordt er meer duidelijkheid gegeven over hoeveel eiwitten je per maaltijd kan opnemen."

    http://www.fitness-tips.nl/voeding/eiwitten-informatie/maximale-eiwitopname
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Mooie quote:
    De waarheid zal in het midden liggen, maar een ontbijt met een appel, 130 gram havermout, 5 eieren en een 80% eiwitshake is natuurlijk niet bepaald gebalanceerd.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ja rond de 200 idd, verder heb je 100% gelijk dat het niet gebalanceerd is e.d. :)
    @Grave: volgens mij is dat niet helemaal waar.
     
  7. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Je ontbijt is echt overkill... Zou je een compleet eetschema kunnen posten? Inclusief tijden.

    Helemaal als je al zegt dat je 130(!!) gram aan havermout naar binnen slurpt. Man, dat is zoiets als beton mortel zo dik. Lijkt me sterk aangezien ik nu op 3500 cal. zit per dag en nog geen 50 gram havermout naar binnen bonjour en die is al aan de dikke kant en zelf met water.
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Als je een bron hebt, met onderzoek die het definitieve antwoord op de vraag heeft of er een maximale opname is aan eiwitten per tijdsbestek. Ben ik wel geïnteresseerd daarin. Kan namelijk geen definitief antwoord erop vinden.


    Ik hou voor mezelf iedergeval aan dat ik mijn eiwitten een beetje over de dag verspreid. Zodat ik iedergeval s'ochtends, tussen de middag, na trainen en voor het slapen eiwitten krijg.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Natuurlijk ben je daarin geinteresseerd, ik ook. Maar dan moet je niet lukraak meteen zeggen dat je lichaam t niet in 1x opneemt.

    Volgens mij maakt het allemaal geen ene flikker uit.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zou niet in 1x grote stappen naar beneden nemen. Die formules zijn slechts een richtlijn die je gebruikt wanneer je voor het eerst een dieet opstelt. Als je nu te zwaar bent zou ik gewoon stapje voor stapje (50-100kcal per week of een portie per week) naar beneden gaan. Je weet nl nooit precies wat je BMR is daarnaast hou je het zo langer vol en val je wat constanter af.

    edit: mbt eiwitopname: gewoon met gezond verstand benaderen. Voor het slapen gaan 8 scoops whey gaat ws niet heel handig zijn, of 1x per week 56 schoops whey :+ Maar verspreiden over 8 maaltijden is ook weer overdreven. Gewoon zorgen dat je je behoefte binnen krijgt verspreid over een paar maaltijden per dag. Sowieso zijn qua maaltijden complete maaltijden toch het beste (cards, proteine, vet).
     
    Reckuuza, UpInSmoke0611 en Gdzr vinden dit leuk.
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Thanks. :) Ik ga dit nu aanhouden, en over 2 weken oid dan de shake erafhalen.
    Wel een beetje weinig avondeten maar zal al blij zat zijn als ik me hiermee enigszins goed voel:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Feedback is welkom!

    130 gram is 2 gevulde koffiekopjes. Die kook je met 500ml water tot een papje idd. Hoezo lijkt je dat sterk? 8)
    p.s. de kip is natuurlijk gebakken (heb t alleen zo genoemd omdat ik het ongebakken afweeg en het lijkt me dat de voedingswaarden die op de verpakking van de kip staan voor de ongebakken kip gelden), en de komkommer hoort er niet bij.

    Ik vind het lastig om te minderen in de eieren (gezien ik ruim over het aantal eiwitten kom mag dat ook wel) want dan krijg je weer niet genoeg vetten binnen.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2015
  12. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Is 257g eiwit niet veel te veel? Dacht dat het altijd was voor iedere kilo 2g eiwit (ongeveer). Weet er niet heel veel vanaf hoor maar vraag het me gewoon af.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Dat is sws teveel ja, daarom gaat tzt die shake er ook af. Rustig afbouwen dan.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat zijn je stats? Ik gok nu al op veel te weinig vet en veel te veel eiwitten ;)
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Vetten haal ik nu toch? Eerst haalde ik de helft geeneens..

    23jr, 1m88, vetperc. 15-16%, 84kg.
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Reageer je altijd zo op mensen die je proberen te helpen? Ik had je een link gegeven om door te lezen, dan had je gelezen dat het genuanceerd ligt en er veel factoren bij komen kijken. Spreiden van intake kan nooit kwaad.

    Je lichaam neemt alle eiwitten wel op, maar gebruikt ze niet noodzakelijk allemaal voor spierherstel.

    http://www.quickanddirtytips.com/he...how-much-protein-can-the-body-absorb?page=all

    Maar als jij lukraak zonder bewijs zegt dat het allemaal geen flikker uitmaakt, dan zal het wel zo zijn..
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Wat bedoel je Grave? Je helpt me toch, bedankt man! Maar je begint toch eerst lukraak dat je lichaam t niet in 1x opneemt? Waarop ik zeg dat dat niet helemaal waar is.
    Oh wacht toen Upinsmoke zei dat het een mythe is ging je ook maar even je research doen.

    Op het niveau dat ik fitness (lees: ik ben geen pro bodybuilder) zal het niet veel uitmaken al zit de helft van mn eiwitten al in mn ontbijt. En gezien er geeneen bron is die dat tegenspreekt (ja, het ligt genuanceerd, bladiebladiebla, hangt van factoren af, blaablablabla), maakt het geen flikker uit.

    Maar een verspreide eiwitinname is misschien wel verstandiger. Meer omdat ik ook gewoon een overkill aan eiwitten inneem en mn ontbijt al rond de 1100kcal in beslag neemt. Ik ben al blij zat al haal ik mn beoogd aantal eiwitten per dag.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2015
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Qua voedingsmiddelen helemaal prima echter je hebt aan 170 gram eiwitten echt wel genoeg als je cut. Gezonde vetten zijn belangrijk om je hormoonhuishouding in balans te houden. Als je afvalt wordt toch vaak 1,1 gram per kg lichaamsgewicht aangeraden. Tip: bij de lidl verkopen ze erg lekkere betaalbare notenmelanges. 50 gram per dag en je zit al een eind in de goede richting.

    Je progressie bijhouden is ook simpel: kleine stapjes naar beneden totdat je merkt dat je afvalt. Dan dat aantal kcal vasthouden totdat het afvallen stopt en dan weer verder verminderen.
    Als je klaar bent met cutten kan je reverse dieten: kort door de bocht is dat je lichaamssamenstelling/gewicht bijna hetzelfde houden maar wel heel langzaam (!) je kcal omhoog schroeven. Je zou door een paar van dit soort cycles je metabolic rate omhoog moeten kunnen krijgen.

    Bij 15-16% heb je nog geen buikje trouwens. Dat start pas bij de meeste mannen ongeveer bij 19-20%..

    @Grave : onderhand toch wel gewend aan het feit dat @Reckuuza af en toe reageert als een botte aap? :+ Ik vind hem nog het meest mak in deze thread ;)
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  19. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik zou sowieso die shake eruit halen. Je hebt meer dan genoeg eiwitten en in de cut geef ik zelf altijd de voorkeur aan m'n kcall zoveel mogelijk eten. Als je vaak honger hebt lijkt me dat voor jou ook een goed idee.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Thanks boys :) Ga er ook nog wat meer groenten ingooien, meer om wat gevulder rond te lopen.

    + om eerlijk te zijn stamt t vetprecentage nog uit een meting van augustus vorig jaar..kan best zijn dat t al aardig is toegenomen. Zal vandeweek ff een meting laten doen.
     
    Kevf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina