1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Is altijd een goede tip; voedsel met weinig kcal en relatief veel volume.
     
  2. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb het een week of twee volgehouden om m'n voeding zo perfect bij te houden, maar in die twee weken merkte ik wel hoe lastig ik het vond om kcal te tellen en te bedenken wat ik nog moest eten om aan m'n kcals te komen. Nu lees ik dit en denk ik: serieus? Zorgen jullie er echt voor dat jullie iedere dag precies hetzelfde aanta kcal binnen krijgen (range van 50-100kcal)? Ik had al moeite om steeds rond de 2200 - 2500 uit te komen :+.

    Misschien moet ik ook maar weer eens erop gaan letten dan. Komende drie maanden geen contacturen meer op de studie (thesis), dus zou het dan weer eens kunnen proberen. Al zag mijn voedingsschema er ook niet echt uit toen ik het destijds bijhield: zelfde havermout ontbijt, shake in ochtend of na trainen, kwark 's nachts en meerdere tussendoortjes. Kip met rijst in de middag is echt een no-go.

    Valt best mee toch? Mijn ontbijt is ook 100 gram havermout met 250 - 300ml melk (varieert beetje). Is helemaal niet zo dik. Appeltje erbij en is een prima ontbijt.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik heb een streak van 169 in myfitnesspal. Ik doe het sinds maart vorig jaar maar ben paar x vergeten te loggen. Ik heb geen moeite met die 2400kcal halen. Eet gewoon 2x warm en dan ben je er al bijna
     
    Siemenn en Reckuuza vinden dit leuk.
  4. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Jullie zullen waarschijnlijk hele grote kommen hebben haha! Ik hou het bij 50 - 60 gram. :9
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Waarom? Niet lekker?
     
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Daar zit het 'm dus. Ik heb nooit warm gegeten 's middags en vind dat ook niks. Ik hou van kip, rijst en groenten, maar dan wel als avondeten. Een eitje of iets met tonijn vind ik prima 's middags, maar een hele warme maaltijd ga ik niet aan beginnen. Ook aangezien ik samenwoon met m'n vriendin. ;)

    Valt best mee, gewoon een kom van de Xenos. 100 gram havermout erin, 250ml melk erbij en de magnetron in. Dikke prima (Y)
     
  7. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik gebruik gewoon een standaard voedingsschema, eentje voor rustdagen en eentje voor trainingsdagen, en eet meestal wat daarop staat (met wisselende avondmaaltijden). Dan is het loggen echt 2 seconden werk. In het weekend eet ik overdag wat minder kh, zodat ik 's avonds wat overhoud, en kijk dan ongeveer hoeveel ik over heb zodat ik kan gokken wat ik heb (maar ga bij het uitgaan niet ieder biertje zitten loggen :p).
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zoals hierboven, mijn eten is doorgaans grotendeels hetzelfde. Daarnaast onthoudt myfitnesspal per maaltijd een hele lijst aan wat je als laatste hebt gekozen. Daardoor is alleen mijn avondeten meer werk. De rest is:

    1) 2 of 3 maisboterhammen met 3 eieren of afbakbrood met 3 eieren
    2) havermout met whey
    3 )overnightshake of smoothie
    4) overnightshake of havermout met whey
    5) avondeten
    6) kwark

    7) tussendoortjes: noten, fruit, koekjes, ijs, cappucino verzin het maar

    Omdat alles op pagina 1 staat per maaltijd ben ik echt zo klaar. Als ik wil bulken gooi ik de vetten en carbs wat omhoog via meer havermout en/of meer noten. Als ik wil cutten de carbs naar beneden en de eiwitten wat omhoog.
     
    Reckuuza en Siemenn vinden dit leuk.
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    [​IMG]

    :+
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Probeer nu es
     
  12. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Is het niet rete-ongezond om zoveel eieren te eten?

    Ik lees al een tijdje mee hier aangezien ik sinds een maandje ook drie keer per week naar de sportschool ga. Als ik alleen hier zie wat iedereen eet denk ik niet dat me dat ooit gaat lukken, ook omdat het niet helemaal strookt met hoe ik verder wil eten. Probeer juist de afgelopen tijd over te stappen op meer fruit en groente en minder vlees, brood, etc. Heb sowieso niet een al te best eetpatroon (als in, ik eet gewoon niet veel en niet regelmatig).

    Ofwel, ik word wel meer bewust van mijn voeding in 't algemeen maar weet niet zo goed of echt een dieet wat goed is voor 't sporten ook past bij gezond en bewust willen leven in algemene zin. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijn cholesterolwaarden al twee keer laten checken en beide keren meer dan uitstekend (1 van de beste van het hele bedrijf zelfs), dus dat valt wel mee. Als je maar voldoende sport. Ik eet ongeveer 25 eieren per week.

    Drie keer in de week naar de sportschool kan je goede resultaten mee halen! Ik zou zelf dan echt 1 van de programma's als starting strength of icecream fitness gaan volgen en die de eerste tijd stug volhouden.

    Mbt voeding: wat is precies je vraag? Er zijn een paar hele simpele richtlijnen: voldoende eiwitten (2x je lichaamsgewicht in grammen. Dus 100kg is 200gr eiwitten per dag), voldoende gezonde vetten en over het algemeen gewoon goed eten. Als richtlijn voor je kcal kan je echt ontzettend lui zijn als je niet te moeilijk wilt doen. 30x je lichaamsgewicht geeft vaak al een redelijke inschatting op basis waarvan je eventueel kcal kan toevoegen.

    Je kan ook met porties gaan werken ipv kcal. Daar is ook genoeg over te vinden. Een portie is dan 1 vuist en je voegt porties toe als je wilt aankomen en af als je wilt afvallen.
     
  14. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    M.b.t. de eieren is al redelijk achterhaald. Wat bedoel je precies met bewust eten? Misschien dat paleo of keto past bij wat je zoekt. Het is in ieder geval belangrijk om het af te stemmen op je doel(en) in de sportschool. Dan zijn er genoeg mogelijkheden om dat af te stemmen op dingen die je graag eet of wat je belangrijk vindt in voeding.
     
  15. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Waarom?
     
  16. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Na 6maanden Sri Lanka en nu 1maand India (nog 6 weken te gaan) ben ik echt ontzettend afgevallen. Alle spiermassa in mijn benen/borst/armen kwijt echt.

    Ben van plan echt te gaan bikkelen als ik terugkom. Voelt helemaal niet lekker namelijk (zo slap) en vanwege knieblessures moet ik mijn benen gewoon optrainen.

    Zou iets kunnen doen als p90x thuis, maar nadruk moet op benen liggen en dat vind ik altijd lastiger trainen thuis.

    Zal dus wel heel serieus in de sportschool worden denk ik. Ga als ik thuis ben even uitvogelen hoe het met eten zit etc. Maar ik zat me nu al af te vragen of het kopen en gebruiken van Whey nuttig zal zijn voor mij. Wat denken jullie?
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wel of geen whey is niet zo interessant. Het gaat er om dat je voldoende eiwitten binnen krijgt, hoe je dat doet is niet zo heel interessant.

    Wat een drama blijft dat bij B&F:

    http://supplementlabtest.com/tests/...ngcom-d3-5000iu-bodyenfit-onafhankelijke-test
     
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Starting Strength + een goed voedingsschema :).

    Ik ben weer begonnen met PHUL, maar wil op de 2e dag liever niet deadliften vanwege een blessure. Welke oefening zou ik het best daarvoor in de plaats kunnen doen (ook liever geen romanian deadlift).
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Sumo deadlift?
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ik zit in de troubles gasten. Beide schouders zijn bij mij behoorlijk kapot. Ik voel een gigantische pijn in beide schouders, voornamelijk vanaf de zijkant. Jas aandoen kost me enorm veel moeite. Dumbellpress, barbellpress is onmogelijk, doet gewoon gigaveel pijn. Foook. Ook als ik een tijdje gewoon stilzit (bijv in de trein) of lig op bed, gaan beide schouders enorm zeuren. Maar even afspraakje maken met de fysio, want dit is niet heel goed..
     

Deel Deze Pagina