1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Mocht je een antwoord hebben, zet mij ook even in de cc :)
     
  2. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453


    Echt tof dit, vooral Xiaojun is een baas. Ik begin gewichtheffen steeds leuker te vinden. Misschien dat ik er mee ga beginnen als mijn blessure weg is (ja, gisteren mijn onderrug vernietigt met deadliften... :mad:).
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Even een crosspost mbt schoenen.

    Ben vanuit fitness (waar ik al veel crossfit elementen aan toe had gevoegd) overgestapt naar een Crossfit box van ex-schaatsters Frouke Oonk en Chris Witty (oud-olympisch kampioen 1000m).
    Niveau is goed, focus ligt 70% van tijd op techniek, waarna er een heftige workout volgt. Het is een andere manier van trainen dan ik eerst deed, maar ben er stiekem wel over te spreken. Bovendien helpt het me bij het hardlopen.

    Komende maand ligt de focus op heavy lifting, zal eens zien wat de combinatie fitness met crossfit zal doen en de nummertjes hier eens gooien. Ben ook wel nieuwsgierig wat 4 uur trainen per week kan doen.

    Meer crossfitters hier trouwens?

    Heb gisteren voor het eerst m'n nieuwe schoenen gedragen, enorme vooruitgang vanuit de standaard sportschoenen/allstars die ik voorheen droeg. Uiteindelijk natuurlijk gemaakt voor Crossfit, maar wellicht toch interessant voor een aantal hier. Wat minder toegespitst op puur het heavy lifting, wat meer allround.

    Reebok Crossfit Nano 4.0
    [​IMG]
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Niet echt crossfitters hiero....
     
  5. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Crossfitter hier!

    Ik heb 3 paar nano's. Twee paar 4.0 in oranje en wit. Destijds tijdens de marketingsstunt van Reebok aangeschaft voor 24 euro (12 per paar), omdat Nike de Metcon lanceerde. Daarnaast nog een paar 3.0's in het blauw.

    Ik doe het nu bijna een jaar en ben in alle opzichten super vooruit gegaan. Van explosiviteit tot kracht en van uithoudingsvermogen tot mobiliteit. Houd ook alles netjes bij in een excel bestand; qua 1 Rm's en WOD tijden. :)

    Ik ga nooit meer terug naar een sportschool oid, Crossfit, de hele filosofie erachter past heel goed bij mij. Bovendien ben ik lid van een hele toffe community en is de begeleiding top. Daar betaal je wel voor, maar dat vind ik dan zeker niet erg.

    In iedere week wissel ik het af, meestal pak ik 1 a 2 WOD's mee en doe ik er nog een powerlifting sessie naast. Gelukkig hebben we ook open gym's, zodat je ook gewoon je eigen ding kan doen als je dat wil.
    Wij doen ook skill battles. Dat is ook heel tof om te doen!
     
    Kevf vindt dit leuk.
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tof dat je zo enthousiast bent. Nice ook dat je ook echt je progressie bij houdt, dat mist vaak toch wel. (verschil training vs workout zeg maar).

    Wat zijn je stats atm? Hoe vaak train je?

    @Nukem 007 : tnx voor de tip!

    Zelf vandaag weer voorzicht geprobeerd wat te doen na weer een week rust. Bankdrukken tot 65 kg:lol: En verder alleen high bar ipv low bar squatten, lichte irritatie maar niet echt pijn.

    Mijn vriendin laten starten met Bulgarian Method: 4-6 keer per week trainen en elke training tot een 1rm werken op je bench en je squat. Hopelijk komt er wat goeds uit.
     
  7. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Random vraag: bestaan er slechte eiwitten?

    Ik weet dat de kwaliteit van carbs en vetten erg kan verschillen maar over eiwitten heb ik dit nog nooit gehoord/gelezen?
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Slechte eiwitten als in slecht "aminozuurprofiel" of wat? Ik krijg van B&F isolaat een onrustige huid, van XXL isolaat niet. Idem voor de Caseine.

    Overigens ben ik zelf bijna klaar met de verbouwing thuis wat inhoud dat ik weer full pull kan gaan trainen. Voordeel is dat ik 3 maanden niets heb gedaan en mijn geirriteerde illiacus dus compleet verdwenen is. Nadeel is dat de opbouw straks weer tijd gaat kosten.
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Omar Isuf zn ebook gedownload?
     
  10. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    ik train nu sinds twee weekjes actief en heb een trainingsmaatje die ervoor zorgt dat de vorm van m'n oefeningen goed zijn etc.

    we trainen 4 dagen samen: armen, benen, buik/borst, rug

    ik wil mooie ronde billen krijgen en vroeg me af of ik dan gewoon op benendag meer daarop moet focussen of daar een extra dag voor vrij maken en rug bij buik/borst dag doen bv.

    Wat raden jullie aan?
     
  11. galeon7

    galeon7 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    1
    Squats op benen dag zouden wonderen moeten doen. Verder goed door blijven gaan met het schema dat je volgt en daar aan blijven houden.
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tips: overstappen op alle dagen full body doen. Hele beknopte samenvatting: stel jij doet 16 sets voor benen op je benen dag. Dan heb je grofweg gezegd de 48 uur daarna een adaptieve respons. Daarnaast zijn vooral die eerste sets echt sets die zorgen voor die respons. Pas 7 dagen later zorg je voor weer een prikkel. Nu switch je van 1x 16 sets naar 4 (dagen) x5 sets. Niet alleen is het totale volume nu een stuk groter, daarnaast zorg je ipv 1x, 4x voor een adaptieve respons. Het is niet zo dat je nu vier keer zo snel gaat (redenen: je kan niet op alle dagen op volle instensiteit trainen, de totale load per dag is wel significant kleiner, je krijgt overlappende herstel periodes etc), maar het werkt wel een stuk beter.

    Mbt benen: Je hoofdoefening zal altijd een vorm van squatten moeten zijn: front squat, low bar, high bar, box squat, paused squat etc. Voor je glutes werken full high bar squats (diepe squats) en box squats erg goed. Als ondersteunende oefening: hip thrusts en stiff legged deadlifts.


    @UpInSmoke0611 : yup gekocht. Moet er nog aan beginnen. Al vermoed ik dat het meer Greg Nuckols zijn boek is :) de bijbehorende kcal tracker is erg tof.

    @Nukem 007 : was echt een toffe docu!
     
    Nukem 007 en Scarlett vinden dit leuk.
  13. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    Thanks voor de reacties. Ik hou me voorlopig sowieso wel nog aan de verdeling die m'n trainmaatje heeft, want hij let dan goed op de vorm en zo
     
  14. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Als in hoe gezond ze zijn. Carbs uit suiker is bijvoorbeeld veel minder gezond dan carbs uit groente en fruit.

    Valt hier bij eiwitten ook onderscheid tussen te maken?
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is in principe het aminoprofiel. Des te 'beter' het profiel des te gemakkelijker is het eiwit te gebruiken voor het lijf (google maar eens essentiele aminozuren en niet essentiele aminozuren). Toch is er ook wel wat te zeggen voor de iets mindere profielen omdat die vaak er wat langer over doen om opgenomen te worden. Net zoals snelle suikers soms ook een plek hebben in je dieet :)
     
  16. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Oke :). Thanks voor je reactie!
     
  17. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik dacht dat de amino acids in kwark en melk juist goed waren, maar ook heel langzaam werden opgenomen? Dat dat de Caseïne is.

    Gaat de opname snelheid en de kwaliteit altijd hand in hand?
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik meende van wel, aan de andere kant: ik maak mij er niet al te druk om :) Zorg dat je gevarieerde eiwitbronnen hebt en je zit goed (in mijn geval: vega-spul, eieren, kwark, whey).
     
  19. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    Ik heb vandaag m'n vet laten opmeten en de meting kwam uit op 18,6%.

    Ik had eigenlijk veel hoger verwacht, maar ik denk dat het ook komt doordat mijn armen best droog zijn, want bij m'n buik was het 22 en bij de voorkant van m'n arm 7. Rug en achterkant arm ben ik vergeten haha
     
  20. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb nog drie maanden fitnesstijd voor de zomervakantie begint en ik er een tijd uit ben. De squats doe ik maar gewoon niet meer (ivm knie) en ik wil weer eens af van de 5x5 stronglift. Bovendien heb ik veel tijd en dus zocht ik naar een 4 daagse workout. Resultaat: P.H.U.L.

    Het schema: http://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout. 4 dagen: upper strength, lower strength, upper hypertrophy en lower hypertrophy.

    Heb alleen twee twijfelpunten:
    1. Zware deadlift direct de dag nadat je zwaar je (boven) rug getraind hebt.
    2. Geen lower back hypertrophy oefeningen in de lower hypertrophy dag. Waarom? Te veel rug?
     

Deel Deze Pagina