1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Thanx, gaat op mijn lijstje.
     
  2. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Net begonnen aan de bijzondere kinderen van mevrouw peregrine.
    Leuk,boek
     
  3. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik ga na de Mistborn Trilogy de boeken van The Witcher een kans geven.

    Iemand enig idee waar ik die toevallig in een (voordelige? :+) bundel kan kopen? Bij bol kon ik bijvoorbeeld van een bepaald boek al niet eens een paperback vinden.
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Wat vond je van Mistborn?
     
  5. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Heel erg vet en zit nu bij part 4 van The Well of Ascension.
    Elend Venture is net zijn koningschap ontnomen.
    Hele toffe uitwerking van een aloud concept, magie maar met een leuke twist! :D

    Qua schrijven zijn er wel betere boeken, hij gebruikt bijvoorbeeld erg veel woorden als ''snapped'' en ''shrugged'' terwijl daar ook andere synoniemen (of andere manieren om het te omschrijven) voor zijn in de Engelse taal. Maar het universum en het sfeertje dat is neergezet vind ik heel erg goed en leuk. Zag al dat er nog meer boeken waren en komen naast deze trilogie en die ga ik ter zijner tijd ook wel lezen.

    Ik ben echt blij dat ik het lezen weer heb opgepikt dit jaar. :+
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  6. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik kan je dan zeker The Stormlight Archive van hem aanraden. Is een epic fantasy serie waarvan er nu twee boeken uit zijn. De man gaat steeds beter schrijven en die shit is met recht episch te noemen ;) Wel dikke pillen though :+ Elantris is qua concept ook heel erg tof btw!
     
  7. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Over Elantris gesproken, dat was het 1e boek dat ik van Sanderson had geprobeerd te lezen, daarna Warbreaker. Het is alweer jaren geleden en ik was destijd echt niet verder gekomen dan pagina 50. Twee week geleden het boek een nieuwe kans gegeven en heb er deze keer een stuk meer plezier in. Concept is inderdaad erg leuk. Vind het persoonlijk wel verademend dat Sanderson een niet al te bloemrijk taalgebruik toepast in z'n boeken. Er zit vaak tempo in zijn boeken en het is helder te begrijpen.

    Kan overigens niet waht op het 3e boek van The Stormlight Archive. Misschien even die twee boeken herlezen voordat de 3e uitkomt.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  8. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik zal er eens naar kijken allemaal, maar die shortstories van The Witcher lijken mij wel wat op dit moment. Na ASOIAF en Mistborn eventjes wat kortere verhalen is geen overbodige luxe. :+
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    SD23a vindt dit leuk.
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Geen tijd om artikel nu te lezen maar ik lees meer dan ooit tevoren de laatste tijd.
     
  11. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Ja, ik ben dit jaar weer begonnen met lezen en vind het heerlijk. Tot mijn 14e oid ook wel wat boeken gelezen, maar daarna had ik er wat minder interesse in/behoefte aan. Nu 7 jaar later zit ik er weer vol in. :+
     
  12. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    De Mistborn Trilogy is uit! Man, wat een heerlijke serie. :eek: Ik ga nu even kijken of ik Alloy of Law ga lezen of dat ik die bewaar totdat de andere boeken uit die nieuwe Mistborn serie uit zijn.

    Ik heb nog zoveel te lezen, vandaag even goed kijken wat ik ga bestellen en dan kunnen we weer verder in een nieuw universum (of dezelfde mocht ik bij Sanderson blijven :+).


    Edit:
    Ik heb Alloy of Law en The Night Angel trilogy besteld! :D
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2015
    Killamonkey vindt dit leuk.
  13. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik had The Last Wish nog liggen, boeken van de vorige post komen pas rond de 20e binnen (wtf Bol :+) dus eerst die nog maar even uitlezen.

    Dan heb ik al 6 boeken uitgelezen dit jaar.
     
  14. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Als je iets freaky will lezen: annihilation, deel 1 van de southern reach trilogy.
    Deel 2 was mwoa, deel 3 wel weer okay, maar deel 1 is echt dikke vette spannende creepy shit.
     
  15. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Na Mistborn, The Witcher en The Night Angel trilogy ga ik denk ik weer voor wat vrolijkere fantasy (of sci-fi maybe) ipv creepy/dark shit. 3 series met een assassin is wel even genoeg, al vind ik dat wel erg tof.
     
  16. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    In dat geval, al eens een discworld boek gelezen?
     
  17. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Daar heb ik al eens naar zitten kijken ja. Maar voorlopig zal ik wel genoeg hebben aan The Night Angel en The Alloy of Law, ik ga van de zomer 2 maanden in Spanje werken dus dan zal er weinig gelezen worden. :+
     
  18. milanooco

    milanooco Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    7
    het klinkt in ieder geval veelbelovend voor de toekomst.
     
    Modder-Eter vindt dit leuk.
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Wat doen jullie op Goodreads als je een boek herlezen hebt? Zet je de read date op de nieuwe datum of laat je de oude staan?
     
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Daar is 'nog' geen goede oplossing voor, maar er worden wel verschillende work arounds genoemd zoals een ander uitgave van het boek lezen zodat de data intact blijft, of een nieuwe Bookshelf maken voor re-reads; al zitten daar wel weer nadelen aan voor je reading challenge.

    check het forum maar even: http://www.goodreads.com/topic/show/1021696-way-to-indicate-re-reading

    Zijn er meer die graag die optie zouden willen hebben dus wie weet in toekomst.
     

Deel Deze Pagina