1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Doen! Ik heb altijd enorm veel respect gehad voor Fontys-studenten die een Master komen doen. Het is even een drempel, maar die studenten doen geweldige dingen en sluiten doorgaans met prachtige resultaten hun studie af. Daarnaast, de TU/e is gewoon super, super tof. :+ Maar ook zonder op de feiten vooruit te lopen, de Fontys is een uitstekende school onder uitstekend bestuur.

    Uit welk boerendorp kom je vandaan als ik vragen mag?
     
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    edit; nvm
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2015
  3. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Het scheelt wel dat je dan een appartementen in kan, idd. Geen kut kamers kijken en dan jezelf in drie woorden beschrijven en uitleggen tegen een hockey-dude waarom je niet naar NEC zou gaan als ze in de Ere spelen.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ow lol nog helemaal niet gerealiseerd dat de meeste huurders geen studenten in hun appartement willen. Wat eigenlijk wel logisch is.. Had er al een paar goede gevonden.. =(
    Hebben jullie nog tips wat betreft een goede site of iets dergelijks waar je een beetje fatsoenlijke appartementen voor studenten kunt vinden? Ik ga ook nog vragen aan de school en wat neefjes die daar al wonen..
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Schrijf je sws asap in via Studentenwoningweb.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Vestide in Eindhoven is de organisatie voor studentenhuisvesting. Echt een voorbeeld voor woningcorporaties in Nederland! :) Je kunt je ook inschrijven bij het moederbedrijf Woonbedrijf, welke meer appartementen verhuurt.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  7. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik ben momenteel bezig met het 'afstuderen' van de bachelor, oftewel de thesis periode. Alles loopt lekker al drie jaar perfect en sta een 8+ gemiddeld. Nu ga ik volgend jaar de 1-jarige Master Mental Health volgen, een master die bestaat uit een heel jaar stage, zowel klinisch als onderzoeksgericht. Dit is de aansluitende master op de bachelor die ik volg. Het nadeel is alleen dat je een stageplek nodig hebt om de master te kunnen volgen. Nou, de universiteit heeft 50 stageplekken voor circa 100 studenten. Dat is dus een groot probleem.

    Probleem 1 is dan: de helft gaat sowieso geen stageplek krijgen.

    Bovendien komen er ontzettend veel HBO-studenten doorgestroomd die binnen één jaartje hun propedeuse bij pretstudie SPH (Social Work) hebben gehaald met drie vingers in de neus en de overige zeuven in de sloot. Die hebben al stage gelopen en ervaring opgedaan. Daar bovenop komen er ook nog mensen met al andere (vaak neuropsychologische) masters in de zak, die nog de klinische vaardigheden willen ontwikkelen. Het gevolg?

    Probleem 2: de studenten die de bachelor Mental Health hebben gedaan en daar 0 ervaringen hebben opgedaan in het klinisch veld worden volledig genegeerd door de 50 stageplekken, waardoor de kans mega klein is dat je de aansluitende master kan gaan doen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

    En ja, ik ben pissig. Ik ga mezelf niet de hemel in prijzen, maar ik ben één van de weinige studenten met discipline, goede punten én geen volledig 100% gebrek aan sociale vaardigheden.

    Ik heb nu vier van de vijf sollicitaties terug. Redenen:
    - Niet genoeg ervaring.
    - Onze doelgroep bestaat voornamelijk uit vrouwen (eetstoornissen) en daarom zoeken we een vrouwelijke stagiaire.. oké, je meent deze? Zet dat dan in de vacature, vrouw. Doei één van de vijf sollicitatie mogelijkheden.
    - Je hebt geen andere masters gevolgd. U serious?
    - 'Je hebt niet het juiste profiel.'

    #@#!
     
    Reckuuza en RemcoM vinden dit leuk.
  8. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ze mogen niet op geslacht discrimineren, dus daar kan je misschien nog een zaakje van maken.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik vind het 'niet genoeg ervaring' excuus altijd zo sneu bij stages. Het is een stage... Het hele idee daarvan is om praktijkervaring op te doen. :')
     
    Reckuuza, Siemenn en Cookie vinden dit leuk.
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Precies. Vind ik ook zo hatelijk. Daar zit ook het verschil tussen opleiding en instelling qua insteek van stagiaires: de opleiding wilt dat de studenten ervaring opdoen om zich te ontwikkelen, de instelling wilt gewoon een gratis en vooral bruikbare kracht (liefst met ervaring dus). Klote.. :mad:

    Tja, ik snap het opzich wel. Maar als je per se alleen vrouwelijke stagaires zet, waarom zet je dat dan niet in de vacature? :emo:
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    SPH is gewoon een prima opleiding hoor. Makkelijk, maar wel heel praktijkgericht. Niet zo denigrerend doen jij.

    Vooral blijven leren. Zie het solliciteren als een manier om steeds beter jezelf te kunnen verkopen. Ik ben ook voor stageplekken bezig en elk gesprek neem ik mee naar het volgende gesprek.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  12. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Punt is alleen dat ik nergens uitgenodigd word, omdat ik geen ervaring heb en slechts 'alleen' een bachelor.

    En sorry als ik daarmee beledigend was, maar de SPH-studenten die bij ons doorkwamen spraken er zelf nogal denigrerend over als 'de studie die men doet om simpel een ticket voor de universiteit te krijgen', dus heb dat overgenomen. Mijn excuses, ben normaal redelijk anti-denigrerende mensen o.b.v. studie, etc. :+
     
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Als het om op de universiteit te komen is, dan geef ik ze daarin gelijk. Eerste jaar was vrij basaal en zeer goed te doen als je daarna uni niveau wilt doen.

    Snap wel dat het vervelend voor jou is. Ik heb al 2 jaar kleine stages voordat ik aan mijn derde jaar stage ga. Dat is simpelweg een voordeel bij veel stageplaatsen.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  14. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Netjes een 5,6 gescoord op dat (imo) verdoemde Bedrijfseconomie tentamen O-):+

    Alleen de opvolger nog en dan eindelijk me propedeuse binnen :whistle::whistle:
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Iemand hier ervaring met de Amsterdam Business School? Deeltijd opleidingen finance aan de UvA.

    Ik werk al bijna 6 jaar full time, heb daarbij mijn HBO in deeltijd met 2 vingers in de neus gehaald en heb door handig inspelen van ervaring en kennis een prima baan als jr. Corporate Controller. Echter wordt bij een stap omhoog veelal een RC of een Msc. gevraagd. Ik ben dus bang dat in de toekomst het gebrek aan een Msc. mij gaat opbreken. Je kunt immers veel opvangen met ervaring, maar het verschil tussen academisch denken en praktijk gericht denken is behoorlijk.

    Dus, tldr; Iemand ervaring met de Finance masters op de UVA?
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Volgens mij worden ze veel gebruikt door accountantskantoren. Er kan sowieso weinig mis mee zijn denk ik :+

    edit: volgens mij heeft een bekende van mij daar RC gedaan nadat hij uit de Marine stapte, verdiend na 2 jaar Rabo nu heel dik geld bij ABN.
     
  17. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik heb nu dus een tussenjaar. Als ik in september weer begin aan een HBO opleiding, kan ik dan niet nu al beginnen met lenen om al een potje te hebben als voorbereiding aan de studie? Aangezien er in september al flink wat betaald moet worden wat betreft borg appartement / paar meubels / boeken / eerste maand collegeld / etc.
    En ik val blijkbaar nog in het oude stelsel wat betreft studiefinanciering btw. Had die vraag al gesteld aan DUO maar kreeg een vaag mailtje terug. Volgens mij kwam het er op neer dat ik pas recht heb op studiefinanciering vanaf september als men daadwerkelijk start aan de opleiding.. Maar kan ik al beginnen met lenen of kan dat ook pas vanaf september?

    Miss morgen maar eens DUO bellen want vind het beetje onduidelijk allemaal..
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Sta je nu ingeschreven bij een hoge school of universiteit?

    Zo ja --> dan kun je een lening aanvragen, maar dan gaat die pas 1 juni in
    Zo nee --> dan kun je pas in September je lening aanvragen/krijgen.
     
  19. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Werken is misschien ook een optie?
     
  20. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik ben aangemeld bij een HBO studie. Op studielink staat wel nog "verzoek ingediend", op DUO zelf zie ik nog niks van die toekomstige school/opleiding staan. Heb wel al die studiekeuzecheck ingevuld en een intakegesprek gehad op de school. Ik heb toen te horen gekregen dat ik ben aangenomen en "we zien je in september". Of moet het echt duidelijk in studielink staan "ingeschreven."?

    Ik kan niet werken met mijn rug door een ongeval. Heb ook te maken met arbeidsdeskundige enzo dus dit is wel al besproken uiteraard.
     

Deel Deze Pagina