[XOne] Mortal Kombat X

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 2 jun 2014.

  1. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Ik ben helemaal weg van Kung Jin (Bowjitsu), zijn combo's doen veel damage en hij heeft goede wake up (EX) specials die je gelijk om kan zetten in een combo van meer dan 25% damage. Zonder combo's kom je online niet ver in MKX aangezien je projectile spammers, button mashers en 1 trick ponies (veel cassie, lui kang of goro spelers) hebt. Zodra je doorhebt welke EX specials een armor hebben is het spel vele malen interessanter om te spelen. Kung Jin heeft zo veel start ups moves voor een combo.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik ben zelf echt nog 0 Cassies tegen gekomen. Kenshis en Scorpions voornamelijk
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Thunderclash sloopte mij ook echt gigantisch met kun jin :+
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Net voor het eerst tegen een Scorpion gekomen die combos deed. En wat voor combos. Ze eindigde steeds in die move dat ik vast kom te zitten. En dan doet je weer combo. 35% HP van me af
     
  5. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.483
    Leuk Bevonden:
    906
    Zo, toch ook maar MK X gekocht. Gister bij een maat op zijn PS4 gespeeld en zelf nu op de X1 gekocht. Ik zag dat er meerdere waren, ik ga wat mensen toevoegen :) Voel je vrij om mij toe te voegen; FinalBob.

    Ik ben overigens alles behalve een held in MK X online.
     
  6. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik denk dat ik toch maar afzie van Cassie, haar fatsoenlijke combo's zijn gewoon te irritant om te doen online, althans de manier waarop ik haar wil spelen. Ik heb geen zin om concessies te maken en slechtere combos te doen of slechtere setups terwijl ik duidelijk betere opties heb. Ik denk dat ik Kenshi Possessed en Ermac Master of Souls ga proberen, kijken of ik daar meer succes mee heb. Cassie probeer misschien een andere keer wel weer.

    Characters met specials die meerdere hits bevatten die blazen armoured moves echt op. D'Vorah bijvoorbeeld die kan gewoon terwijl iemand opstaat de special doen waar ze meerdere keren met haar ledematen slaat, de armoured move verliest compleet. Het ligt ook aan hoe snel die armoured specials zijn, langzame armoured specials verliezen absoluut. Raiden heeft er ook zo één. MOet ook zeggen dat het timen van een wakeup aanval, dus waar je onderaan een kleine popup krijgt te zien met "wakeup" behoorlijk lastig is online, verneuk het constant en wordt dan weer geraakt door iemand:'-(
     
  7. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Haha, Kung Jin (Bojutsu) is ook wel echt een beetje too much hoor (daarom speelde ik hem ook niet continu). Je hebt relatief veel reach op je normals, je kunt heel veel converten naar d,b 3 special (insane damage en reach ook, ex versie is ook nog eens knockup). Midscreen kun je heel makkelijk 3,4 - back,forward 4 - jump in punch, convert naar down 4, xray of 1,1,1 - back forward 4 (potentieel ex).

    Kung Jin heeft veel speling op zijn combo's en inputs. Daarentegen, ik speel erg veel Liu Kang (annoying als mensen zeggen dat hij easy is, kan aan de lag liggen en de algemene frustratie rondom back,forward inputs die hij bijna alleen maar heeft, maar hij is allesbehalve makkelijk) en daarbij is het zo moeilijk om de inputs soms juist te krijgen (bicycle kick lol).
     
  8. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Dubbel post, woops.

    Maar met betrekking tot Lockum, ik krijg die wake-ups ook niet consequent voor elkaar, vooral niet online (en vooral niet met mijn Liu Kang).

    Btw mensen op de xbox, als er mensen consequent online zijn kunnen we een XBW/Dutch room aanmaken met een KOTH lobby.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2015
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dit is dus net chinees voor mij.
    Ik knik maar uit beleefdheid, of moet ik een buiging maken? :+
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    De lag lijkt minder. Speel zelf stukken beter nu ik wat combo's kan met Kano.
     
  11. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Communities voor vechtgames gebruiken altijd eigen notaties, de reden waarom is simpel. Notaties zijn universeel en snel te herkennen. In plaats van constant te zeggen "x,x,b in special move naam" is het lastig omdat je verwijst naar een notatie die duidelijk is voor xbox spelers en onduidelijk voor spelers op andere systemen. Ook onthoudt niemand de eigenlijke namen voor special moves.

    Elke knop in MK verwijst naar een ledemaat, deze ledematen zijn:
    Front Punch = 1
    Back Punch = 2
    Front Kick = 3
    Back Kick = 4

    De nummers erachter zijn gewoon ontzettend makkelijk om uit te typen en universeel te begrijpen.
    Daarnaast om bewegingen te noteren:
    down = d
    back = b
    forward = f
    up = u

    xx of ~ is een "cancel" in een special aanval

    Sub-Zero heeft een combo dat er zo uit ziet wanneer je het universeel wilt uitschrijven:
    back+front punch, back punch in Ice Ball, Clone(whiff), jump front/back punch, back punch, back kick, back punch, run, front punch, forward+back kick, back punch in slide
    *Dit is universeel zodat mensen het op Xbox, Playstation en PC begrijpen, zoals je ziet is dit gewoon niet te doen, ik kon ook afkortingen gebruiken zoals fp,bp,fk,bk maar dat onderscheid je ook niet meteen van de rest van de combo in 1 oogopslag.

    In notatie is het supersnel geschreven en makkelijk te begrijpen
    b12 xx df2, (whiff)db2, ji1/2, 242, run, 1, f42 xx bf4

    Ik zeg niet dat het niet afschrikwekkend kan zijn voor mensen die het nooit eerder hebben gezien, helaas is dit werkeljk waar dé makkelijkste methode om aanvallen en combos te beschrijven in deze game. Het nadeel is helaas dat elke community z'n eigen notaties gebruiken. Anime games gebruiken de numpad om richtingen te beschrijven, Tekken is ongeveer hetzelfde als MK, bij Capcom games wordt alles gewoon afgekort zoals crouching medium kick= cr.mk.

    eeeeeeeeeeeeeeen... ik ben er weer vandoor:oops:
     
    UpInSmoke0611 en FinalBob vinden dit leuk.
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Altijd leuk om online Goro te verslaan :)
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    THANKS MAN... nu voel ik me nog meer een noob.
     
    ThunderCrasH vindt dit leuk.
  14. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    LOL

    Nah man, of je de juiste terminologie wel of niet weet maakt weinig uit, alleen handig om combos van forums af te plukken in plaats van zelf te verzinnen:p, genoeg spelers die goed zijn en nooit deze notaties hebben gezien. Overigens ben ik absoluut SHIT in MKX, ik voel me zo uit m'n comfort zone met deze game.
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Waar pluk je ze vandaan dan. Link? Wil Cassie verder oefenen
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Op Google en YouTube zoeken op termen als Cassie beginner combo. Cassie beginner guide. Cassie easy combo.

     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Kga die oefenen met ex nutcracker.
     
  18. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Gisteren wellicht mijn eerste legit game gehad, zowel in tegenstander als in verbinding. Ik had win odds van 9%, maar de verbinding was green dus why not (alhoewel de 200/30 score met sub zero flair wel wat beangstigend overkwam)

    http://xboxclips.com/Gravemind IV/4b1586ee-4c05-4900-a7f7-5afa86746cb4 (that liu kang combo though)
    http://xboxclips.com/Gravemind IV/36c1258f-6fef-47a3-9936-d7f79b13fd10
    http://xboxclips.com/Gravemind IV/7e53aac8-7f2f-4e48-8c56-465550751a9e

    Iemand trouwens enig idee waarom mijn DVR vaak out of sync is?
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Opneemspul en dat is een bekend probleem op de X1
     

Deel Deze Pagina