Communities voor vechtgames gebruiken altijd eigen notaties, de reden waarom is simpel. Notaties zijn universeel en snel te herkennen. In plaats van constant te zeggen "x,x,b in special move naam" is het lastig omdat je verwijst naar een notatie die duidelijk is voor xbox spelers en onduidelijk voor spelers op andere systemen. Ook onthoudt niemand de eigenlijke namen voor special moves.
Elke knop in MK verwijst naar een ledemaat, deze ledematen zijn:
Front Punch = 1
Back Punch = 2
Front Kick = 3
Back Kick = 4
De nummers erachter zijn gewoon ontzettend makkelijk om uit te typen en universeel te begrijpen.
Daarnaast om bewegingen te noteren:
down = d
back = b
forward = f
up = u
xx of ~ is een "cancel" in een special aanval
Sub-Zero heeft een combo dat er zo uit ziet wanneer je het universeel wilt uitschrijven:
back+front punch, back punch in Ice Ball, Clone(whiff), jump front/back punch, back punch, back kick, back punch, run, front punch, forward+back kick, back punch in slide
*Dit is universeel zodat mensen het op Xbox, Playstation en PC begrijpen, zoals je ziet is dit gewoon niet te doen, ik kon ook afkortingen gebruiken zoals fp,bp,fk,bk maar dat onderscheid je ook niet meteen van de rest van de combo in 1 oogopslag.
In notatie is het supersnel geschreven en makkelijk te begrijpen
b12 xx df2, (whiff)db2, ji1/2, 242, run, 1, f42 xx bf4
Ik zeg niet dat het niet afschrikwekkend kan zijn voor mensen die het nooit eerder hebben gezien, helaas is dit werkeljk waar dé makkelijkste methode om aanvallen en combos te beschrijven in deze game. Het nadeel is helaas dat elke community z'n eigen notaties gebruiken. Anime games gebruiken de numpad om richtingen te beschrijven, Tekken is ongeveer hetzelfde als MK, bij Capcom games wordt alles gewoon afgekort zoals crouching medium kick= cr.mk.
eeeeeeeeeeeeeeen... ik ben er weer vandoor
Klik om te vergroten...