1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bordspellen - gezelschapsspelen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Enygm, 14 mrt 2004.

  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Van het weekend kwam ik dit bordspel tegen: Alchemists https://boardgamegeek.com/boardgame/161970/alchemists

    Eind Mei komt er ook een nederlandse versie uit dus daar wacht ik nog even op.
     
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ziet er tof uit, ga ik zeker in de gaten houden. Als ie uit is ga ik maar weer eens naar de spellen winkel om te kijken of hij wellicht een proefversie heeft staan:)
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Heel gaaf spel. Lijkt mij ook erg leuk. Als de speelduur korter was had ik deze gekocht.
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb ook al een tijdje het spel descent journeys in the dark 2nd edition op het oog.

    Vandaag kon ik hem eindelijk voor een relatief zachte prijs overnemen (blijft een duur spel):
    [​IMG]

    Binnenkort ga ik deze met wat mensen spelen ben heel benieuwd of het zo tof is als ik hoop ;)
    (wel heel nerdy dit haha achja)
     
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Gisteravond 1 Quest gespeeld met een maatje en best veel lol gehad :)

    Ik was de Overlord en hij 2 heroes, doel van deze intro missie was ook grappig hij moest er voor zorgen dat mijn Huge Ogre neer ging.
    [​IMG]
    Terwijl ik moest proberen 5 goblin archers van de map te laten lopen.
    Leek wel een soort Tower Defence ;)

    Het toffe vind ik dat de volgende quest weer totaal andere objectives heeft waardoor het niet alleen maar "Kill all the monsters" is.

    Plaatje van the setup :
    [​IMG]
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ziet er echt heel mooi uit. Ook de poppetjes.

    Herrinerd me echt aan HeroQuest
     
    HanTheMan vindt dit leuk.
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Haha ziet er mooi uit! Hij is idd huge

    Hero Quest was zo vet... Al die verschillende scenario's... Zoeken naar schatten, verborgen deuren, en de combat. Sfeertje was echt super, zo vaak gespeeld met m'n broer en vrienden van hem als ze een extra mannetje nodig hadden
     
    WorkingTitle en HanTheMan vinden dit leuk.
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Jaloers haha, ik wou vroeger dat zo graag spelen maar kende niemand en had het zelf niet :)

    Het leuke van Descent vind ik dat je als Overlord ook echt actief aan het spel deelneemt.
    Elke beurt trek je overlord kaarten met daarop allerlei narigheid voor de heroes :) die je in je eigen of in hun beurt kan spelen.
    Potje dat we deden was ook spannend het leek er op dat ik als overlord dik ging winnen maar op het laatst keerde het lot zich tegen moi.
     
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ach, jij speelt nu nog :), klinkt leuk! In mijn omgeving is echt niemand geïnteresseerd in zoiets, terwijl dat echt wel leuk kan zijn een avondje. Biertje erbij.
     
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    En als je dan met een paar gasten eerst een andere game doet?
    Wij begonnen jaren terug met poker avondjes en ineens kwam iemand met Catan aanzetten en ineens waren er
    meer mensen geïnteresseerd dan ik had gedacht.
    Nu zeker wel 10 man in onze vriendengroep die willen gamen biertje/wijntje whiskytje er bij.

    Bij mijn vriendin moet ik ook niet met dit soort spellen aan komen zetten maar dan gaan we gewoon een potje kaarten ofzo.
    Gaat ons ook meer om lekker bij elkaar te zitten en chillen :)
     
  11. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Nog meer Talisman liefhebbers? Heeft inmiddels enorm veel leuke uitbreidingsets. Heerlijk spel met een biertje er bij en uren speelplezier.
    [​IMG]
    Enter a mythic world of dragons and sorcery!

    In Talisman, the classic fantasy adventure board game for 2-6 players, you’ll embark on a perilous quest for the legendary Crown of Command. You’ll choose the warrior, priest, wizard, or one of eleven other heroes with powers both magical and mighty, and you’ll race your opponents through a perilous realm. Each player will roll a die to determine his movement around the regions of the board, where he will encounter dangerous foes and claim powerful rewards, all in preparation for his final climactic test.

    Een ander favoriet bij ons is Dixit
    [​IMG]

    Prachtig artwork en een lekker tussendoor spel.
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dixit ken ik wel. Erg leuk spel voor allerlei soorten spelgroepen. Echt een aanrader ook voor mensen die niet bekend zijn met bordspellen.

    Talisman zal ik eens meer over opzoeken. Klinkt wel leuk als ik bovenstaande stukje lees.
     
  13. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik wil graag ook een nieuw spel kopen (Catan inmiddels aardig zat en verder is de lol van Munchkin er ook wel een beetje af). Speel graag met vrienden, maar soms wat lastig om het geduld op te brengen om de eerste keer uit te zoeken hoe het moet. Zoiets als dead of winter klinkt wel erg tof. Een co-op spel waar iedereen een geheime agenda heeft en dat beetje tactisch/strategisch is lijkt me wel gaaf. Is het erg lastig om het de eerste keer te spelen?
     
  14. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Risk wat voor je?
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het is best een complex spel vergeleken met Catan. Wellicht is Pandemie, Stenen Tijdperk of Small World iets voor jullie.
     
  16. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    White chapel of ticket to ride zijn ook leuke en makkelijke nieuwe spellen om te doen.
     
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dixit klinkt erg tof die ga ik zeker eens proberen.
    @Rigest:
    Dead of winter is best complex, je zou even online de regels kunnen opzoeken om te kijken of het je wat lijkt.
    StoneAge kan ik ook aanraden net wat BigSyke al aangaf, een leuke worker placement game.

    Zelf laatst nog Onirim gekocht:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Eigenlijk wou ik het spel Vrijdag kopen als solo game maar die schijnt overal uitverkocht te zijn. (en geen reprint :mad: )
    Maar ik moet zeggen dit is best een interessant solo/2player coop spelletje.
    Nog maar 1 x van de 6 spelletjes gewonnen.

    Verder zocht ik nog een leuke 2 player game en heb ik Agricola 2 spelers gekocht:
    [​IMG]

    Speelt een stuk sneller (30min) dan zijn grote broer maar heb er veel plezier mee.
    Op dit moment mijn favoriete spel voor even tussendoor.
     
    BigSyke vindt dit leuk.
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Heb via ander forum geboden op Dixit die iemand voor 10 euro wegdoet.

    Ben benieuwd welke versie het is.
     
    Iris vindt dit leuk.
  19. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Het voordeel is dat je de uitbreidingsets (losse kaartensets ) voor beide delen wel kan gebruiken :) goed bod.
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb voor het eerst een kickstarter gebacked:

    https://www.kickstarter.com/projects/loneshark/the-apocrypha-adventure-card-game

    Kaartgame welke ook gespeeld kan worden als RPG.
    Heb altijd al Pathfinder Adventure Card Game willen spelen maar inclusief alle uitbreidingen werd dat wel een duur geintje.
    En deze setting spreekt mij heel erg aan.

    Ben erg benieuwd, gaat nog wel minimaal een jaar duren voordat het spel uitkomt maar heb er toch goede verwachtingen van.
     

Deel Deze Pagina