1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Football Manager 2014

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 22 okt 2013.

  1. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Tof hier de update van mij kant! :)

    Een spannend seizoen achter de rug. Met nog één wedstrijd te gaan stond ik er zo voor :

    [​IMG]

    Ik had geluk, Ajax moest tegen Heerenveen en Heerenveen liet de laatste weken veel punten liggen. Voor één keer hoopte ik op een winst voor Ajax en als ik mijn punten niet verspeelde werd ik voor de 3e x op rij kampioen.

    Ajax won van Heerenveen en ik tikte Cambuur van de mat met een overwinning van 4-0.

    [​IMG]

    Ook de beker heb ik dit seizoen eindelijk eens gewonnen en heb ik dus alle prijzen gepakt in Nederland. Dit heb ik gedaan met deze selectie :

    [​IMG]

    Ik voelde mij klaar voor een stap naar het buitenland. Sollicitatiegesprekken gehad met Dortmund, Villareal maar ik wou graag naar Engeland. Uiteindelijk heb ik een 1 jarig contract getekend bij :

    [​IMG]

    Misschien niet de stap die ik voor ogen had (Liverpool) maar denk ik wel een mooie stap. Genoeg budget om een sterke selectie neer te zetten en ik ga kijken of ik nog wat Feyenoorders mee kan nemen met mijn nieuwe avontuur.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2015
    Daz en Mallakai vinden dit leuk.
  2. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    QPR is een hele mooie club en welke spelers heb je gehaald?
    @Daz ben je nog bezig met Derby?

    Was zelf dus bezig met Ajax, helaas is deze gisteren dus gecrasht:mad: flink balen want ik had eindelijk weer echt een leuke game te pakken.
    Nu maar even rondkijken wat er nog een leuke uitdaging is.


    Edit:
    Niet een al te grote uitdaging maar ik ga voor de Spurs.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2015
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Mwha toch best een uitdaging? Goed je hebt met Kane, Eriksen, Lamela, Lloris en Walker al aardige spelers maar enkele posities moeten wel beter!

    Divimus, leuke update! Tof dat je de double hebt en met een leuk team! BMI, Pellé, Piazon, Maher, fijne spelers.

    QPR is wel een aardige challenge, alleen vind ik het jammer dat het zo'n vage eigenaar heeft.

    Ik ben zeker weten nog bezig met Derby! @Mallakai

    Had een update beloofd en die komt er zeker. Kan wel zeggen dat ik Hughes en Ings heb verkocht.. Wie ik ervoor terug heb gehaald lees je vanavond. ;)
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Update van mijn kant! Eerste seizoen BPL. Wisselvallig, maar wel op een keurige plek.
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    Met name het 5-6 verlies tegen Bournemouth was echt een bizarre wedstrijd, haha. Wel lekker dat ik in de tweede seizoenshelft thuis met 2-1 van Liverpool won, verdiend.


    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik heb er toch voor besloten om Will Hughes en Danny Ings te verkopen. Will Hughes tsja, daar kreeg ik zo'n super bod voor.. Die kon ik niet weigeren. Danny Ings heb ik verkocht omdat hij zo graag Europees voetbal wou spelen en maar zat te zeuren. Jammer, want het is wel echt een hele goede aanvaller.

    Daarvoor heb ik dus 12 nieuwe spelers gehaald. Te beginnen met

    Richairo Zivkovic (19). 19,75 miljoen is een grote prijs wat ook gelijk het record betaalde transferbedrag is. Hij mag het gaan uitvechten met Mason Bennet en nieuwe aanwinst Gabriel Barbosa.

    Patrick Roberts (19) , Engels wonderkind die het op het jeugd EK erg goed deed, en omdat ik echt een rechtsbuiten kan gebruiken naast Torje. Heeft nu geloof ik twee á drie keer gespeeld maar moet zijn plek en vorm nog vinden in dit team. Zijn potentieel is erg hoog, vandaar ook de hogere prijs.

    Youri Tielemans (19), het supertalent op het middenveld van Anderlecht, die kent iedereen wel. Ik moet zeggen dat ik hem voordat hij in Football Manager al kende, heb wel eens wat samenvattingen gezien van Anderlecht destijds bij zijn debuut en dit is er eentje hoor. De opvolger van Will Hughes.

    Gabriel Barbosa (19), ik noemde hem al eerder. Het nieuwe supertalent afkomstig uit Brazilië. Is van origine een spits maar kan ook op de vleugels uit te voeten. Voor 5,5 miljoen overgekocht en zijn transferrechten voor 6 miljoen, wat hem dus eigenlijk 11,5m maakt. Zoals gezegd mag hij het uitvechten met spitsen Zivkovic en Mason Bennet.

    Nicolás Tagliafico ( 23 ), ik denk niet dat iemand hem kent. :+ Maar ik zocht een linksback en ik ging scouten in Brazilië.. allemaal te duur, ook qua salaris. Toen maar naar Argentinië gegaan waar ik deze speler bij Banfield tegen kwam! Had het hele seizoen een 7+ gemiddeld en bij zijn potentieel kreeg hij vier en een halve ster (inmiddels 4). Een tropische verassing.

    Jonny (22) een rechtsback afkomstig van Celta. Mag het gaan uitvechten met mijn huidige rechtsback die ik steeds zwakker vind.

    Denis Suárez (22) voor 2(!) miljoen van Barcelona overgenomen! Ik ken hem al langer als toptalent van Barcelona/City en toen ik zag dat ik hem voor deze prijs kon krijgen na wat onderhandeling.. zijn beste positie is op '10' wat ik niet echt speel, maar wie weet kan hij ook als centrale middenvelder uit te voeten. Sowieso kan eventueel hij op de flanken als vooruitgeschoven spelmaker. Hier verwacht ik veel van. Mag het ook een beetje gaan uitvechten met Tielemans.

    Matthew Clarke (19), kreeg opeens te horen dat hij voor die prijs kon worden overgenomen door mijn jeugd-opleiding. Prima, heeft als potentieel vier sterren. Centrale verdediger.
    Zak Lowe (16), kreeg ik ook opeens te horen dat hij gekocht kon worden! Centrale verdediger van 16 jaar met potentieel 4,5 ster en Engels.

    Josh McEachran ( 23 ), ooit toptalent bij Chelsea. Is eerder bij Vitesse (ik geloof vorig seizoen) gestald waar hij het ook niet zo denderend deed. Maar voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen. Mag laten zien of hij nog terug kan gaan naar zijn 'talent' vorm.

    Scott Sinclair (27), ooit succesvol bij Swansea. Nu mocht hij gratis weg bij City. Eerste aanbieding vroeg hij 350k salaris, no way dus. Vervolgens komt zijn zaakwaarnemer na wat weken terug, en heb ik hem binnen gehaald met een salaris van 170k. Mag het laten zien op de linkerflank. Ervaring erbij, prima. Tevens ook gehaald omdat ik Atsu heb geweigerd! Kon ik overnemen na een voor hem goed seizoen voor 4,5m maar hij kreeg geen werkvergunning waardoor ik hem alleen kon uitlenen, no thanks.

    Alex Díez (20), gratis overgenomen van Atletico. Wordt geen goede speler, puur opvulling voor mijn -21 elftal.

    Doel van dit seizoen is middenmoot, al hoop ik op een succesje om mij te plaatsen voor de Europa League. Zal lastig worden met zo'n jonge ploeg.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  5. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Mooi jong team aan het opbouwen! Ga je in de toekomst veel plezier aan hebben :)

    Helaas loopt het qua transfers bij mij nog niet zo lekker. Oude bekende Andrej Kramaric gehaald en Calvin Verdonk gehuurd van Feyenoord. Team is erg oud en wil graag ook verjongen maar lijkt deze transferperiode niet goed te gaan lukken. Ook telkens die werkvergunning die in die weg zitten! :+
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2015
    Mallakai en Daz vinden dit leuk.
  6. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Aanrader voor de Fm-ers, kijk op putlocker.is de docu over Football Manager an Alternative Reality.

    Oa Will Hughes komt er in voor.
     
    Daz en Divimus vinden dit leuk.
  7. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Dat vind ik tof! Ik ga het nu kijken :)
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  8. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    [​IMG]
    Bam!
     
    Divimus en Daz vinden dit leuk.
  9. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Dat gaat beter dan bij mij.

    Ik krijg QPR niet aan het voetballen. De grote namen in het team laten het afweten en de jonge talentvolle spelers zijn niet goed genoeg overeind te blijven. Verdediging moet echt beter en ook het afmaken van goals moet sterk verbeterd worden. Ook ik heb flink gefaald in de transferperiode. De laatste 5 wedstrijden niet meer gewonnen (wel 2x gelijkspel) en supporters beginnen ook al wat te zeuren. Het moet echt beter of het word een heel kort seizoen voor mij bij QPR ben ik bang :+ .
     
  10. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Er was bijzonder veel interesse voor meerdere van mijn spelers, ik heb er eentje voor de hoofdprijs verkocht en voor de rest veel back-ups verkocht die maar bleven zeuren.
    Er voor terug heb ik vooral weer talent gehaald om zo over een jaar of 2-3 weer een uitverkoop te kunnen doen. Mijn uiteindelijke doel is namelijk de rijkste club van de wereld te worden, iets wat nog wel eventjes gaat duren. :+

    Strootman gratis opgepikt voor zijn mentale stats, ideale stand-in voor een jaartje (op zijn 35e) en perfect om jonge middenvelders te tutoren.

    [​IMG]

    Esposito heeft het geweldig gedaan en moest ik helaas verkopen. Wel voor het vaste bedrag van 74 miljoen, dat op kan (en gaat) lopen tot 90 (!!) miljoen euro.[​IMG] [​IMG]

    Mijn sterspeler nu de Italiaan hierboven is vertrokken:
    [​IMG] [​IMG]

    En dit is mijn persoonlijke favoriet, mijn keeper. Heel jong opgepikt voor een klein bedrag en won vorig jaar de golden glove.
    [​IMG]


    De rest van mijn team op dit moment:
    [​IMG] [​IMG]
     
    Mallakai, Daz en Divimus vinden dit leuk.
  11. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Wat een beesten elftal en wat een hoop talent! :eek:

    Ik verlang terug naar mijn tijd bij Feyenoord :'-(. Zit nu ook beetje met een dillema, moet ik de eer aan mijzelf houden en toegeven dat QPR geen succes was en dus ontslag nemen. Of moet ik ondanks de slechte prestaties door blijven gaan, verder bouwen aan een team en hopen dat het allemaal wat bijtrekt.
     
  12. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Nooit opgeven! En als ik beetje tussen de regels door lees wil je zelf ook niet opgeven:) naar Feyenoord kun je altijd nog.
    Ik zou het zeker nog een kans geven, zet voor jezelf een doel.

    Een jaar of 2 jaar, kijken wat je doelstellingen met het elftal zal zijn, dit zijn juiste de mooiste momenten met FM om een elftal wat totaal niet draait toch nog werkende te krijgen.
     
  13. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Ja, erg blij mee. Heb vrij vroeg wat goede scouts kunnen ronselen (in de championship al) en kon zodoende dus veel spelers al vinden die goedkoop waren. De meeste heb ik transfervrij binnen gehengeld of voor een bedrag dat onder hun waarde lag toen ze bij mij arriveerden.

    Mijn selectie is alleen nog lang niet breed genoeg om mee te draaien op alle fronten merk ik, veel geblesseerden. Aan het einde van vorig seizoen had ik gelukkig weinig blessures waardoor ik nog de derde plek plus de EL veilig kon stellen. Dit jaar weinig uitgeven en veel verdienen (transfers+CL) en dan wil ik volgend jaar gaan investeren in talenten die in kunnen vallen als de grote namen niet kunnen spelen.

    Schoppartij met geweldige comeback met 10 man. :D
    [​IMG]

    En daarna een prachtige overwinning op Real Madrid, dat ook al verloor van Sporting.
    [​IMG]
    Paul Gielen was de man of the match, vorig jaar de helft van het jaar geblesseerd geweest en is nu weer terug. Doet het heel goed, maar zijn stats zijn niet super eigenlijk.. Zodra mijn sterspeler terug is zal hij wel weer op de bank belanden, maar dit is een geweldige stand-in voor de spits en de flanken als hij zo blijft scoren.
    [​IMG]
    Mede dankzij dit optreden mocht hij debuteren bij Oranje.[​IMG]
    King Paul. :D
    [​IMG]
    Strootman is op zijn oude dag ook na een paar jaar weer opgeroepen trouwens. :+
    Screenshot van Oranje voor de geïnteresseerde, René Pluim heb ik ook nog even onder contract gehad trouwens:[​IMG]
    De twee beste regens van Oranje tot nu toe:[​IMG] [​IMG]


    Champions League groepsfase overleefd! Gaat heerlijk in de eerste twee jaar in Europa, na de EL winst nu door in de groepsfase.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2015
    Daz en Divimus vinden dit leuk.
  14. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Doel gesteld om ieder geval proberen het seizoen af te maken. In de aankomende transferperiode zullen er echt versterkingen gehaald moeten worden voor met name de spitspositie. Zowel Kramaric als Austin hebben er in 10 wedstrijden nog geen enkele bal in weten te schieten (de kansen krijgen ze wel)

    Daarnaast wil ik de jeugdopleiding verbeteren en jeugdspelers halen uit lagere divisies. Wat er nu rondloopt bij mijn -18 kan echt niet.

    -----

    UPDATE : Helaas dacht het bestuur er niet zo over als ik en besloot mij te ontslaan :mad: . Jammer maar terecht, prestaties bleven uit en de poging om mijn hele visie om te gooien en dus de tactiek hielp ook niet mee. Had gehoopt op nog een kans na de transferperiode (had best fijne spelers op het oog)

    Nu kijken wat mijn optie's zijn voor een andere club.
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2015
  15. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Pfff... Bij mij gaat het wat minder goed. Brenfort naar de Premier League gebracht vanaf de 2de divisie. Daarna gedegradeert, toen naar Werder Bremen gegaan. Ook gedegradeert... Nu zonder baan, maar wel nog met een contract van 80.000,- per maand van Werder. Eens even kijken wat er vrijkomt.
     
  16. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    [​IMG]

    Na een aantal maandjes werkloos geweest te zijn zal ik per direct weer langs het veld staan bij Napoli!

    Heel veel Nederlandse clubs toonden interesse (AZ, Vitesse, Groningen) maar een terugkeer op de Nederlandse velden vond ik nog wat te vroeg.
    Ik wou het voor mijzelf nog een keer proberen om ook buiten Nederland succes te halen. Ik wou niet in Engeland blijven en mijn voorkeur ging uit naar Italië of Spanje.
    Toen Napoli bij mij aanklopte was de keus ook snel gemaakt en heb ik bijna direct mijn handtekening gezet onder een één jarig contract.

    Ik stap in; 10 wedstrijden voor het eind van het seizoen. met een beetje geluk kunnen we nog voor Europees voetbal gaan (mooie doelstelling)
    In de aankomende transferperiode ben ik van plan om mijn keeper te vervangen (gewoon niet goed genoeg) en eens te kijken naar de verdediging (VC)
    Daarnaast is Higuan ook al 31 jaar en zal er een opvolger gezocht moeten worden, eventueel word dit Ibarbo (hebben we al in huis)
    Jorginho wil ik hoe dan ook bij de club houden.

    Na de transferperiode en als ik een goed overzicht heb van mijn eigen spelers zal ik wel wat screens posten ! :)

    Als jullie nog tips hebben voor een talentvolle spits en versterkingen voor de DM en VC positie hoor ik het graag.​
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2015
  17. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Geen tips voor spelers, wel een tip: verkoop Higuain als hij nog wat waard is. Geeft waarschijnlijk veel ruimte in je budget en veel ga je er niet meer aan hebben. ;)
     
  18. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik zat er echt net naar te kijken! Higuan is de grootverdiener van mijn selectie en heeft een transferwaarde van nog 20 miljoen. Tot nu toe is er interesse van Man City, als hun komen kan ik inderdaad nog wel een klapper maken.
     
  19. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Gewoon aanbieden dus straks als de transferperiode is geweest. In welk jaar zit je?
     
  20. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Eind van het seizoen 18-19
     

Deel Deze Pagina