Ik las gister iets over de run in MKX wat behoorlijk interessant is en deze combos eens tuk makkelijker maken. Voorheen kon je de run een beetje bufferen tegen het einde van een aanval zodat de run er zo snel mogelijk erna uitkwam. De timing moest alsnog behoorlijk goed ondanks dat de game buffered inputs toelaat.
Wat de absoluut beste manier is om de run te doen en er zeker van te zijn dat die op de 1e frame eruit komt na een aanval is de blok knop in te houden. Je voert dus de run in tijdens een aanval en houdt de blok ingedrukt. Voorheen was ik soms te snel met het invoeren en kreeg ik helemaal geen run, nu ik de blok knop inhoudt komt het er alsnog uit.
Vroeg de run inzetten tijdens een andere string of special, blok wat langer inhouden zodat de run er echt uitkomt, easy. Dit maakt het een stuk makkelijker.
Overigens is er een merkbaar verschil tussen de mannelijke en vrouwelijke characters wanneer je een juggle doet. Met Sub-Zero en Cassie heb ik moeite om bepaalde juggles te landen omdat hun hitbox schijnbaar kleiner zijn.
Met cassie doe ik normaal deze combo:
b12 xx flip, run, 212, b12 xx nutcracker
De laatste hit van 212 mist ontzettend vaak en timing is echt heel lastig op vrouwelijke characters.
Ik gooi letterlijk 6% weg met deze combo, maar ik raak het tenminste, is overigens ook haar makkelijste run combo:
b12 x flip, run b1 xx nutcracker
Met Sub-Zero moet ik bijvoorbeeld meter gebruiken in combos waar ik voorheen het zonder kon doen op de mannelijke characters.
Laatst bewerkt: 7 mei 2015