Van de duitse site PCgamerhardware over de sterk tegenvallende prestaties van de AMD kaarten. Beetje ruw vertaald wat het probleem zou zijn, volgens Slightly mad studios.
De issues met AMD kaarten van de PC versie is vooral aan AMD zelf te wijten, volgens een Chef van de developer, Ian Bell. Slightly mad Studio heeft tijdens de ontwikkeling van de game steeds pogingen ondernomen om een samenwerking met AMD aan te gaan, maar blijkbaar kwam er door de jaren heen weinig respons. Nvidia heeft SMS volgens Bell absoluut geen geld betaald, maar nvidia hebben wel altijd goed met SMS samengewerkt en gecommuniceerd en dat ook uit eigen initiatief.
De huidige problemen met AMD kaarten worden veroorzaakt door slecht geoptimaliseerde drivers door dus dat gebrek aan samenwerking, ook al heeft de studio door de jaren heen 20 game keys aangeboden zodat AMD aan hun drivers kan werken. Inmiddels werken ze samen zodat AMD zo snel mogelijk met een update kan komen.
Zeer kwalijk als dit inderdaad de reden is, dikke fail van AMD wat mij betreft. (heb sinds vorig jaar voor het eerst AMD kaart en viel me al op dat drivers wel langer op zich laten wachten, volgend jaar terug naar NVidia voor mij..)
Beter laat dan nooit...
Laatst bewerkt: 8 mei 2015