1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Meer dan prima salaris! Lekker hoor.

    Mocht je nog wat geld overhouden, pm me dan even.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Communicatie met master in corporate communicatie. Maar ik heb geen ervaring en/of nevenactiviteiten. Dus dat maakt mn diploma niks waard.
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Haha ja daarom ga ik voorlopig ook even geen master doen..
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dan is het best een mager salaris. Op basis van 40 uur kom je op 1958 euro bruto per maand uit. Daarnaast moet je ook nog eens 48 uur per week maken.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.525
    fok mn post
     
    Kevf vindt dit leuk.
  6. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Wat versta je onder nevenactiviteiten? Studie/studentenverenigingen commissie ofzo?

    Is dit ook de ervaring van andere mensen die een baan zoeken? Ook op het hbo?
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Ja.


    Denk je is ik solliciteerde voor traineeship bij de Gemeente Amsterdam...ruim 1100 reacties.

    [​IMG]
     
  8. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb altijd naast m'n studie gewerkt, 20 uur per week, en binnen dat bedrijf verschillende functies gedaan. Was voor mij vanzelfsprekend, maar dat heeft mij wel erg geholpen bij het vinden van m'n eerste baan.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat wel een zorgwekkende ontwikkeling is, is dat steeds meer net afgestudeerden onbetaalde stages aannemen. Dit verziekt echt de arbeidsmarkt en niet in de laatste plaats ook hun eigen kansen. Ik hoop echt dat ze dat snel aan banden gaan leggen.
     
    Grave en Reckuuza vinden dit leuk.
  10. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Daar las ik toevallig van de week dit artikel over.
    Ik doe nu technische bedrijfskunde in Groningen (HBO) maar heb hiervoor MBO gedaan. Er liep toen 1 persoon stage bij een bedrijf dat alleen maar uit stagiairs bestond en de eigenaar. Die wisselde gewoon per half jaar van werknemers(stagiairs).. €0,- stagevergoeding. Daar heb ik me echt over verbaasd..
    Dat is gewoon misbruik maken want die stagiairs kunnen bijna niks leren met maar 1 begeleider op 6 mensen. Het schiet zn doel voorbij op die manier!
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  11. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Het doel voor de stagiairs is ook niet meer leren maar een leuk cv opbouwen. Helaas is dat de standaard geworden tegenwoordig.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat mag geeneens. Ik kreeg steeds te horen dat ze me geen stage mochten geven. 1 iemand wilde dat ik me als zzp'er inschreef en dan mocht ik onbetaald bij hem "stage" lopen. Maar elke dag kreeg ik te horen dat ik niks had gedaan en ik zat te freewheelen. Terwijl ik geeneens taken had gekregen of enig idee had wat ik moest doen. Eerste dag 4u lang op hem zitten wachten in een leeg kantoor omdat hij me vergeten was. Volgende mij wilde hij alleen dat ik hem introduceerde bij mediamarkt
     
    Lethal AK47 en Reckuuza vinden dit leuk.
  13. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    I'm hired! Eerste, echte full-time job, in sales and operations (b2b). Geen onbetaalde stage voor mij O-)
     
    Kevf, Reckuuza en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Dit. Ik ben blij dat ik naast mn nitwitstudie nog enigszins heb gewerkt, ken zat studenten van die studie die 23-25 zijn en nog nooit hebben gewerkt in hun leven..
    Sta je dan straks met je uni papiertje met 0 werkervaring. Voelen zich helemaal de bomb.
     
  15. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Stage lopen is imo ook ver gezocht. het staat inderdaad leuk op je cv, maar wat heb je geleerd?

    Ik heb niet het idee dat bedrijven de intentie hebben om studenten iets te leren, bedrijven zien imo een niets kostende kracht die even de k*t klusjes mag komen doen.
    En waarom zou je er als bedrijf tijd in steken? Over een paar weken is de stagiair toch vertrokken.
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb mijn opleiding nog niet afgerond, dus nog geen diploma. Is dus eigenlijk maar een karig bijbaantje en ik zit p 1600,- bruto in de maand. Hoe kan een bedrijf dan een salaris van 1950,- bruto betalen voor iemand met een master in die richting? Je kunt prima rondkomen met dat salaris hoor daar niet van, maar voor iemand met een master had ik het wel hoger ingeschat. Ook aangezien ik, wanneer ik mijn diploma wel heb, meer ga verdienen (2200 bruto met 40 uur) zonder master.
     
  17. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Zelf heb ik m'n MBO-4 afgerond en ben daarna gelijk gaan werken. Jammer genoeg de afgelopen 3 jaar alleen maar ellende gehad in de IT-sector. Het ene na het andere excuus voorbij zien komen. Jaar thuis gezeten en kwa salaris fors in moeten leveren. Maargoed, liever werk en geld dan geen werk en dood ongelukkig worden van een uitkering. Gelukkig sinds enige tijd weer aan het werk :)

    @Gdzr ... Mwah. Tis vrij "simpel". Iemand die Master afgestudeerd is zal ongetwijfeld z'n werk wel snappen. Wil niet zeggen dat hij het in een bedrijf ook uit kan voeren natuurlijk. Hoe hoger je afgestudeerd bent staat tegenwoordig niet meer garant voor een hoger salaris. Werkgevers zijn dankzij die recessie ook een beetje huiverig geworden om MBO/HBO'ers een kans te geven. Stel je voor dat je 2 maandjes lang iemand 2500+ betaald die het niet kan?
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Je verdient nog meer als je achter de kassa zit bij Albert Heijn.
     
  19. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    WO afgestudeerd en minimumloon bitches!
     
    Reckuuza, UpInSmoke0611 en Lethal AK47 vinden dit leuk.
  20. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.584
    --
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2016

Deel Deze Pagina