1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bordspellen - gezelschapsspelen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Enygm, 14 mrt 2004.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het ziet er goed uit. Alleen valt het mij op dat er nu al veel te veel uitbreidingen zijn als je alles wil hebben.
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja klopt, vandaar dat die kickstarter wel interessant is 99 dollar voor alles incl alle uitbreidingen.

    Twijfel nog wel een beetje, vind het toch gek nu uitgeven en pas pver een jaar hopelijk iets ontvangen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zit zelf eraan te denken dit spel aan te schaffen:



    Onlangs te koop in Nederland.
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
  5. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Denk dat mijn favoriete bordspel tegenwoordig Game of Thrones is.

    We spelen het zonder de Tides of Battle Tokens, voor wie dat wat zegt, waardoor het in feite risk is zonder het kanselement. Vind het wel alleen leuk met zes en het is best moeilijk om 5 andere mensen op te trommelen voor een spel van 4 a 6 uur (afhankelijk van hoeveel nieuwelingen meedoen en hoeveel diplomatie er plaatsvindt). We hadden altijd een 'core' van 4 maar het lukte vaak ook niet om er twee te vinden in het weekend.

    Daarvoor was Catan mijn favoriete spel. Munchkin is ook erg leuk en Arkham Asylum vond ik ook wel geinig.
     
  6. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Yay, boardgame topic!!!! Mijn 'gateway drug' was jaren geleden Carcasonne, en sindsdien wordt er regelmatig met een vast clubje vrienden (of op georganiseerde momenten in Arnhem) gespeeld.

    Ik heb al aardig wat spellen voorbij zien komen die ik ken, heb gespeeld of zelf ook in de kast heb staan.
    - Dead of Winter is idd tof! Mooi verhalend element.
    - Dixit, leuk! Lekker lowkey en toegankelijk voor non-gamers.
    - The Alchemists, die staat ook nog op mijn wishlist. Schijnt wel redelijk complex te zijn en ervaren spelers hebben al snel de upper-hand.
    - Lords of Waterdeep: inderdaad supertof. Worker placement met iets meer sfeer en production values.
    - Munchkin: inderdaad, grappig. Maar je moet wel de juiste mensen hebben om mee te spelen. Anders is het of zo voorbij of het duurt uren...

    Ik ben zelf altijd erg gecharmeerd van Card Games: dynamische regels en lekker veel artwork. Zo speel ik regelmatig de LOTR cardgame van Fantasy Flight, en de Pathfinder Card Game (hoewel die wel wat sneller gaat vervelen en ontaard in een dobbelfestijn). Oh, en Mage Wars. Mage Wars is de bom! Je hebt bijna de mechanics van Magic the Gathering zonder het enorme 'boosters-moeten-kopen-om-bij-te-blijven' gevoel. Ook de Star Wars Living Card Game is te gek maar die speel ik (helaas) te weinig.

    Als ik nog even wat titels mag noemen:
    - Arkham Horror en Eldritch Horror: toffe co-op games met enorm veel sfeer.
    - Seasons: kaartjes én dobbelstenen, leuke gameplay, toffe artwork.
    - Tobago: unieke manier om via deductie schatten te vinden
    - 7 Wonders: goed uit te leggen aan non-gamers, leuk draft-systeem.
    - Mysterie van de Abdij: voor mensen die Cluedo leuk vinden, en dan met ondervragingen.
    - X-wing miniatures: star wars scheepjes, squad bouwen en space battles houden. Nieuwe uitbreidingssets doen wel pijn aan je bankrekening.
    - Descent 2 / Imperial Assault: dungeon crawlers met miniaturen en wat verhaal element. Leuk.
    - Mansions of Madness: in hetzelfde universum als Arkam en Eldritch horror, maar nu met 'dungeon master' en een uniek puzzelelement.
    - Deus: relatief nieuw maar erg leuk worker placement spel
    - Love Letter: de ultieme Filler (tussendoortje). Potje kan met 4 minuten af zijn en het 'nog 1 keertje' gevoel is huge!
    - Tsuro: lekker simpel en Zen tegeltje leggen en klein beetje mensen pesten.

    Op mijn eigen verlanglijstje:
    - Fallen 2 persoons dungeoncrawler met kaarten.
    - Cthulhu Wars, kost alleen een freaking vermogen!
    - Mysterium voor de liefhebbers van Dixit, denk Dixit samen met Cluedo. Heel tof!
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Leuk om nog een bordspel enthousiast te zien.

    Seasons spelen wij ook graag maar alleen met 2 of 3 spelers.

    7 Wonders veel gespeeld. Heb ook de 2 eerste uitbreidingen inmiddels. Babel erbij wordt me iets teveel.

    En die Descent zou ik graag nog kopen maar dan wel 2 hands. Het is een vrij duur spel vanwege alle miniaturen en ik weet niet wat onze speelgroep ervan gaat vinden.
     
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb laatst een foamcore insert gemaakt voor descent zelfde als deze:

    [​IMG]

    Volgende keer laat ik het denk ik doen haha takkewerk.
    Maar wel tof resultaat.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het resultaat mag er zeker wezen. Erg gaaf.
     
  10. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Nice! Tja, ook een onderdeel van boardgamen; storage solutions, hahaha. Vooral arkham horror, sodetering wat een hoop onderdelen.
    Ik heb ooit voor mijn hele dominion verzameling een oud attaché koffertje om zitten bouwen. Voor de regenachtige zondagen zeg maar ;)
     
  11. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Haha gelukkig niet de enige gek dus :)
    Ben nu ook met een geinig projectje bezig als het af is dan zal ik het hier posten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    In het verlengde van Agricola is er nu El Gaucho. Een spel waarbij je voor alle spelers tegelijk dobbelstenen werpt. Om de beurt kies je uit de geworpen dobbelstenen en ga je koeien vangen als veeboer.

    Dobbelstenen kun je ook apart houden voor een latere beurt door ze op een gebouw te spelen. Zo kun je koeien van medespelers stelen, wilde koeien uitkiezen om te vangen zonder extra stenen, de verkoopprijs opdrijven of de dobbelsteenuitkomst van de volgende beurt beïnvloeden.

    Het is een licht spel dat ook voor mensen die niet zo fanatiek in de hobby thuis zijn erg vermakelijk en toegankelijk is.

     
  13. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ziet er leuk! Is dat die nieuwe 999 game? Die ga ik binnenkort is bekijken in de spellenwinkel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ja klopt samen uitgekomen met de Nederlandse versie: "de Alchemist".
     
  15. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Die wil ik nog erg graag! Heb em nog niet kunnen spotten in een online winkel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    De spellenwinkel Breda heeft hem in Nederlands. Staat nog niet op de site maar je kunt naar de winkel bellen zodat ze je per email een factuur kunne sturen zodat ze hem na betalen verzenden.

    http://www.despellenwinkelbreda.nl/index.php
     
  17. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Argh, kon het niet nalaten afgelopen weekend. Nieuwe x-wing scheepjes, uitbreiding voor LoTR Card game en Star Wars card game besteld.
    Ik zag de aankondiging voor Alchemist maar heb me nog kunnen bedwingen :p
     
  18. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Is dat voor Armada of X-wing miniatures game?
    Lijkt me erg vet maar ben bang dat me dat veeeeelste veel geld gaat kosten ;)
     
  19. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    X-wing miniatures... En inderdaad, nieuwe scheepjes zijn té verslavend hahaha. Hoewel je met de core set al aardig lol kan hebben is het juist de uitbreidingen die het leuk maken...
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Heb eindelijk een spel gevonden die mijn vriendin ook leuk vind: Dominion

    @BigSyke jij speelde die ook wel eens geloof ik?
     
    BigSyke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina