1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    M'n fat loss lijkt een beetje te stagneren. Kan ook gewoon een schommeling zijn maar op 1700-1800 kcal per dag kan ik toch onmogelijk op gewicht blijven als ik rond de 12% zit. Volgens mij moet ik op zo'n deficit easy door naar de 9-10% kunnen. Wat zijn jullie ervaringen als je in de laatste paar procent richting je doel kwam zitten?
     
  2. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Meer cardio? Ik loop sinds drie weken drie keer per week 7 kilometer hard (naast drie keer per week krachttraining) en het vliegt er echt af :). Ik zit momenteel weer onder de 10% geloof ik.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ontzettend. Echter mijn klachten zijn al van halverwege december en toen zat ik pas echt tegen het plafond ;) Tegenwoordig helaas wat meer gewend dat ik aanpassingen moet doen. Hopelijk gaat het nu weer omhoog.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kcal omhoog en een groter tekort creëren door cardio kan wel eens helpen.
     
  5. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Dat snap ik wel ja. Blessures zijn echt zwaar klote maar hebben nu eenmaal tijd nodig om te herstellen, hoe graag je ook wil trainen.
     
  6. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja, maar vind het altijd moeilijk om in te schatten wat ik nou precies verbruik. Voor een fullbody training van anderhalf uur reken ik altijd zo'n 500kcal.

    Voor wielrennen van een uurtje reken ik zo'n 650kcal. Klopt dit dan wel een beetje?
     
  7. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Misschien naïef, maar ik heb hier nooit bij stil gestaan.

    Echter vraag ik me dan wel iets af als je een onderhoud hebt van (bijvoorbeeld) 2700 kcal.
    - Je wilt aankomen dus je eet 500 kcal boven onderhoud (3200 kcal).
    - Je workouts kosten je ook zo'n 500 kcal.

    - Netto: je leeft gewoon op je onderhouds kcal.

    Of zie ik iets cruciaals over het hoofd?
     
  8. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Dan klopt je berekening idd niet helemaal. Maarja op rustdagen bulk je toch gewoon? Misschien kun je dan 100 a 200kcal extra eten en kijken hoe dat gaat?

    Op trainingsdagen eet ik inderdaad ook wel 2200 ipv 1700 kcal tijdens mn cut.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @Siemenn : volgens mij klopt dit idd redelijk. Al reken ik voor mijn trainingsdagen een opslag van 300kcal. Geen flauw idee of dat klopt. Boeit ook niet, zolang je altijd maar met dezelfde opslag werkt :)

    @PineaPPle JOE : Wat klopt er niet volgens jou aan zijn berekening?

    Vraagje mbt reverse dieten: de stelling bij reverse is dat je, door langzaamaan je kcal omhoog te gooien, je base metabolic rate iets kan verhogen. Iaw je kan steeds een beetje meer eten zonder dat je aankomt. Echter zou dat dan ook de andere kant op gelden? Er wordt vaak gedadviseerd om met kleine stappen te cutten, maar kan dat ook met te kleine stappen? Iaw dat je langzaamaan alleen maar je bmr omlaag gooit en dus niet nauwelijks afvalt?

    NB: er zit uiteraard, wat je ook doet naar beide richtingen wel een max op. Je kan niet je brm onbeperkt aanpassen.
     
  10. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76


    Crossfit Regionals zijn bezig. :)

    Nu Live, 'Randy'. Hero workout van 75 snatches.


    Edit: Ook als je niks hebt met Crossfit zou je het eens kunnen kijken, ik vind het namelijk wel indrukwekkend.
     
    PineaPPle JOE, RemcoM, Kevf en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tof. Ff kijken
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Individuals beginnen nu (East Regional).
    Eigenlijk zijn alleen de laatste heats steeds vet, verschil tussen atleten is groot.

    http://games.crossfit.com

    Mega-heftige work-outs vandaag.

    [​IMG]
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Met pijn in mijn buik van het lachen uitgezet. Die malloten zijn aan het duo deadliften voor reps. Iaw met een man en een vrouw aan 1 deadlift bar en dan als een malle deadliften. Hoe groot wil je de kans op blessures |:- Vervolgens synchroon kippen/butterfly-en. Nou vind ik die optrektechniek al bedenkelijk, maar wie verzint het om dat synchroon te moeten doen? :confused:

    Elk crossfit vooroordeel direct weer bevestigd.
     
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Die eerste oefening lijkt me ook echt niet goed voor je schouders. 25x die bar boven je hoofd liften vanaf de grond in een rap tempo.
     
  15. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Hoewel ik al wat slanker ben (straks morgen opnieuw meten wat cms/mm's eraf is) vind ik m'n taille vrij breed en ik weet dat het tijd nodig heeft. Maar heeft het zin om een bepaalde oefening te doen waardoor het wat mooier gaat shapen en zoja: welke?
     
  16. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
  17. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ja, die oefening heet geduld.
     
  18. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Wel lezen voordat je post, ik vraag om oefeningen die ervoor zorgen dat je buik mooi gaat shapen, zodat het er mooi uitziet als het wat droger is
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zal ik maar even serieus antwoorden dan? ;) Ik werd laatst door een powerlift-trainer gewezen op het gebruik van een ab-wheel. Eerst was ik wat sceptisch (want achterlijk fitness-rage ding toch?), maar door het goed gebruiken van dat ding creëer je echt een belachelijk sterke core (dus ook abs). Je kan hem eerst op je knieën doen en later eventueel staand. Je kan eventueel hem ook eerst tegen een muur aan doen als het hele stuk niet in 1x lukt. Je laat dan het wheel tegen de muur aan komen. Overige tips: ga vooruit door je lijf lang te maken, niet door je armen los naar voren te bewegen - zorg dat je niet 'doorhangt' in je rug, hou je rug recht.

    Hier een foto van Dan Green 1 van werelds sterkste powerlifters die aan het einde van de vid met de ab-wheel werkt:

     
    Scarlett en Scorp2111 vinden dit leuk.
  20. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb zelf ook zo'n ab wheel. Moet zeggen je voelt het wel ja als je hem goed gebruikt!
     

Deel Deze Pagina