Ik ben een vormgever/webdesigner. Ik werk dagelijks met stockfoto’s.
Ik werk al 7 jaar op OS X. Al mijn iMacs hebben bijna altijd 24/7 aangestaan. Ik heb nog nooit een virus gehad of iets dergelijks.
Al mijn belangrijke bestanden (persoonlijke foto's, bestanden van klanten, werk etc etc) zet ik 1x per maand handmatig op een externe harde schijf.
Nu heb ik gisteren al mijn foto's/werk van de afgelopen jaren netjes opnieuw gesorteerd. Ik heb ook een nieuwe mappenstructuur bedacht. En toen had ik ineens zoiets van.... Wat als mijn harde schijf het nu toch begeeft ?
Dus ik wil het vanaf nu gewoon goed aanpakken. Daarom zat ik te denken aan de combi; Dropbox - Time Machine.
Het idee is best eng: maar ik wil dus letterlijk al mijn design werk en persoonlijke foto’s in de Dropbox map zetten. Vervolgens laat ik Time Machine backups maken van deze map.
Het belangrijkste is voor mij dat ik via mijn Macbook snel bij mijn bestanden kan. En dat ik op minimaal 2 plekken een veilige backup heb staan.
Ik zat ook te denken aan een Nas Drive/Server. Maar dat is voor mij toch té prijzig op dit moment. Een externe harde schijf meenemen als ik op locatie een opdracht uitvoer is ook een optie. Maar dat vind ik een beetje omslachtig.
Daarom ben ik ook benieuwd naar de backup workflow van onze XBW fotografen.
Laatst bewerkt: 15 mei 2015
AnubisNefer vindt dit leuk.