Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

1. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Zojuist een paar blogs van Guy Droog gelezen. Erg vermakelijk en hij slaat de spijker ook wel op zijn kop vind ik. Steeds meer mensen gooien hun leven radicaal om, vermijden feestjes, gaan nooit meer uit eten en voelen zich ellendig door zeer strikte dieëten. Ik ben hier zelf ook een tijdje schuldig aan geweest maar ben er inmiddels achter dat je een prima balans kan vinden om het beste van beide werelden te krijgen :).

Genoeg sporten, op je eten letten wanneer het kan en voor de rest genieten van het leven :thumbs:.

2. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Heb net even de videos van Eric Helms over dit onderwerp gekeken en hij zegt hetzelfde als wat jij zegt.

Echter vraag ik mij altijd af in hoeverre het daadwerkelijk verschil maakt qua spiermassa. Ik zou zeggen gewoon doen wat je leuker vindt op dit gebied, dat weegt zwaarder dan de misschien te verwaarlozen 'extra' gains. Het trainen moet ook gewoon leuk blijven.

Verder vind ik ook dat mensen te veel kijken naar fitness modellen. Ze nemen vaak alles aan wat zij zeggen qua voeding en training terwijl dit te vaak onjuist is. En zoals killaz zegt, de vraag is niet of zij AAS gebruiken, de vraag is alleen wat, hoeveel en hoe vaak.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik haal mijn info voor een groot deel weg uit de artikelen van Greg Nuckols die zich vervolgens weer baseert op wetenschappelijke artikelen. En daarnaast zelf steeds vaker de wetenschappelijke artikelen zelf aan het lezen. De broscience probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.

Welke video's bedoel je?

Daarnaast heb je wel een punt. Het moet ook leuk zijn en dat draagt ook bij aan je gains. Het is wellicht ook 1 van de factoren waarom DUP werkt. De ene dag doe je 2x3 squats @ 90% en de dag erna 3x10 @ 65%. Dat is voor veel mensen een stuk leuker dan lange volume blokken gevolgd door lange intensiteit blokken.

Deze week met mijn begeleiding gestart en so far so good. Atm redelijk wat volume aan het draaien met veel sets echter met lage reps. September is judgement day (month) want dan moet ik van mezelf meedoen aan een meet :+

Meest optimale scenario maar ws niet haalbaar is een Wilks van 340. Dan kwalificeer ik mij voor het NK Powerliften. Echter daarvoor moet ik 510 tillen en ik zit atm op 465.

4. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74

Dat zou serieus voor iedereen moeten gelden hier. Als je geen prof bent moet je het gewoon leuk houden. En anders snap ik niet wat je jezelf aan doet.

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha en veel vinden het leuk om op 100%+ te trainen. Spotters misbruiken bij bench en squatten. En dan high fiven erna.

Kevf vindt dit leuk.
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het is wel erg gemakkelijk. Voorbeeld: vrijdagmiddag en ik vind het leuk om lekker een paar biertjes te drinken. Dat conflicteert met mijn lange termijn 'leuk' waarbij ik gewoon retesterk wil worden en mee wil doen aan een meet. (nb: ik heb al een kater na 1 a 2 bier). Zo zijn er wel meer dingen die ik op zich zelf niet per se leuk vindt: mijn eten wegen, die laatste deadliftrep als ik koppijn heb, door de hozende regen op de fiets naar de sportschool etc. Maar die wel bijdragen aan mijn gestelde doel.

@UpInSmoke0611 : dat is ook 1tje waar ik af en toe hard om moet lachen. Een algemeen iets wat vaak gebeurd: twee gasten gaan bankdrukken. Een fors gewicht er op en vanaf rep 2 (of zelfs rep 1) heeft de spotter zijn hand onder en tegen de bar. Vervolgens 6-8 reps maken, gewicht terughangen en dan het standaard ego vraag en antwoord spel:

gast 1: moest je veel meehelpen?
    gast 2: nauwelijks alleen die laatste rep een beetje
    gast 1: vet dan was dit een nieuw pr

zucht.....

Moest een tijdje terug een kameraad spotten die zelf ook zo traint. 100kg op de bar voor bench met de opmerking 'vorige keer lukte 5x, wel goed bij blijven'. Prachtig om te zien hoe die bij de eerste rep netjes op de borst bleef liggen :+

7. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    @Kevf ja zo begon ik ook. Wist ik veel. Ik zag de meeste mensen zo trainen. Ik had geen idee wat ik deed. En nu vragen ze of ik zwakker ben geworden omdat ik toen 80kg voor reps deed (Met spotter).

Vorige week iemand die 200kg op de Smith had geload. 3 spotters erbij, ging halverwege, dus nog geeneens parallel en dat was 1 rep. Boks geven aan iedereen enzo

8. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29

Door wie word je begeleid?

Ik ga elk weekend uit en dan drink ik veel alcohol. Dan neem ik de dag erna gewoon rust, geen probleem. Het wegen en loggen van mijn eten doe ik momenteel ook niet, ik zorg dat ik genoeg eiwitten binnen krijg. En het gaat prima en ik maak goede gains.

Als je gaat competen is het anders, maar als je casual lift zal ik echt niet veel dingen voor het trainen aan de kant zetten.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mark MacQueen. Heeft ook een yt kanaal:

https://www.youtube.com/user/markmacqueen2010

Het is echt een broekie. Maar hij is humble, beresterk en biedt een 24/7 service aan inclusief whatsapp, daily check-ins etc

Veel drinken zit je schema wel in de weg. Alchohol wordt door het lijf als gif beschouwd. In de tijd dat je lijf dat aan het afbreken is, is je lijf niet sterker aan het worden. Vuistregels is dat tot een bier of 6 het niet bizar veel uitmaakt, daarboven wel. Daarnaast gaat alcohol vaak ook gepaard met weinig slaap en slecht eten uiteraard.

Maar for each his own. Ik train al lang en wil nu een keer dat gaan omzetten in een prestatie en zet er dus wel relatief veel voor opzij.

10. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Pittig accent, gelukkig is het via WhatsApp ;) Ben benieuwd of het bevalt!

Als je gaat competen vind ik het een ander verhaal. Zelf wil ik ook een keer gaan competen en dan zal ik er wel veel voor aan de kant zetten.

11. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Hmm, goed om te weten dit. Ik deed het dus eerst ook verkeerd. :)

Kevf vindt dit leuk.
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Goede cue! Paar pagina's terug noemde ik dat 'niet doorhangen', maar de cue om te initiëren vanuit je heup is veel beter.

De collega die ik eerder noemde kan er nu 150.....

PineaPPle JOE en Lethal AK47 vinden dit leuk.
  13. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, damn! Ik doe het rustig aan en bouw het op. Iedere dag. Maar het grappige is dat ik het ook meteen merkte op deze manier. Je voelt een veel groter gebied. Morgen weer!

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Eigen video wel bekeken? :+

15. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Que? Ik bedoel buikspieren. Ik merkte het eerst alleen onderin en nu ook meer boven of is dat raar? Het zit nogal vastgeroest allemaal bij mij hè. :+ Is het trouwens handig te combineren met een kettlebell? Voor of na?

8kg is die trouwens...

Laatst bewerkt: 3 jun 2015
  16. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Misschien hier volgend vraagje wel op z'n plaats: ondertussen al enige maanden consequent aan het fitnessen en op m'n voeding aan het letten, gaat prima verder, een 8% BF verloren en 5% muscle mass gewonnen (Accuracy note: biometric impedantie), got to love beginner's gains! Nu op zich zou ik best nog wel net wat meer BF willen verliezen, maar m'n gewicht nadert de "let op zone", nl. BMI <19. Betekent dit dat ik zo ongeveer m'n genetische limiet heb bereikt van "lean"?

Als ik stilaan m'n voeding aanpas van deficit naar maintenance of 200 calorie surplus, zal ik waarschijnlijk meer spiermassa kunnen ontwikkelen in combinatie met trainen, dus ook gewicht maar extra BF kan je dan toch ook nooit helemaal uitsluiten, correct? Dus zelfs als ik nadien zou "cutten" kom ik dan niet steeds terug in die buurt van "te laag gewicht" met eenzelfde BF% van nu in het beste geval?

17. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Let niet op BMI, dikke onzin dat het is. Denk dat sommigen hier er dik boven zitten (Kevf) en totaal niet ongezond zijn.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Klopt. Sterker nog als je een erg lage BMI hebt zal je ook niet veel spiermassa hebben aangezien BMI alleen maar rekening houdt met je totaal gewicht. Mijn BMI was in oktober 27,8 (15-16%), nu 26,5.(rond de 12%)

Elke dag is veel te veel. In het filmpje wordt ook aangegeven dat 3x per week prima is. Buikspieren hebben net als elke andere spiergroep ook rust nodig.

19. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Absoluut, het percentage zou blijkbaar hoog zijn (again, accuracy~ maar de trend dan toch), maar ik zou liever lean zijn met een hoger gewicht (en dus ook meer spiermassa) dan zoals nu tegen de huidige BMI ondergrens. Maar verder is dat dus een waarde waar je niet al teveel aandacht aan moet besteden, goed om weten.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je kan het beste rekening houden met je vet percentage. Dat kan op een aantal manieren:

- via het referentieplaatje wat ik eerder postte
    - door het opmeten van je middel en nek (onder de adamsappel) http://www.vetpercentagemeten.nl/
    - met een huidplooimeter
    - met een elektronische meter

Ik gebruikte altijd het ref plaatje en soms de omtrek van mijn middel. Voor mijn coaching gebruik ik atm middel + nek.

Deel Deze Pagina