[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Je doet net of rokers slachtoffer zijn.. je kiest er toch zelf voor om een pakje weg te paffen ipv je kind brood te geven.

    Nee, daar heb ik geen inlevingsvermogen voor. Laat die groep zich maar doodroken en niet meer voortplanten aub.
     
    Juunanagou en Alexknl vinden dit leuk.
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Was het maar zo makkelijk... nogmaals als roker zijnde boeit het je echt geen reet dat je al je centen eraan opmaakt, dat dit ook bij gezinnen gebeurd verbaast mij eigenlijk niet echt.
    Hetzelfde geldt voor alcoholisten, (hard)drugsverslaafden, sexverslaafden etc...
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Verwacht je van mij sympathie voor mensen die een (groot) deel van hun inkomen weg roken ipv dat geld in hun kids / basisbehoeften te steken?
    Ik rook zelf ook (euro of 700 op jaarbasis) maar ga niet klagen over hoge accijnzen. Als ik daar moeite mee heb, moet ik er meer kappen. Gaat het ten koste van mijn eerste levensbehoefte, ook dan moet ik ermee kappen. Hoeft de overheid toch geen accijnzen te verlagen? Wat is dat voor kromme beredenering.

    Stoppen, niet beginnen, of niet klagen.
     
    Alexknl, Xandorra en L.A. vinden dit leuk.
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Een beetje vent rookt niet voor 700 euro. Spreek je over een paar jaar wel.
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Hahahaha. _O_
     
  7. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Heb er ook geen sympathie voor. Ook die mensen die wekelijks bij de voedselbank komen. Sorry hoor als je liever je geld verspilt aan sigaretten i.p.v. het geld te besteden aan eten voor je gezin heb je naar mijn mening geen recht om bij de voedselbank langs te gaan vooral gezien er al een te kort is om iedereen te kunnen voorzien.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.244
    Leuk Bevonden:
    4.757
    3 maanden een goede nicotinepleister kuur volgen en je bent er bijna zeker vanaf. De rest is dan doorzetten uit eigen wil. Kost een paar centen, maar als je 40 euro per maand verspild aan sigaretten of shag, of beiden, dan zijn die pleisters maar een schijntje extra.

    Mijn vader is gestopt met roken omdat het moest, maar doet het wel. 2 jaar ruim inmiddels, na slechts 3 maanden een pleisterkuur en 46 jaar gerookt te hebben. Helaas zat het roken ook een beetje in de cultuur als chauffeur, wat die 30+ jaar als beroep had. Waar je mee omgaat, word je mee besmet soms.

    Zelf rook ik ook, maar ik kan het me veroorloven op moment en bovendien heb ik geen kinderen die er onder kunnen leiden. Als ik op een warm terras zit en er zit een kind in de windrichting, dan ga ik wel even van het terras af. Ik haat het om me schuldig te voelen, ook al hoeft het misschien niet.

    Mensen wat betreft de voedselbank, tsja, die hebben geen zelfdiscipline en zijn vaak al zwak. Enerzijds geen medelijden, anderzijds kan ik het wel begrijpen.

    Uiteindelijk moet iedereen het zelf weten en maak ik me er niet druk om wat een ander doet, zolang ik en mijn familie en vrienden er maar geen last van hebben. :)
     
  9. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Ben zelf ook chauffeur, maar ken meer chauffeurs die niet roken dan wel. Maar vroeger was het een chauffeur rookt.

    Ik heb altijd zoiets als iemand zielig doet over een voedselbank of schulden, kom je nou mij lastig vallen omdat je zelf verkeerde keuzes hebt gemaakt in je leven. Donderstraal een heel eind op. Toon ruggengraat en werk aan je problemen.

    Ik rook zelf ook, kan het me veroorloven. En ik heb een dochter van 1 en die ga ik nooit maar dan ook nooit lastig vallen met mijn roken. Ik rook niet bij haar in de buurt of in huis. En als er ooit een tijd komt dat ik moet kiezen tussen mijn hobby en eten voor me kind, weet ik wel dat ik stop met roken omdat het moet!
     
    L.A. en Yellow 13 vinden dit leuk.
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    En ondertussen wel zelf roken.... sorry heren, maar echt een slap verhaal. Roken is echt nergens goed voor en het feit dat jullie het zelf doen geeft aan dat het een verslaving is waar je niet zo maar vanaf komt.

    Mensen die sociaal maatschappelijk gezien in een moeilijke situatie zitten zullen eerder moeite hebben om te stoppen met roken of van een andere verslaving af te komen. Want hoe krom het ook klinkt een verslaving geeft je troost.

    Een hoger opgeleid persoon/iemand met een hoger inkomen beschikt doorgaans over meer (financiële) middelen en meer informatie om van het roken af te komen. Iaw het is juist logisch dat JUIST die klasse veel rookverslaafden bevat. Net zoals dat in die klasse veel overgewicht voorkomt.

    Er is een positief verband tussen inkomenspositie en gezond leven :)
     
    Le Lastpak, Maddmonkey en Excess-Denied vinden dit leuk.
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Dat vind ik altijd hilarisch als ik die zielige beelden op tv bekijk. Zie je mensen zielig doen dat ze naar de voedselbank moeten omdat ze geen baan hebben, maar ondertussen wel lekker paffen en auto rijden. :lol:
     
    De Neus NL vindt dit leuk.
  12. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Kwestie van niet beginnen met roken. Roken is sowieso kansloos :thumbs:
     
  13. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Voor de wat oudere mensen kan ik het nog enigszins begrijpen, maar hoe je nu als 15 jarige nog kan beginnen met roken...
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Onderschat groepsdruk niet.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.244
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Dat was bij mij het geval. Gepest worden en een combinatie van erbij willen horen, dan is de eerste sigaret zo opgestoken.
     
  16. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    En werd je sindsdien niet meer gepest? Kan ik me niet voorstellen. Bij ons was het eerder groepsdruk om niet te roken. Denk dat er 1 gast van mijn klas rookte. Maar die verdween al snel naar de havo.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dan word je zeker minder gepest. Roken schept een band dat zie ik zelfs op mijn werk nog dagelijks terug.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Corona werd sowieso gepest. Gelukkkig heeft ie anoniem reageren op forums ontdekt.
     
    Amigo NL, Maddmonkey en Yellow 13 vinden dit leuk.
  19. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Van mij mogen ze die zooi sowieso helemaal verbieden. Je kan je toch niet voorstellen dat er nu een product op de markt zou komen waarvan bewezen is dat het zowel lichamelijk als geestelijk verslavend is (een aantal illegale drugs zijn helemaal niet of alleen geestelijk verslavend) en waarvan het enorm veel (dodelijke) ziektes veroorzaakt.

    Inmiddels anderhalf jaar volledig gestopt met roken en enorm blij dat ik ervan af ben. Hier wordt er door sommige mensen makkelijk over gedaan, maar behalve de lichamelijke en geestelijke verslaving is er ook nog een sociale verslaving. Even met wat mensen buiten staan roken is vaak erg gezellig, nu ga ik nog steeds mee zonder te roken, maar dat is in het begin wel lastig (omdat iedereen je ook constant een sigaret aanbiedt).
     
    Le Lastpak en Maddmonkey vinden dit leuk.
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik geloof dat roken het meest geestelijk verslavend is van alle soorten drugs die we kennen? Lichamelijke verslaving van roken is ook erg maar goed te bestrijden met pleisters/kauwgom. Denk dat ik vandaag maar eens pleisters oppik.
     

Deel Deze Pagina