Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat vind je van deze template van wendler 531. Ik ben toch aan het verdiepen erin. Kom van vakantie en had 2 weken een rotatorcuff blessure. Dus eigenlijk wel goede tijd om een nieuw schema met nieuwe PRs. DL 165, BP 82,5. Ohp en Squat check ik deze week. BW 69-70kg

Laatst bewerkt: 6 jun 2015
  2. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik doe eigenlijk nooit m'n workout van te voren plannen, alleen welke spiergroepen ik doe. Straks bijv. benen en buik.

Net m'n vooruitgang gemeten en gaat wel iets langzamer dan ik hoopte, maar ik ga vanaf nu weer beter op m'n voeding letten, zodat ik dagelijks zeker onder m'n onderhoud blijf.

M'n nek zal een meetfout zijn geweest de eerste keer. Heb inmiddels de perfecte verhouding van 90-60-90 uit m'n hoofd gezet, dus wil 90-70-100 maar ben dus een halve cm van m'n ass kwijt, terwijl ik juist dacht dat ie wat ronder was geworden.

*edit even plaatje gedraaid

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wait wut. Waarom meet je je nek? :eek:

Reckuuza vindt dit leuk.
  4. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik had ooit een boekje gekregen wat echt uit de jaren 60 kwam 'fit voor vrouwen' en daar kon je dan die maten invullen. Ik heb dat gewoon letterlijk overgenomen van welke maten ik meet

5. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ze wilt graag een nek hebben van 90cm.

Reckuuza vindt dit leuk.
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Veel beter. Door de toevoeging van volume in de vorm van bijv first set last set en het toevoegen van jokersets kom je echt veel verder. Ik vind het boek echter wel behoorlijk rommelig. Er worden zoveel templates aangereikt. Ik heb ook op basis van beyond een schema opgezet. Superveel tijd in gestoken en na de eerste week een coach genomen :+ Het schema rekent automatisch projected 1rm etc door. Mocht je interesse hebben dan kan ik hem wel mailen.

Is een manier van vet opmeten:

http://www.vetpercentagemeten.nl/

7. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Zit nu zo rond de 12 procent. Denk ik? Heb nog een klein beetje vet op mijn onderbuik en borst. Vooral het vet op mijn borst heb ik altijd als storend ervaren. Genetisch een beetje pech denk ik, dat ik daar veel vet op sla. Sixpack etc heeft me niet veel geïnteresseerd.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen aan de hand van deze foto? Bf%?

(foto is wel met ab aanspans haha)

Ben 180cm klein trouwens Scarlett. 64kg is dan wel licht, maar ik heb een smal frame.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je hebt rond de 12 oid gok ik. Maar ik zou echt niet verder cutten als ik jou was! Er moet spiermassa bij en dat krijg je alleen door in een surplus te zitten. Zwaar trainen (compounds) en langzaamaan je kcal omhoog schroeven. Mocht je daar teveel een buikje/te hard omhoog schieten in vet% van krijgen: volume omhoog bij trainingen zodat je behoefte weer wat omhoog gaat en dan weer door. Cutten is alleen interessant als er voldoende spiermassa aanwezig is om naar toe te cutten :)

9. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Vanaf hoeveel % tm is je 1st set eigenlijk? Vind dat nog een beetje onduidelijk. Dus bij FSLS welke set moet ik nemen?

10. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Als ik op die site invoer zegt ie 25,1% vet, zou op zich wel kunnen, misschien net ietsjes minder, want ik merk vooral dat wanneer ik zit ik niet meer zo veel vet heb dat over m'n broek valt haha
    Maar dat ding houdt natuurlijk geen rekening met je bouw, want ik ben van mezelf al best breed gebouwd

Kevf vindt dit leuk.
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Je eerste week is de 5 week. Dan zijn de percentages: 65, 75, 85 als ik mij niet vergis. Die zijn weer gebaseerd op je tm wat 90% is van je true 1rm.

edit: 4x4 paused deadlifts van vandaag. Moet ze toch uploaden voor mijn coach dus kan ze hier net zo goed ook ff posten. 126kg double overhand. Eerste keer ooit dat ik ze deed, wel erg licht nog.

Laatst bewerkt: 24 jun 2015
    Reckuuza en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  12. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Huh. Ik heb het verkeerde filmpje gepost. Daarom snapte je mn vraag niet. Als je je schema wilt mailen graag. Deze week nog mn laatste 2 am's zoeken

Die paused dls leken wel erg licht idd haha

13. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Uiteraard moet ik helemaal niks. Maar je hebt deels wel gelijk. Ik ben nu te licht. M'n lifts zijn allemaal niet om laag gegaan en dat is wel het belangrijkste. Zeker gezien ik relatief lichter ben geworden. Deadlift gaat nog steeds hetzelfde.

Maar zoals ik al zei, ik wilde van dat fat af. Liever skinny dan skinnyfat ;) Vanaf 29 juni ga ik op een surplus van +200kcal per dag zitten.

Kevf vindt dit leuk.
  14. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb niet zo heel veel zin om 24 minuten spreadsheet uitleg te bekijken :+

Ik stuur je wel een pm met een link.

@Pine NL die is idd nice, deze is ook erg ok:

https://blackironbeast.com/5/3/1/calculator

16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha hoeft ook niet het hele filmpje. Maar t concept blijkt al uit die reps en %.

Zal je link morgen even checken. Thnx.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar wat is je vraag dan precies. FSLS is precies zoals het klinkt. Na je drie gewone 531 werksets pak je het gewicht van je eerste werkset en doet daar of nog een amrap set mee of nog 3-5 sets met 5-8 reps (zo moet het iig, filmpje niet gezien). Ik heb zelf voor de meerdere sets gekozen omdat je met amrap op wel erg veel reps uitkomt, met name in week 1 (65% van je tm).

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De IPF worlds zijn bezig (powerliften), voor wie het leuk vindt:

onder de video op youtube staan ook de tijden die je in de vid moet hebben voor de bench en de deadlift. Sowieso tof om de beste squatters, benchers en deadlifters ter wereld hun techniek eens te bekijken :)

edit: hmm dit zijn de masters...

19. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik check meestal alleen Layne z'n channel. Hij gaat voor World record squats dit keer geloof ik

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @UpInSmoke0611 : Wanneer moet Layne Norton dan? Volgens mij duren de worlds echt ruim een week oid.

Deel Deze Pagina