Je kan je rug beter neutraal houden. Ook overextensie kan leiden tot klachten. In het geval van de t-bar komt er bij overextensie alsnog veel kracht op de ruggewervels.
Gisteren deadlift als mijn main oefening gehad. Het was allemaal zo easy dat ik nu al zeker weet dat ik mijn max van 200kg al lang voorbij ben:
setsxreps
3x2 x 165kg
3x3 x 155kg
6x1 x 155kg
AMRAP x 145kg (dat werden er 10)
Was wel erg verleidelijk om het gewicht niet te plussen. Wel iets teveel ronding boven, maar goed dit was mijn 3e set, dus een beetje formbreakdown is normaal:
@UpInSmoke0611 : thanks. Al heb ik gisteren zijn hele flight gekeken. Was echt bizar spannend. Die Hubbard Owen zette iets neer wat ook de presentatoren nooit eerder hadden gezien. Voor de mensen die het nog willenen zien maar even in een spoiler
Hij kreeg een full body cramp en moest worden afgevoerd. Daarna kwam hij, grotendeels nog steeds in kramp, het podium op voor zijn 2e dl beurt! En trekt 270. Echt niet normaal. Daarnaast brak Candito zijn voet geloof ik? Echt doodzonde dat hij de 306 niet pakte. Zijn deadlift was eigenlijk al deels voorbij door de eerste beurt die mislukte