Bij Singel player word je constant van de baan gebeukt, ik kan letterlijk elke race 5 a 6x opnieuw starten.. Zijn er mensen blij dat de rewind functie er niet in zit?? Nou.. ik niet. Als je de binnenkant blokt gaan ze gewoon vol door het gras, recht over de curbs heen en beuken zo 2 a 3 man van de baan af. En dat zo bij elke bocht. Als ik mijn auto volledig naast een ander zet (en dan bedoel ik ook echt volledig) dan sturen ze gewoon in en word je gewoon van de baan gebeukt. Ik heb penaltys aan staan maar er is bij mij nog nooit een straf uitgedeeld.
Verder zit je met totaal onrealistische tijden, zit je vlak voor het einde van de kwalificatie en sta je met 0.5 voorsprong op pole en begint het te regenen.. ik ga naar binnen want er is geen man die snellere tijden neer gaat zetten op een natte baan.. of toch wel, 1,5 minuut later sta ik achteraan met 3 seconden achterstand?? WTF? En dit maak ik echt zo vaak mee, ook bij droge banen dat mijn tegenstanders in de laatste ronde allemaal ineens 3 a 4 seconden sneller zijn.
Soms kun je de pitbox niet uit, geef ik aan dat ik de baan op wil blijft die kerel met zijn trolly gewoon voor de auto staan, of hij gaat wel opzij maar ik kan niet wegrijden. Soms kan ik gewoon terug naar het menu en opnieuw op drive klikken maar ik heb het een keer gehad dat ik het spel gewoon af moest sluiten. Dan nog de visuele problemen in de pitsstraat, want je rijd daar regelmatig gewoon door de pit heen of dwars door andere auto's.. Een andere auto word gewoon weg gestuurd als jij eraan komt en dan rijd je samen (door elkaar of in elkaar, hoe je het ook wilt noemen) de pitsstraat uit.
Het spel is enerzijds fantastisch en het blijft aantrekken om te gaan spelen, anderzijds heb ik nog nooit een spel gespeeld met zoveel fouten en dat tevens voor zoveel irritatie zorgt.
(ik weet zeker dat ik nog veel meer fouten ben tegen gekomen maar die ik me zo niet kan herinneren).
Het zal online wel een wereld van verschil zijn als je met anderen speelt die ook graag een clean race willen rijden.
Maar als ik zo naar patch 1.4 kijk gaat deze wel een hoop problemen oplossen.
Laatst bewerkt: 12 jun 2015