1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Project Cars

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 31 okt 2012.

?

Speel jij met stuur of controller?

  1. Stuur

    40,6%
  2. Controller

    59,4%
  1. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik ben nog steeds niet voorbij de karts met single player. Ben sowieso niet zo'n single-player liefhebber. Heb gisteren zelf public lobby's gehost en dat ging prima. Bij GT3 zit de lobby wel al snel te vol maar bij prototype, LMP1 etc. zit je vaak met max 5/6 man. Als je een goede kwalificatie neerzet heb je ook niet zo'n last van dat gebeuk. Gisteren wel 2x een slechte verliezer gehad. Van die mensen die dan niet mee kunnen komen en dan maar het veld op gaan wachten om iedereen van de baan af te beuken. Apart type mensen zijn dat.

    Met andere pedalen erbij dan? Ik was 465 kwijt voor de TX en wheel stand pro. Moet zeggen dat die wheel stand nog beter in elkaar zit dan ik dacht maar dat mag ook wel voor dat geld. Heb ook geluk dat mijn vriendin bijna de helft betaalde, dat mens is knettergek. :whistle:
     
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Haha ja ik was iets te enthousiast met berekenen. Jouw berekening klopt beter. Toch ook nog een pittig bedrag. Maar leuk man..
     
  3. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    RELEASE NOTES PATCH 1.4

    Hi guys,

    Here are the release notes for the upcoming Patch 1.4. We will update you with a release date as soon as we have the date confirmed by the various external parties.

    Project CARS –Patch 1.4 – Release Notes

    General
    * Pagani Monza Clubday invitational event - No longer causes the game to crash when using a specific livery on the Pagani Huayra.
    * PC - Fixed an issue that would cause the game to crash while watching saved replays, when shared memory is enabled.
    * PS4 - Anisotropic filtering has been increased to help reduce blurry textures.
    * PS4 - Temporal anti-aliasing has been further optimized. This reduces the ghosting effect and additionaly gives the player full control via a slider to tweak the resulting image according to personal preference.

    Performance improvements
    * Xbox One - Various performance optimizations, adding up to an average of 5-6% performance improvement. This results in an overall smoother experience.
    * PS4 - All shaders have been rebuilt using new shader compiler, giving a significant performance boost in some areas.
    * PS4 - CPU performance gains due to new more aggressive code optimisations.

    Physics & AI
    * The AI loss of grip that results from tyre degradation as a result of wear is now more noticeable.
    * The AI will now show much more realistic grip loss when running on slick tyres in the rain.
    * First pass improvements on various tracks to enhance the AI performance and ability (Azure Circuit, Donington GP, Watkins Glen, Bathurst, Nordschliefe)

    Pitting, tuning, setups
    * Fixed an issue where certain street cars would pit for tyre change during rain when they already had the correct tyres fitted.
    * Fixed an issue where custom vehicle setups were lost when progressing through sessions.
    * Improved the system used to select the most appropriate tyres based on current and predicted weather conditions.
    * Ensure that the AI always pit when they need to change tyres based on the weather conditions.
    * The Default strategy will now correctly show the tyres that will be fitted on the player vehicle during a pit stop.
    * The pit stop routine will no longer start during online races until the player closes the pit stop menu. This ensures that the player has enough time to select or configure an appropriate set of actions before the pit crew start working on the car.
    * Tyre pressures will now be correctly set when the player changes to a new set of tyres.
    * The currently-active Pit strategy will now remain in action when advancing through race sessions.

    Online
    * Fixed an issue where the player was sometimes given a large time penalty when exiting the pit lane.
    * Fixed an issue where the remaining session time displayed an incorrect value in the Tuning screen.
    * Fixed an issue that at times would prevent a player from entering a race, after joining a second online lobby.
    * Fixed and issue where the Track Location popup would at times appear on some screens.
    * PS4 – The lobby browser now displays random lobbies instead of always the oldest lobbies.
    * PS4 – Fixed an issue where network features could not be used after resuming from rest mode.
    * PC - The lobby browser now automatically extends the search distance for lobbies when not enough of them are found using the default filter. Lobbies that are hosted further away (and therefore have potentially worse latency to all peers) appear at the bottom of the browser, and are colour coded with yellow or orange icons do indicate the quality of the connection.
    * PC - The session host now regularly sets the current timestamp into a session attribute, so that sessions with too old timestamps are not displayed in the browser. This prevents stale sessions with no active host from appearing in the session browser.
    * PC - When joining a session, the client now attempts to request the member details multiple times before giving up. This helps to improve the success rate of joining online sessions.
    * Xbox One – Fixed an issue where matchmaking was not filtering the race length correctly.

    Controls – All platforms
    * Fixed pedals and triggers that vibrates during replays.
    * Fixed an issue that causes the wheel centring spring to be active during driving.
    * Improved force feedback strength and tweaked the default force feedback parameters for all supported wheels based on community feedback.
    * Further enhancements to the steering feeling – Improved blending between the tyre force spring and the steering lock spring.
    * Improved behaviour of the wheel force springs while navigating the menu system.

    Controls – PS4
    * Fixed an issue where the player got stuck on the career screen when entering driver name using a wheel controller.
    * Improved the support implementation of several older Fanatec wheels, such as the GT2, GT3, and CSR.
    * Fixed the Fanatec CSS so that it works correctly in sequential mode.
    * Fixed the Fanatec CSP pedals to save the calibration correctly if player calibrated only pedals.
    * Fixed the Fanatec CSP ABS rumble.
    * Fixed the Fanatec CSW handbrake.
    * Game Pad - Tilt Control support implemented to allow controller tilt to be used to control the vehicles.

    Vehicles
    * Adjusted handbrake strength on vehicles which are equipped with handbrakes.
    Fixed an issue where the rain wipers’ state did not reset correctly when restarting a session.
    Fixed an issue where light glows from a vehicle behind the player would sometimes appear in front of the player.
    * Fixed fuel pressure gauge calibration in several cars.
    * Fixed an issue where a white border would at times appear around the brake light glow of certain cars.
    * Ford Mk.IV – Improved the collision model to prevent vehicles wedging in under other vehicles.
    * Formula Gulf, Gumper Apollo, Formula Rookie - Fixed and issue with the livery sets that caused the livery selection to display wrong liveries.
    * Lykan Hypersport -Statistics updated to latest manufacturer specification.
    * Lotus 72D - Improved handing characteristics, exposed bump stops to be adjustable in the vehicle setup, reduced cold sensitivities of the slick tyres, adjusted the AI speed, wear and rain tires to match the player’s experience.
    * Karts - Reworked the Karts optimization to help address performance drops with a lot of Karts on track.
    * McLaren 12C GT3 - Adjusted the vehicle pose to more closely match the real car.
    * BMW M3 GT4 – Improved the accuracy of the levels at which the oil and water temperature warning lights will activate.
    * Ford Escort RS1600 - Improved the collision and wheel contact model to prevent climbing over other cars in collisions.
    * 250cc Superkart – Improved the default setup to address controller issues on higher speed tracks, and improved the AI handling.
    * Lotus 49 – Improved the AI handling of the vehicle in corners and in close racing.
    * Pagani Huayra - Reduced fuel consumption to around 3mpg in hard track use, and improved cooling to prevent engine overheating.

    Tracks
    * Bathurst – Removed cones in the pit lane that was causing cars to get stuck.
    * Watkins Glen – Fixed a number of accuracy issues around the track.
    * Lemans 24h – Improved the race line at a few corners to keep the LMP cars off the curbs as this was causing the cars to lean over on two wheels.
    * Silverstone National – Vehicle grid placement reworked to more closely align with the painted start boxes.
    * Hockenheim (various layouts) – Reworked the wet weather reflection mapping to address incorrect object reflections.
    * Willow Springs – Fixed an issue where the vehicle could drive through the barriers when exiting the pits.

    GUI
    * Driver Network Profile - Visual tidy up to improve usability.
    * Fixed an issue where very thin lines would not always appear.
    * Added support for better info display on the Community Events page.
    * Fixed the issue where HUD customization was not saved on exiting a session.
    * Fixed an issue where the Potential Lap time display on the Lap Info board would be inconsistent with the sector times being displayed.
    * Monitor/Spectate mode - Fixed an issue where the vehicle being viewed would automatically reset to the player’s vehicle on leaving the monitor screen.
     
  4. Pollie

    Pollie Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    13
    Bij Singel player word je constant van de baan gebeukt, ik kan letterlijk elke race 5 a 6x opnieuw starten.. Zijn er mensen blij dat de rewind functie er niet in zit?? Nou.. ik niet. Als je de binnenkant blokt gaan ze gewoon vol door het gras, recht over de curbs heen en beuken zo 2 a 3 man van de baan af. En dat zo bij elke bocht. Als ik mijn auto volledig naast een ander zet (en dan bedoel ik ook echt volledig) dan sturen ze gewoon in en word je gewoon van de baan gebeukt. Ik heb penaltys aan staan maar er is bij mij nog nooit een straf uitgedeeld.
    Verder zit je met totaal onrealistische tijden, zit je vlak voor het einde van de kwalificatie en sta je met 0.5 voorsprong op pole en begint het te regenen.. ik ga naar binnen want er is geen man die snellere tijden neer gaat zetten op een natte baan.. of toch wel, 1,5 minuut later sta ik achteraan met 3 seconden achterstand?? WTF? En dit maak ik echt zo vaak mee, ook bij droge banen dat mijn tegenstanders in de laatste ronde allemaal ineens 3 a 4 seconden sneller zijn.
    Soms kun je de pitbox niet uit, geef ik aan dat ik de baan op wil blijft die kerel met zijn trolly gewoon voor de auto staan, of hij gaat wel opzij maar ik kan niet wegrijden. Soms kan ik gewoon terug naar het menu en opnieuw op drive klikken maar ik heb het een keer gehad dat ik het spel gewoon af moest sluiten. Dan nog de visuele problemen in de pitsstraat, want je rijd daar regelmatig gewoon door de pit heen of dwars door andere auto's.. Een andere auto word gewoon weg gestuurd als jij eraan komt en dan rijd je samen (door elkaar of in elkaar, hoe je het ook wilt noemen) de pitsstraat uit.

    Het spel is enerzijds fantastisch en het blijft aantrekken om te gaan spelen, anderzijds heb ik nog nooit een spel gespeeld met zoveel fouten en dat tevens voor zoveel irritatie zorgt.
    (ik weet zeker dat ik nog veel meer fouten ben tegen gekomen maar die ik me zo niet kan herinneren).
    Het zal online wel een wereld van verschil zijn als je met anderen speelt die ook graag een clean race willen rijden.
    Maar als ik zo naar patch 1.4 kijk gaat deze wel een hoop problemen oplossen.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2015
  5. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Staat verder niets nieuws in toch? Dit was een paar weken geleden al bekend geloof ik.

    Leuke patch wel weer, maar als ze met dit tempo doorgaan, is Forza 7 al uit voordat Project CARS is zoals het zou moeten zijn.
     
    X-Junk vindt dit leuk.
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ow ik dacht dat dit de final patch info was. Vergeet de post...

    Pcars zal nog wel een tijdje doorgaan zo. Het is immers een game die aangepast blijft worden vanwege wensen van de gamers.
     
  7. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik baal ook van alle fouten hoor.. De game trekt enorm maar dat gebeuk word je wel een beetje zat op een gegeven moment.
    Als ik naast de baan beland dan sta ik instant stil alsof er lijm ligt. De AI heeft er totaal geen last van. Ze komen je ook gewoon aan de binnen kant van de bocht inhalen door het gras alsof de baan zo loopt, krijgen geen penalty ze verliezen geen tijd helemaal niets. Daar klopt geen reet van. Rem je af voor een bocht dan klappen ze vol op je alsof je er niet bent, maar rij je achter een AI en je nadert een bocht dan staan ze wel ineens boven op de rem zodat jij er achterop klapt...

    Wat ik ook veel zie is de framedrops, het enige wat ik dan kan doen is het spel echt afsluiten. Dus niet op de home button en weer starten maar echt het spel opnieuwe opstarten. Dan loopt het weer vlot...
    Het is en blijft een geweldige game op de een of andere manier maar tegelijk erg tenenkrommend.
    Ik hoop dat die fouten er toch snel uitgaan anders voorzie ik ook voor mij een eventuele overstap naar Forza 6, mocht dat geweldig zijn....
     
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    OW ik lees dat die 1.4 patch uit is voor pc en ps4... Wrom de Xbox nog niet :'-(
     
  9. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Microsoft...
     
  10. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    als je online random lobbys joint is het inderdaad vaak gebeuk,.. vaak ook maar de eerste en of 2e bocht,.. maar dat is in elke racegame zo, helaas.
    ik zou gewoon de mensen in mijn lijst toevoegen die ook graag clean rijden,.. dan heb je zeker toffe races.

    Enige nadeel is, veel mensen zijn nu alweer bezig met andere games (witcher 3, ESO, Batman binnenkort enz..)

    Ik ben nu net anderhalve week terug van vakantie, toen ik terugkwam had ik mijn playseat en stuur klaarstaan,.. en eigenlijk speel ik op het moment niks anders dan GT6 en project cars.
    heb witcher 3 nog steeds in seal zitten, die had ik gelijk binnen met mijn playseat.

    Omdat ik op huis van een maat moet letten die op vakantie is kan ik niet hele avond erachter blijven zitten, maar elk moment dat ik heb is het gelijk weer racen.
    ( of ff met mn neefjes wat anders spelen, lego games ofzo :) )

    Time attack is ook best leuk om te doen, dan kom je pas echt in de flow vd baan, anders doe ik vaak solo race, minimaal 5 rondes op diverse banen.

    maar het leukst is online met een leuke groep qualificeren en racen,..... boeit me dan ook niet of ik voor of achteraan rijd, blijf het tof vinden :)

    hoop deze game nog hele poos te spelen,.. niveau word dan wel steeds hoger, maar hopelijk word het gebeuk in de random lobbys dan wat beter.

    zit wel op de ps4 (psn: allstyles)
     
  11. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ja, dat laatste is dan natuurlijk weer zonde hè ;)

    Ik ben nog steeds best blij met de game. Maar dat komt wellicht doordat ik haast alleen maar online speel in private lobby's :F: En ook dat is niet probleemloos, maar overall gaat het prima en dan is het zéér vermakelijk.

    Als ik zo lees wat de bugs zijn in de SP modus dan heb ik ook totaal niet de behoefte om dat te gaan doen. Ook met echt grote groepen online (wat de game wel zou moeten kunnen) is eigenlijk totaal onmogelijk (problemen met joinen, lag, chat, etc.). Gênant dat een game zo uitgebracht wordt overigens. Ik ken eigenlijk geen enkele game waarbij het (totaal gezien) zo erg is. Ik koop dan ook zeker geen DLC, laat ze eerst hun werk maar eens afmaken.
     
  12. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    @Olijke Poffer

    Overweeg anders om zelf een racestand te maken. Ik had nog hout liggen. Incl verf kostte het mij alles bij elkaar ca. 75 euro. Stuurtje a 340. You do the math.
     
  13. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Nou, als ik de math doe dan zou ik voor die paar tientjes extra gewoon lekker die stand kopen ;) Of eigenlijk nog beter; zo'n playseat.
     
  14. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Told you :) geniet ervan
     
  15. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou zeker maar ik koop wel een playstand pro zoals Rossie46 al zegt. Ik wacht het allemaal even af. Eerst zien waar het naar toe gaat allemaal. :D

     
  16. Pollie

    Pollie Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    13
    Gloeiende! Ik heb een achievement gehaald.. "Who needs roads anyway" ik kan wel janken. :'-(:D
    Krijg je met dat gebeuk!
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Het is dat ik een bank heb die ervoor gemaakt is... Anders had ik na het spelen met dat stuurtje ook zo'n stoel gekocht. Misschien is RaceRoom of iRacing een stuk realistischer maar op het moment heb ik genoeg aan wat ik nu heb. Het is eigenlijk allemaal veel te duur maar sinds ik dat stuur heb voel ik me eigenlijk weer een klein kind.
     
  18. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou dat is ook een beetje mijn probleem. Ik wil het best graag maaR aan de andere kant denk ik dat het op het moment iets te veel is van het goede... Qua prijs gezien.
     
  19. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Koop jij nou ook gewoon zo een stuur twijfel kont :p je hebt je vakantie geld toch gehad in mei haha
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  20. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Haha, ja vakantie geld is allang op aan andere spulletjes. :D Het geld is ook niet zo erg het probleem, meer zo van, ga ik het wel genoeg gebruiken....ik heb nu eenmaal niet zo heel veel tijd om te gamen.. Vaak is het even een half uurtje tussen eten en afwas door etc... Dus Indd ik twijfel behoorlijk.
     

Deel Deze Pagina