1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik heb tijdens T-bar rows altijd veel pijn in m'n onderrug. Niet echt tijdens de oefening, maar meer na het setje dat ik 't voel. Is dat omdat m'n vorm niet goed is, of omdat ik een zwakke onderrug heb? Doe het volgens mij wel goed qua vorm namelijk. Holle rug, kont naar achter.
     
  2. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Geven jullie wel eens wat (ongevraagd) advies aan anderen in de sportschool? Ik ben er zelf niet zo van, omdat ik absoluut geen expert ben, maar ik zie soms mensen deadliften en dan doet het gewoon pijn om er naar te kijken. Zit bij een Basic Fit, dus van het personeel hoef je ook niks te verwachten.
     
  3. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Zit al 2 jaar bij een basic fit, dus weet precies waar je het over hebt qua personeel haha.
     
  4. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Zit zelf bij Fit for Free. Echt een ballentent. Soms zie ik daar andere mensen liften op een manier dat ik bijna zelf blessures krijg. Ik ben zelf echt geen pro, maar meestal (licht stiekem wel een beetje aan de persoon in kwestie) vraag ik ffkes of ze het oké vinden als ik iets over hun techniek zeg. Zou het ook nice vinden als iemand dat bij mij zou doen namelijk als ik mijn lichaam aan het verkloten was.

    Vorige week nog iemand gezien waarbij ik bijna niet durfde te kijken naar z'n deadlift. Mevrouwtje van de sportschool loopt langs, ziet dat, en loopt verder... Begrijp dat niet zo goed.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je kan je rug beter neutraal houden. Ook overextensie kan leiden tot klachten. In het geval van de t-bar komt er bij overextensie alsnog veel kracht op de ruggewervels.

    Gisteren deadlift als mijn main oefening gehad. Het was allemaal zo easy dat ik nu al zeker weet dat ik mijn max van 200kg al lang voorbij ben:
    setsxreps
    3x2 x 165kg
    3x3 x 155kg
    6x1 x 155kg
    AMRAP x 145kg (dat werden er 10)

    Was wel erg verleidelijk om het gewicht niet te plussen. Wel iets teveel ronding boven, maar goed dit was mijn 3e set, dus een beetje formbreakdown is normaal:



    @UpInSmoke0611 : thanks. Al heb ik gisteren zijn hele flight gekeken. Was echt bizar spannend. Die Hubbard Owen zette iets neer wat ook de presentatoren nooit eerder hadden gezien. Voor de mensen die het nog willenen zien maar even in een spoiler
    Hij kreeg een full body cramp en moest worden afgevoerd. Daarna kwam hij, grotendeels nog steeds in kramp, het podium op voor zijn 2e dl beurt! En trekt 270. Echt niet normaal. Daarnaast brak Candito zijn voet geloof ik? Echt doodzonde dat hij de 306 niet pakte. Zijn deadlift was eigenlijk al deels voorbij door de eerste beurt die mislukte
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2015
    Reckuuza en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hij heeft

    2 fractures in z'n voet. 1-2 maanden niet deadliften en squatten
     
  7. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Rug helemaal recht recht, of voorover gebogen recht?
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je buigt voorover vanaf de heup. De rest van je rug hou je in de natuurlijke s vorm. Het bovenste gedeelte (cervicaal) is dan bij de meeste mensen recht, het middelste gedeelte (lumbaal) is bij de mensen een beetje geboven naar voren/beneden en het onderste gedeelte (thoracaal) juist weer enigszins de andere kant op gerond.

    De term 'zorg voor een holle rug' is om er voor te zorgen dat het bovenste gedeelte niet teveel voorover buigt (hunch back). Maar een te holle rug kan er voor zorgen dat het onderste gedeelte te ver de andere doorbuigt.

    Plaatje (al ziet dat er bij iedereen anders uit)

    [​IMG]

    Links teveel een hunchback, rechts een correcte houding. Echter als hij die teveel overdrijft krijg je teveel een s-vorm.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    hoe dan?
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Zoals op plaatje 1
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ja die neiging heb ik ook wel s denk ik. Kga r s op letten en t ook filmen als t kan.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    filmen werkt echt super. Ik film bijna al mijn werksets atm en kijk ze terug. Zo ga je een stuk sneller vooruit, tenminste als je weet wat je moet verbeteren ofc
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Dagje vrij genomen. Vandaag een chocoladetaart maken met whey erin :+
     
    Kevf vindt dit leuk.
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor de fanatiekelingen onder ons. Op Android is er een appje dat heet 'BAR sense'. Daarmee kan je je barpath en snelheid bekijken. Je kan er realtime een filmpje mee maken maar ook eerder gemaakt filmpje mee inladen.
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Heb je vrij genomen om die taart te maken? Of heb je vrij genomen en heb je besloten op je vrije dag die taart te maken?

    Oh even proberen met mn squat filmpjes. Heb vanaf 120kg tot 135kg filmpjes gemaakt. Kijken wat dat ding zegt

    Edit: hahah ik snap er geen fuck van. Peak 5.77m/s average 0.01 m/s





    Dit moet gewoon vertoond worden aan iedereen die begint met liften. Vooral dat gedeelte over curls
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2015
  16. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Zo'n taart moet twee uur in de oven en nog eens een half uur afkoelen. Dat kan ik niet tijdens werktijd voor elkaar krijgen hoor.
     
  17. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Mijn doel is sterker te worden en een goed uithoudingvermogen krijgeN. Daarnaast ben ik bezig met afvallen, dus wil dat m'n spieren ervoor zorgen dat ik een mooie vorm krijg als ik straks in bikini moet (en ik wil de perfecte ass)
     
  18. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    De perfecte ass heb je niet binnen een maand of 2.... Laat staan een mooie bikini lijn. Tegen de tijd dat je echt progressie ziet zit je ruim in de na-zomer
     
  19. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ik weet niet of je vaker in dit topic komt
    Maar ik ben al 4,5 cm van m'n kwijt in 2,5 maand dus ben prima op weg
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Lees jij wel wat we hier hebben verteld? Het is GEEEEEEN lineaire progressie. Eerste maanden verlies je veel vocht en glycogeen of zoals Reck het zegt POEP. Het gaat echt stagneren. En dat is niet om je te demotiveren, maar om te zorgen dat je realistisch denkt en niet over een maand gaat huilen dat je niks meer afvalt en ineens weer uit een depribui gaat binge-eten
     

Deel Deze Pagina