[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.583
    Het is inderdaad gewoon kappaDisco, maar vandaag gratis gemaakt. :+
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.603
    K appa Pride (aan elkaar) dacht ik
     
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Na de VS maakt Nederlandse politie zich ook schuldig aan overmatig geweld tegen donker gekeurde man. Ik dacht dat we racisme hier wel ontgroeit waren, man man man, waar zijn we toch weer mee bezig. :mad:



     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Met man en macht erop zitten zodat het niet opvalt dat ie dood is :thumbs:
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je zit te trollen nu toch? Wat heeft het er in godsnaam mee te maken dat die man zwart is? Op basis waarvan is dit racistisch? Daarnaast zie ik geen enkele vorm van context en alleen maar een stel agenten die iemand in bedwang houden. De man zou hebben geroepen dat hij een pistool had dus dan is het niet zo vreemd dat er meerdere agenten aan te pas komen.

    Echt heel erg dat de man is overleden absoluut maar het is totaal nergens op gebaseerd om weer met zijn allen 'racisme!' en 'kut politie!' te gaan lopen bleren zonder dat je weet wat er is gebeurd.

    Tijdje terug was er een soortgelijk akkefietje waarbij ook een aantal agenten iemand redelijk hardhandig in bedwang hielden. Er kwam een soortgelijk filmpje uit. Iedereen weer op zijn/haar achterste poten richting de politie. De dader bleek echter net daarvoor een agente een gebroken neus te hebben geslagen met een wijnfles.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2015
    Mallakai vindt dit leuk.
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.583
    "De man zou geroepen hebben dat ie een wapen bij zich had en vervolgens gooiden drie pelotons agenten zich op de man"

    Tijdens een festival dus. Welke klapmongool gaat tijdens een evenement met veel mensen roepen dat hij een wapen heeft in de tijd dat iedere overheidsinstantie op scherp staat voor terrorisme/geweld tegen de bevolking. Natuurlijk moet er wel een onderzoek ingesteld worden naar de mate van geweld gebruikt door de politie, maar om nou gelijk te spreken van racisme... Alleen merk je na 20 seconden met 5 man op zo'n gast zitten toch wel dat hij geen wapen bij zich heeft. Het is dus inderdaad wel overmatig geweld van de kant van de politie, maar racisme? Nope.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2015
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Uit het 2de filmpje is wel duidelijk dat de man is overleden door schuld van de politie. Zo ga je natuurlijk niet om met iemand die buiten bewustzijn is(of dood) en heeft dringend spoedeisende hulp nodig. In plaats daarvan slingeren ze hem liever het busje in zodat het net lijkt alsof ie zich bleef verzetten.
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Beetje erg snelle conclusie. Misschien had ie daarvoor wel een handvol pillen in zijn mik gegooid..riep ie daarom dat een wapen had en werd daarna onwel. Dan is het verhaal ineens heel anders. Enige wat "duidelijk" is uit het filmpje is dat de politie geweld gebruikt om hem in bedwang te houden. (of dat gerechtvaardigd was of excessief moet onderzocht worden). Maar racisme en schuld van politie vind ik wel heel voorbarig om te roepen.
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Enige conclusie van mij is dat de politie niet correct heeft gehandeld toen de man buiten bewustzijn was. Dit kan ik prima zien in het filmpje.

    Nergens beschuldig ik ze van racisme. Wel van opzet aangezien agenten getrained zijn in EHBO en dus wel weten wat ze in zo'n situatie moeten doen.
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat is wat anders dan dat zijn overlijden de schuld is van politie
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wie z'n schuld is het dan? Van elfjes? De agenten hebben niks gedaan om het leven van de man te redden.
     
    Oujdi vindt dit leuk.
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Misschien overdosis drugs wat al genoemd was? Gewoon geen voorbarige conclusies trekken.
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dus als er sprake is van drugs hoeft de politie niet correct te handelen en hoeft er geen ambulance erbij te komen. Whatever bro.
     
    Oujdi en fredfenster vinden dit leuk.
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Wie door afkomst of sociale kring of maatschappelijk inzicht door de bubbel waarin zo veel witte mensen leven heen kan prikken, die vindt een gebeurtenis als deze op z'n minst typisch. En die zal zeggen (niet blèren) dat dit stinkt naar racisme. En in de emotie zal hij misschien zelfs zeggen dat het racisme is. Voorbarig.

    Althans, is dat voorbarig? Ik denk het niet. Deze gebeurtenis heeft namelijk alles met racisme te maken als je niet wit bent in een land waar de politie aast op niet witte mensen om als verdachte aan te merken. En dat politiebeleid is onderdeel van iets groters. De tendens dat in de multi-etnische Nederlandse maatschappij het witte machtsblok de niet witte Nederlanders structureel wegzet als minderwaardig, lui, onaangepast, onderontwikkeld en genetisch crimineel. Hebben deze agenten de zwarte man zo aangepakt omdat hij niet wit is? Dat is vast niet hetgeen door hun hoofd speelde nee. Maar zijn deze agenten beïnvloed door de heersende opvatting dat niet witte mensen inferieur zijn? Ik twijfel er niet over.

    Maar voor witte mensen die wel in die bubbel zitten, klinkt dit als blèren. Die witte mensen zeggen dat niets wijst op racisme, want de man "zou geroepen hebben dat". Uhu, zeker. Net als dat hij pas in het busje onwel werd. Of wacht even, nee, dat was gelogen. Maar die bubbel kan niet klappen, want... Ja waarom eigenlijk? Omdat er een tijdje terug een akkefietje was dat niks met deze kwestie te maken heeft? Alles is geoorloofd om het racisme te ontkennen. Red de bubbel. Of is die anekdote relevant? Moeten we eerst uitsluiten dat de dader van gisteren niet toevallig eerst een agente met een wijnfles geslagen? Of wacht even, zeg ik dader? Ik bedoel slachtoffer, maar whatevs. Hij heeft z'n onschuld niet bewezen, dus hij is dader.

    Heerlijk om vanuit die geprivilegieerde bubbel door het leven te zweven, maar zo'n zeepbel vertroebelt het zicht. Daarom zien zo veel witte racisten in het filmpje van gisteren een stel agenten dat een man in bedwang houdt. Terwijl de mensen die slachtoffer of getuige zijn van institutioneel racisme zien hoe het leven van een mens wordt beëindigd. Hartstikke vervelend hoor, maar de bel blijft intact, die is zo sterk, die is van gewapend beton.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Moet een grapje zijn toch?
     
  16. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Iedere malloot die roept dat hij een wapen heeft gewoon op deze manier aanpakken, klaar.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waarom zou je dit typisch moeten vinden? Er wordt een man aangehouden die schreeuwt een pistool bij zich te hebben. Vervolgens komt de man te overlijden. Ontzettend klote en dit moet worden onderzocht. Wat heeft dit met zijn afkomst te maken? Ook statistisch gezien niks typisch aan, Antillianen zijn zwaar oververtegenwoordigd in de criminaliteit.

    Wel een spijtige reactie dit: http://www.nu.nl/binnenland/4078221/me-grijpt-in-bij-betoging-dood-arubaan-in-haag.html
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Hoe haal je dat uit mijn post 8)
     
  19. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Zal me niet verbazen dat de politie excessief geweld heeft gebruikt, meerendeel zijn simpele zielen die het nergens anders kunnen maken. Nu ze een beetje macht hebben misbruiken ze het dan ook volledig. Vind het niet gek dat er amper meer respect voor de popo is.
     
  20. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Gisteren uiteraard weer rellen.. Gewoon omdat ze het ook in Amerika doen.. Treurig volk.
     
    L.A. en Kevf vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina