[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Eerst week niet, even een deload week. 2e week gewoon daar aan de bak. Kan ook gemakkelijk als je beide de sport beoefend. Daarnaast vind ik het ook erg tof om sportscholen in het buitenland te bezoeken. :)

2. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik wil half juli 1 of 2 weken weg naar waarschijnlijk Barcelona. Wat raden jullie mij aan qua vlucht en accommodatie: goedkope vlucht boeken + bnb of een vlucht inclusief hotel boeken? En welke websites gebruiken jullie daarvoor?

Heb vrijwel altijd gekampeerd, dus heb hier nog niet zoveel ervaring mee. :+

3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Damn son, dan ben je nog een groentje inderdaad :+
    Overigens lijkt 2 weken Barcelona mij heel erg lang (meeste stedentrips heb je in een dag of 4-5 wel alles gezien); maar dat terzijde.
    Volgens mij is in veel gevallen vlucht en hotel los boeken goedkoper dan pakket, tenzij je naar een populaire zonbestemming gaat.
    Voor een stedentrip heb je eigenlijk geen service of all-in boeking nodig van een reisorganisatie dus kun je dat prima zelf en al helemaal in Europa.

voor vluchten:
    http://www.cheaptickets.nl/
    http://www.skyscanner.nl/
    http://www.kayak.nl/flights
    http://www.expedia.nl/
    http://tix.nl/

NB daarnaast als je op zo'n site een vlucht hebt gevonden ALTIJD even de website van de maatschappij opzoeken; meestal is het daadwerkelijk boeken daar goedkoper. Ik gebruik deze vergelijkingssites eigenlijk alleen om een goedkoop ticket te vinden.. het boeken doe ik meestal bij de maatschappij.
    NB 2 als je zoekt naar vliegtickets laat je cookies achter, bezoek je de site nog een keer dan wordt je vliegticket duurder. Als je een definitieve keus gaat maken verwijder dan dus eerst je cookies zodat je de goedkoopste prijs krijgt (als de site ziet dat je voor 2e of 3e keer bezoekt worden de prijzen zo een paar euro duurder gemaakt)

voor hotels
    http://www.booking.com/
    http://nl.hotels.com/
    http://www.expedia.nl/
    http://www.ebookers.nl/
    http://www.agoda.com/ (voor buiten Europa vooral)

Imo zijn dat de beste sites, iig genoeg om te checken ;)

s4nd3r vindt dit leuk.
  4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Kevf en s4nd3r vinden dit leuk.
  5. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik ben een week in Barcelona geweest, maar had daar zeker twee weken van willen maken. Zelfs als je alles al gezien hebt ga je de rest van je tijd gewoon lekker op het strand liggen toch. :cool:

6. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Thanks voor het advies! :) Ben inderdaad nog een groentje op dat gebied ja, haha. Ging altijd met m'n ouders en later met vrienden met de auto op vakantie, en ben nu van plan om een keer alleen ergens naartoe te gaan.

Denk dat een week ook voldoende is voor een stedentrip. Al is het strand ook wel verleidelijk, zoals Nukem zegt, maar daarvoor hoef je niet per se naar een grote stad te gaan.

Dan moet ik alleen nog een keuze maken tussen een hotel of een bed and breakfast. Met dat laatste ben je wellicht iets goedkoper uit als je in of vlakbij het centrum wilt zitten?

7. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Werkt tot op zekere hoogte. Als je snel een estimate wilt werkt het prima, maar niet als je echt gaat boeken.
    Volgens mij worden koopjes niet meegenomen of wordt er naar boven afgerond, want ik kom via google eigenlijk altijd duurder uit dan via een vliegticket site.

8. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Als je alleen gaat en je wilt graag wat mensen ontmoeten zou ik in hostel gaan zitten. Daar kom je veel anderen tegen.

9. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Hoeft niet per se. Hoor veel goede verhalen van mensen die wel eens alleen op reis zijn gegaan. Sowieso is het midden in de stad en kom je genoeg mensen tegen. Met backpacken zou het een ander verhaal zijn geweest, want dan zou ik wel met een groep willen gaan.

10. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Oja, ik moedig alleen reizen ook alleen maar aan. Ik bedoel dat je in hostels juist die mensen tegen komt die net als jij alleen op pad zijn en dingen willen zien en doen. Zo ontmoet je ook andere mensen. Ik zou dan juist bankpapier weer alleen willen doen.

Sent from my iPad using Tapatalk

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Backpacken lijkt me juist te gek om eens een keer alleen te doen. Beetje vreemd alleen als je een vriendin hebt die gewoon mee wil :+

Qua kosten voor slapen van goedkoop naar duur:
    - couch surfen (gratis)
    - (goedkope) camping
    - cheap ass hostel op een grote kamer
    - airbnb (goede ervaringen mee!)
    - eigen kamer hostel
    - hotel

Airbnb vraagt vaak wel iets meer planning omdat het particulieren zijn. Al zijn er tegenwoordig AirBNB plekken waar je per direct akkoord krijgt als er ruimte is.

12. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Kent iemand een leuk hostel in Bratislava?

L.A. vindt dit leuk.
  13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
  14. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Net een weekje Malta geboekt voor de eerste week van September. Iemand hier al eerder geweest en nog aanraders en of tips qua restaurants en dingen om te doen?

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Toevallig in mei dit jaar weekje geweest. Was mij de meest toeristische bestemming wat even wennen was, maar het is er enorm veilig dus dat is wel relaxt. En er rijden genoeg bussen dus je kunt simpel hele eiland rond daarmee. Lekker weer, lekker eten en heel mooi (zwem)water. Genoeg voor weekje relaxen.

Blue lagoon is tof, supermooi blauw water.. maar wel heel erg druk.
    Mdina (oude stille stad) is ook wel leuk om even te checken. 1e seizoen van GoT is daar opgenomen.
    ghajn tuffieha bay is een erg leuk strandje waar je leuk dagje kunt chillen (achteraf hadden we spijt dat we niet nog keer heen waren gegaan).
    marsaxlokk heeft een heel leuk haventje met bootjes, maar verder is het niet zo spannend.
    Gozo (eiland) is wel leuk om daar een toertje te doen.

Excursies zijn heel makkelijk te regelen, maar nogmaals het is wel erg toeristisch dus soms erg druk.

Zat zelf in sliema en boulevard daar is ook wel leuk genoeg leuke tentjes en restaurantjes aan.
    Hangt beetje af van waar je zit, maar anders tripadvisor checken voor leuke restaurantjes in de omgeving.
    Overigens hebben wij ervoor gekozen om niet alle oude tempels e.d. in te gaan.

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Dat is mooi, iemand met een recente ervaring. Kun je er ook goed fietsen of is dat niet aan te raden. We willen wel een iets actievere vakantie, dus fietsen, snorkelen, eventueel stuk wandelen etc.
    Toeristisch is niet erg, zal denk ook iets minder zijn in September, want dan zitten er tenminste mensen in de restaurants. We hadden Blue Lagoon en Gozo idd zelf ook al gevonden ja.
    We zitten zelf ook in Sliema, hotel Bayview, is de boulevard daar aan de baai? Gelukkig genoeg restaurants etc. in de buurt.

Thanks voor de tips, we nemen ze allemaal even mee in onze mogelijke activiteiten lijst:)

17. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Fietsen.. hm kan. Ze rijden links in Malta, en de wegen zijn erg berg op/af (al is dat misschien juist je ding).. kan me ook eigenlijk niet herinneren daar uberhaupt veel fietsers gezien te hebben.. misschien dat even googlen anders. Wegen zijn overigens wel prima. Snorkelen, zwemmen, wandelen kun je sowieso prima doen!

Wat misschien erg mooi is is om te snorkelen bij de Azure window! Het water is daar bizar blauw erg mooi. Zelf alleen vanaf bootje gezien, maar als je wil gaan snorkelen lijkt me dat een erg toffe plek.
    Daarnaast het is een eiland dus zijn ook veel watersporten te doen paragliden, wakeboarden, waterskien e.d.

De boulevard is idd ongeveer de hele baai. En daarnaast zijn er veel rotsplekken rond de baai waar je op sommige plekken vanaf kunt jumpen het water in. Dat is ook wel leuk aangezien er niet heel veel stranden echt zijn, of je moet er uurtje voor in bus zitten. Verder genoeg restaurantjes en winkeltjes idd.

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Azure window hadden we zelf inderdaad ook al over gelezen, daar gaan we sowieso heen! Er zijn via internet verdomd weinig fietsverhuurbedrijven te vinden op malta, dus het zal wel niet zo handig zijn om te gaan fietsen.
    Thanks voor alle andere tips:)

19. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Iemand afgelopen weken in Griekenland geweest?
    Ga er volgende maand heen. Ben wel benieuwd of je veel van de huidige situatie merkt.

20. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Vorige week teruggekomen (ik zat op het eiland Lesbos/Lesvos), van de crisis merkte ik eigenlijk niets (ook geen lange rijen bij de banken gezien). Ik had voldoende cash mee, dus heb niet moeten pinnen verder. Paar keer benadert door vluchtelingen met de vraag om geld/eten, maar even nee schudden en ze gaan weer verder. Ook een dagje met de bus (en boot) naar Turkije geweest, toen reden we met de bus door het binnenland en kwam je wel groepen met vluchtelingen tegen die op weg waren naar de haven.

Deel Deze Pagina