[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Ik wijs mensen altijd in duidelijke bewoordingen op hun racisme, maar bijna niemand wil zichzelf als racist beschouwen, dus gaan ze het ontkennen.

    Rishi had wel iets gedaan, hij had ruzie staan maken. Als je dan politie achter je aan krijgt, kun je ervoor kiezen te rennen. Als politie dan schiet omdat ze bang zijn dat ze eruit worden gelopen, dan toont dat aan dat het leven van een mens voor de politie niet veel waarde heeft. Dit verhaal is hetzelfde als alle verhalen die we uit de VS horen. Donkere ongewapende jongen in de rug geschoten door politie, politie overtreedt hierbij alle protocollen overtreedt, maar toch wordt er niemand veroordeeld.

    Kijk, met racisme is het zo. Je hoeft geen witte veters in je kisten te stoppen om racist te zijn. Je hoeft zwarten niet uit te schelden of Marokkanen te haten. Dat is slechts het tipje van de ijsberg. Heel veel mensen denken dat ze geen racist zijn, maar heel veel mensen vergissen zich. Het grootste gedeelte van het racisme sluimert in de harten van de meerderheid en heeft zijn weg gevonden in politiek beleid, mediaberichtgeving, publieke opinie etc. En daar is het even subtiel als dat sluimerende racisme dat mensen in zich hebben. Er is geen apartheid, maar er wordt wel etnisch geprofileerd. Media plaatsen geen ewige Jude spotprenten, maar donkere slachtoffers (zoals de Arubaan) worden als beesten geportretteerd en van witte daders worden positieve kanten genoemd (woordvoerster zei dat de verantwoordelijke agenten erg van slag zijn). [/QUOTE]

    Als minderheden constant op allerlei manieren worden aangevallen door het machtsblok dat wordt gevormd door de witte meerderheid, dan heb je op een gegeven moment geen zin meer om voorzichtig te zijn. Als je constant ziet hoe al die racisten zich maar in bochten wringen om met een beschuldigende vinger naar het zwarte slachtoffer te wijzen, dan raakt die voorzichtigheid uitgeput. Witte agenten vermoorden zwarte man, witte agenten worden verdedigd en zwarte man wordt aangevallen. Dat is toch te gek voor woorden? Check wat je hier ziet plaatsvinden:

    Dus min of meer eigen schuld dikke bult.

    Ook eigen schuld. En schijt aan feiten, want dat hij het toestel al vast had voor de politie kwam doet er niet toe.

    Een onschuldige man is dood, maar deze jongen maakt zich vooral druk omdat de politie erop wordt aangesproken.

    Ook fuck feiten. Alles wat het politieoptreden in twijfel trekt moet eerst onderzocht worden. Maar de beweringen van de politie, die al eerder loog (Arubaan werd onwil in busje), die gelooft ie op z'n woord.

    @L.A. zie je dit? Deze mensen zullen misschien buitenlanders niet het land uit willen trappen, maar waarom wordt er zo veel moeite gedaan om het zwarte slachtoffer te kunnen beschuldigen? Waarom wordt de witte politie met man en macht verdedigd?

    En dan vragen mensen: wat als het slachtoffer wit was. Laat mij die vraag omdraaien. Paar jaar terug gebeurde uit het hoofd het volgende. Marokkaanse AH medewerkers schopten een junk dood die bier had gestolen. Dachten de mensen die nu de politie verdedigen toen: deze vakkenvullers deden hun werk, de junk had gestolen, die rende weg, dan gebeuren dit soort dingen? Of dachten ze: weer die kutmarokkanen? Snap je wat ik bedoel.

    Ik ben ook wit en ik leef in deze door witten gedomineerde wereld. Referentiekader is wit. Iedere witte wordt besmet met dat sluimerende racisme. De meesten zijn te dom om dat te beseffen, maar dat maakt ze niet minder racistisch. En ais je het wel gaat beseffen, dan kun je kiezen. Ga ik de moeite nemen om kritisch te kijken naar hoe ik de wereld interpreteer? Of slaap ik lekker door? Ik wens jou succes bij deze beslissing, ik zie wel potentie in je.
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Nu is het duidelijk. Duidelijke trol. Hup de negeerlijst op :)
     
    Alexknl, Jorrie, Tim en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Nee hoor, hij begon te rennen, keek om en greep naar een zwart voorwerp in zijn jaszak (later bleek dat een blackberry te zijn geweest). Hij had daarvoor iemand bedreigd en ook gezegd dat hij een vuurwapen bij zich had. De politie komt daar dus naar toe met de veronderstelling dat er een persoon aan het dreigen is met een vuurwapen. Wat zou jij vervolgens doen als je deze persoon verzoekt te blijven staan (en tevens waarschuwt dat er bij elke verdachte beweging geschoten wordt) en hij vervolgens wegrent, omkijkt en naar iets grijpt dat op een vuurwapen lijkt?

    Heeft verder helemaal niks met huidskleur te maken, deze hadden net zo goed omgewisseld kunnen zijn (onder dezelfde omstandigheden blijft het een begrijpelijke handeling van de politie).
     
  4. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik had het idee dat we een Quinsy flapdrol Gario hadden hier:+
     
    Xandorra en Maddmonkey vinden dit leuk.
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Nvm ook maar
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2015
    Xandorra en Kevf vinden dit leuk.
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Jij hebt geen negeerlijst nodig om mij te negeren, jij ziet met je ogen open niet eens wat ik hier neerzet.

    http://nos.nl/artikel/584240-het-fatale-moment-van-rishi.html

    De jongen rent weg en kijkt daarbij kort om. Agent zegt in rechtszaal: het was hij of ik. Seems legit.

    Als jouw racistische inborst wordt blootgelegd, is dit je verweer. Krachtig statement maak je dan.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind wel dat je alles heel zwart/wit bekijkt.
     
    Alexknl en Mallakai vinden dit leuk.
  8. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
     
  9. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Klopt Quinsy, ik vind eerlijk gezegd dat je ook uit je nek lult.
    Vroeger op je hoofd gevallen?

    Kom je binnenkort ook met zwarte pieten is racisme gelul langs? Chocolade letters liggen immers al bijna in de schappen.
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vooral die witte chocolade letters moeten ze aanpakken. Liggen er altijd een stuk meer dan die zwarte.
     
    Distoration en Mallakai vinden dit leuk.
  11. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Echt he! En dat allemaal in deze wereld gedomineerd door die vervelende blanke mensen en vla:+
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Zwarte piet tegenstanders zijn raar. Zwarte piet voorstanders zijn nog raarder. Waarom zou je vrijwillig je eigen zwart schminken, grote negerlippen met lippenstift, een kroeshaar pruik opzetten, de nodige bling bling erbij dragen en populair gaan zitten doen bij kleine kinderen. Was met jou?! GEWOON NORMAAL DOEN.
     
  13. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Niets mis mee Le Lastpak.. Moet kunnen.

    Swag.. Je weetz
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    I dunno man. Mensen die anoniem contact maken met kleine kinderen... Ik vertrouw ze niet!
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  15. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Whahaha episch.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    Dit had je kunnen weten met hem. ;)
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Komt spuit 11 ook even om de hoek zetten.. Laten we gewoon nou maar weer ontopic gaan :)
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @fredfenster : en nu? :+ http://nos.nl/artikel/2044642-familie-mitch-racisme-was-niet-het-motief-van-de-politie.html

    overigens vannacht weer rellen en die waren helaas niet ingezet door onze Arubaanse medemens aangezien de plaatselijke moskee zich er mee bemoeit en er anti-semtische leuzen werden gescandeerd:

    www.nu.nl/binnenland/4079977/zestien-demonstranten-aangehouden-in-schilderswijk.html

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/07/weer_broeierige_relsfeer_in_de.html#comments

    In de rammadan...echt wat een trieste lui.
     
  19. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Dit soort gasten zijn de ziektes in de wereld.. Het gaat ze niet om wat er gedaan is maar het gaat ze erom dat ze iets kunnen slopen..

    Treurig, vraag me af wat je tegen deze apen kan doen.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Onder het mom van racisme gaan "protesteren" idd maar zelf "kankerjoden" roepen...
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2015

Deel Deze Pagina