1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Studeren in het buitenland

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Roerbakmie, 20 mei 2008.

  1. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik volg momenteel een MBO niveau 4 opleiding die ik (als alles volgens plan verloopt) over 2 jaar afrond.

    Daarna zou ik graag een jaar in Amerika willen studeren of een opleiding aan een High School volgen.

    Nu was ik een beetje aan het rondkijken op het internet en zag ik wel een aantal goede sites die me misschien wel kunnen helpen maar ik zou graag wat meer informatie willen zien over High Schools.

    Ik heb met name op deze site veel informatie verkregen: http://www.studyworld.nl

    Ik zou graag in 1 van de grote steden gaan studeren. (New York, Los Angeles,
    Miami etc.)

    Natuurlijk kunnen jullie hier zelf ook vragen stellen.
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik zit er aan te denken om in februari een half jaar een minor te willen volgen in het buitenland, maar zou daar wel flink voor moeten sparen dan. Een studie in Amerika die mij dan zeker 6000eu dat half jaar kost gaat 'm dan ook niet worden gok ik, dus heeft iemand hier nog aanraders voor leuke plekken om een minor te doen? Ervaringsverhalen mogen ook natuurlijk!
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Singapore!

    Super lekker eten, Engelstalig en betaalbaar, met uitzondering van de huur. Alle internationale studenten ontmoeten elkaar in de university-housing en spenderen alle weekends in Thailand, Vietnam, Cambodja, etc.
     
    Fiasco en Dyonko vinden dit leuk.
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Lekkere kick Duke
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Singapore lijkt me wel geweldig ja, even meer in verdiepen.

    Weet iemand hier hoe het trouwens zit met mogelijke beurzen? Zou financieel uiteraard veel schelen, maar lukt dat wel als hbo-er?
     
  6. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Vriendin van mij heeft in Thailand minor gedaan. Schijnt super nice te zijn daar, zolang je er niet voor kiest om in Bangkok te studeren. :+

    Niet om het 1 of ander maar waarom zou je er voor kiezen om op een high school te studeren na je MBO opleiding? Ik had een aantal jaar geleden mijn zinne gezet op http://www.smc.edu/Pages/default.aspx ligt in Santa Monica bij LA. Maar vanwege trage communicatie van hun kant was ik toendertijd mijn studie in NL al begonnen.
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Psst. 6 years later.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Daar ben ik zelf, voor mijn zoon, ook wel nieuwsgierig naar. Hij wil zelf graag in het buitenland studeren. In een land zoals Denemarken kost studeren niks, maar daar kan je, neem ik aan, vast niet zo maar terecht.
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nuffic biedt beurzen aan, maar die zijn best lastig. Je moet volgens mij écht goed kunnen aantonen dat jij en je ouders het samen niet allemaal kunnen betalen. En tja... hoe bewijs je zoiets? Waarschijnlijk kun je het wel zelf betalen, maar vergt dat een onwenselijk grote bijdrage van je ouders.
     
  10. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Zou je gewoon heenkunnen hoor, soms heb je wel een paar tests nodig. Denk er alleen wel aan dat studeren ook niet duur in NL is en dat het leven in Scandinavië een stuk duurder is. Ken een paar mensen die in Zweden studeren en dat is daar toch wel een stuk prijziger dan hier. Zeker wonen en leuke dingen doen zijn een stuk duurder.

    Probleem imho met Nederland is dat de kwaliteit van Nederlandse universiteiten te goed en te goedkoop is om naar een ander land te gaan. In veel landen met hetzelfde niveau betaal je een vermogen muv Scandinavië.
     
  11. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Je quote een post van ruim zeven jaar geleden :+ Inmiddels druk bezig met m'n master in Nederland ;)
     
  12. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Waarom bumped Dyonko dan ook zo'n oud topic...
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Omdat die man in het buitenland wilt studeren natuurlijk! Of stage lopen, of studievertraging oplopen, of werken en leren..geen idee meer wat die jongen nou precies allemaal wilt.
     

Deel Deze Pagina