[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar eenmaal in Nederland gaan ze praktisch nooit weer terug:

www.nrc.nl/nieuws/2015/06/25/door-slechte-kabinetslobby-blijven-uitgeprocedeerde-asielzoekers/

Hier de mensonterende toestanden in Italie 'we are dying'

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/schokkende_beelden_migranten-hel_italie.html#comments

Wtf joh, doe eerst je oordopjes en daarnaast heb ik onder mindere omstandigheden gekampeerd. Ook de samenstelling van de groep valt wederom weer ontzettend op.

edit: goed interview met Timmermans:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/lol_timmerfrans_lult_maar_een.html#comments

Met terechte kritische geluiden richting de EU van de journalist.

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    'Ze'? Volgens die cijfers is ten minste 53% van degenen die binnenkwamen niet meer in NL, van de resterende 47% is dat niet bekend. Om een beetje beeld te geven bij dat getal van max. 7500 die blijven. Dat is ongeveer 0,05% van de NL bevolking en 5,5% van het aantal autochtone geboorten in een jaar..

We are dying klinkt inderdaad wat gechargeerd, maar het is ook niet een gastenverblijf om trots op te zijn. En wat is er met die oordopjes?

3. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Alles m.b.t vluchtelingen komt momenteel in het nieuws. Ja, die mensen vluchten. Ja, het is verschrikkelijk om te zien. Maar als ik dan filmpjes zie van swag-vluchtelingen die duurdere kleren en accessoires aanhebben als ik ... nee, dat gaat er bij mij niet in. Ook degene die bij de grens voedselpakketten aangeboden krijgen en die weigeren omdat ze niet "Halal" zijn. Wat? :mad: Helaas zitten er tussen die vluchtelingen ook mensen die dondersgoed weten wat voor Overheid wij hier hebben en wat er hier voor ze klaar ligt mochten ze ooit in Nederland aankomen. Al die berichten zijn zo fucking tegenstrijdig. Als je de "echte" vluchteling ziet ... degene waarvan je op de foto de paniek in z'n/haar ogen ziet ... DAT doet wat met je. Kijk je een pagina verder, zie je een SWEK meester staan die KLAAGT over het feit wat hij KRIJGT als vluchteling. Holy shit.

De discussies die dan weer starten op Facebook zijn dan echt te dom om te schijten. Sorry. Een 3 jarige mannetje verdiend het niet om gevonden te worden op z'n buik in het zand. Dood. De reacties op Facebook zijn om te kotsen.

... het is extreem lastig om wat zinnigs te zeggen over heel deze situatie. Elk mens (waar deze ook vandaan komt) verdiend een goed leven. De ene vluchteling is de ander niet.

Reckuuza vindt dit leuk.
  4. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Tja dat vluchtelingen zichtbaar geld hebben betekent niks. Het zijn immers geen economische, maar politieke vluchtelingen.

Kevf vindt dit leuk.
  5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
  6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Als je niet wilt eten dan eet je toch lekker niet.

7. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Er lijken zeker ook opportunisten tussen te zitten.

8. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Vind het inderdaad allemaal wel een beetje krom dat mensen niet rusten tot ze in Duitsland zijn. Veilig is veilig lijkt me, en dan maakt het niet uit wel Europese land je bent, dat je niet in de hokken in Griekenland wilt blijven oke, maar Europa bestaat uit een hoop andere landen.

Europese Unie zou ook veel meer effort moeten steken in het veiligstellen van gebieden in Syria en Iraq zodat mensen niet die dodelijke oversteek hoeven te maken naar Europa toe.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zelfs Europa hoeven ze niet altijd in. Veel van de mensen trekken door Turkije en daar is toch ook echt geen oorlog. Het aangespoelde jochie had een vader die al enkele jaren in Boedapest woonde en richting Europa ging voor een nieuw gebit en dit was poging nummer zoveel. o_O

De voedselpakketten naar Calais kan ik ook niet plaatsen, die mensen zitten gewoon in Frankrijk maar willen per se naar Engeland.

Ondertussen zijn vier op de tien asielaanvragen in Belgie dikke bulshit en gebaseerd op het zelfde onzinverhaal:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2432685

Een groot gedeelte van de zogenaamde vluchtelingen richting Duitsland komen uit de Balkan die voor 99,7% weer teruggestuurd worden.
    http://www.nrc.nl/nieuws/2015/08/12...eo-om-migranten-uit-de-balkan-te-ontmoedigen/

Dit heeft veel en veel te weinig meer te maken met echt vluchtelingenwerk en zet Europa voor een probleem die ik ze zo niet 1,2,3 zie oplossen. Er is een boodschap gaan rollen met 'gratis geld, onderdak etc' die naast de hulpbehoevende vluchteling ook 10.000-en anderen heeft bereikt. De echte vluchteling is hiervan uiteindelijk ook de pineut.

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Waarom zou je ook als vluchteling nu naar Duitsland willen? Lekker veel mogelijkheden samen met die miljoen anderen.

Ik zou lekker richting Noorwegen trekken.

11. Juunanagou

Leuk Bevonden:
    1.066
    Duitsland heeft een bevolkings krimp. Dus dat vult lekker aan.

12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Dat is volgens mij ook een gevolg van de oorlog nog, en de miljoenen die vlak na de oorlog weer zijn teruggekeerd, met veel van hun zonen en vaders dood.

In ieder geval pro's aan Duitsland, die gewoon definitief willen afrekenen met hun oorlogsverleden.
    Nadeel is weer dat het probleem naar aller waarschijnlijkheid alleen maar groter word.

Buma ook met een waanzin idee om safe havens in Syrië te maken, terwijl daar tientallen partijen strijden en bovenmenselijke wreedheden begaan, iedere dag weer.
    Artikel: http://www.rtlnieuws.nl/columns/column/jos-heymans/cda-probeert-vvd-rechts-te-halen

Russen schijnen ook al enkele eenheden aan de grond te hebben in Syrië, vermoeden bronnen rond John Kerry, de minister van Buitenlandse Zaken van de V.S.
    Als dat waar is, dan lijkt Call of Duty Modern Warfare steeds meer te gaan lijken op een waargebeurd verhaal.

Opvallende afwezige in het Europese nieuws over de wereld en het Midden Oosten vind ik China. Wat doet China achter de schermen, nu de rest van de westerse wereld de Russen al maanden strak in de gaten houden?
    Persoonlijk vind ik China te stil in de huidige kwestie, op het moderniseren van het leger na, maar dat verhaal was na aanleiding van het einde van de lange oorlog met Japan, WW2 voor ons.

Zoveel zaken nog die onbeantwoord blijven en ondertussen lijken de wereldleiders ook steeds minder te weten en op te lossen. Pp de echt grote spelers als Obama en Poetin na, om maar twee te noemen.

13. Juunanagou

Leuk Bevonden:
    1.066
    En dan na de oorlog komt er een rapport boven tafel dat het toch een illigale oorlog is geweest. Nee Nederland doet er verstandig aan om een mandaat af te wachten, (ook al komt deze waarschijnlijk nooit).

Wat wil je dat China in het conflict komt doen dan?

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Als ik heel eerlijk ben zou ik het ook niet weten, maar laten we eerlijk zijn dat hun veto's bij iedere stemming ook niet bepaald geholpen heeft. Rusland verbergt dat niet door steeds nieuwe acties, zoals het tegenwerken van commissies, China lijkt het gewoon van zich af te laten glijden.

Rusland en China zijn beide maatjes van Assad o.a. en daardoor kan het in Europa ook steeds heter worden als je niet één van die twee landen naast je krijgt.

Op die manier vind ik China de opvallende afwezige in dit conflict, terwijl ze net als Amerika en Rusland een permanente zetel hebben in de VN veiligheidsraad.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Rusland heeft door dat een Assad voor stabiliteit zorgt in zo'n regio. Wij willen democratie doorvoeren waardoor de weg open ligt voor rebellen en moslim fundamentals. Zie Afghanistan, zie Irak. Democratie werkt daar gewoon niet. Dictatuur is the way to go.

L.A., Juunanagou en Dyonko vinden dit leuk.
  16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ja, dat stond al vast sinds de inval in Afghanistan in 2001, maar voor mij is het ook belangrijk om te weten welke landen met welke oplossingen komen. Het westen moet wel voorop, die hebben grotendeels de puinhoop veroorzaakt.

Als Rusland inderdaad mensen in Syrië heeft, maar die daadwerkelijk daar zijn om het regime van Assad daar te proberen te herstellen, laat ze dan maar. Het probleem is echter dat je door al die chaos hier in Europa en daar in het Midden Oosten, straks niet meer zie wie wat doet en dat vind ik beangstigend.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Zoals gewoon staat er weer helemaal niks concreets in je post. Wat bedoel je nou te zeggen...?

Reckuuza vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Dat ik nog een hoop vragen heb, net als iedereen hier, maar dat er maar geen oplossing lijkt te komen.

Misschien moet er een centraal orgaan komen waar mensen oplossingen zouden kunnen aandragen, maar of dat gaat werken?

19. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja iets als een ideeënbus. Daar gaan politici wel mee aan de slag.

20. Juunanagou

Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik heb al vast een concept model gevonden, voor die ideeen bus.

MieZ, Reckuuza, fredfenster en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina