[Update] Geenstijl en Burgercomité EU gaan voor een referendum; handtekeningen nodig

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 19 aug 2015.

1. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.047
    Ik weet het niet. Ik vind het volk van Nederland laten beslissen over dergelijke onderwerpen ook wel een beetje eng.

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Het is geen bindend referendum dus het gaat nog steeds nergens over.

3. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.152
    En in bijv. Zwitserland doen ze dit al veel langer en daar werkt het ook prima. Tevens zou het een goede manier zijn om de politiek dichter bij de mensen te brengen ipv in de achterkamertjes omdat ze dan direct betrokken bij eventuele belangrijke beslissingen. Nu mogen we 1x in de 4 doen alsof we keus hebben terwijl we geen directe invloed kunnen hebben op grote zaken als de EU. Ik zie het als een videoscheidsrechter die achteraf nog kan kijken of de beslissingen van de gekozen politici wel overeenkomen met wat Nederland wil. Ik zou niet weten hoe je daar tegen zou kunnen zijn.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zoals hierboven wordt gemeld. Het is een raadgevend referendum. Het is een belangrijk signaal naar de politiek toe dat het wel volk wel een mening heeft over dit soort zaken en daarin gehoord wil worden. Niet om elk wissewasje, maar ook niet regeren vanuit een ivoren toren.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/24436719/__Kamer_niet_blij_met_referendum__.html

voor mij om te kotsen. De overheid verzint deze wet notabene zelf en dit gaan ze er mee doen

'Vrienden van Poetin? Really?

6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Wat is er mis met Poetin?

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  9. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Dat snap ik :+.. maar ik vind het een beetje eng dat zo'n knurft (waar ik overigens nog nooit van had gehoord) zulke dingen roept. Alsof we nu al duidelijk een standpunt tegen rusland hebben genomen. Naast dat het nergens op slaat..

Al geeft ie hiermee wel aan dat het dus toch om veel meer gaat. En persoonlijk ben ik bang dat het gewoon verborgen agenda is en het eigenlijk gaat om schaliegas van oekraine en een strategisch punt mocht het nog gaan komen tussen een clash met Rusland.
    Rusland wordt altijd als de grote bedreiger gezien, maar ik vind deze zet dan ook behoorlijk bedreigend tov rusland.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    220.000 handtekeningen reeds verzameld, we zijn er bijna:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/yes_we_can.html#comments

De laatste 80.000 moet toch ook lukken. Je kan nu ook je FB, Twitter en Tumblr linken aan Thunderclap waardoor er 24 sept eenmalig een post wordt gemaakt op jouw account. Gaaf initiatief en een actie die de mensen die al getekend hebben ook mooi nog even kunnen doen:

https://www.thunderclap.it/projects/31629-geenpeil

Stukje tekst:

11. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.152
    Ik hoop echt dat het gehaald gaat worden om te laten zien dat een referenda afgedwongen kan worden door dit soort initiatieven. Van mij mag er wel een zwitsers model komen qua referenda, lijkt me de enige manier om nog wat controle te hebben buiten de EU/lobby gedreven parlement structuur die we nu hebben.

Tyrant vindt dit leuk.
  12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Bindende referenda ben ik wat bang voor omdat het gros van de Nederlandse zich laten voeden door emotie in plaats van kennis.

Matrix en BullFinch85 vinden dit leuk.
  13. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat is altijd en overal, zowel diegene die voor en tegen zijn, al zal dat gross wel meevallen denk ik.
    Maar misschien heb ik de gemiddelde Nederlander wat hoger dan jij.:+

Normaal gesproken zou je daar qua experts op kunnen berusten, maar helaas wordt er niet veel aandacht aan gegeven.

Jammer dat we hier geen Daily Show hebben die dat soort dingen op een humoristische wijze ter sprake brengt....

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat doen veel van de politici anders ook ;) En daarbij zijn het dan volgens jouw theorie ook politici die zijn gekozen op basis van emotie.

@MAD 1976 : je hebt wel die ene kerel lubach oid... doet hij niet zoiets?

fredfenster vindt dit leuk.
  15. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.152
  16. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
  17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Een leerling die zijn huiswerk niet heeft gedaan kreeg ook gewoon straf. Dus Pechthold gewoon wegstemmen bij de volgende verkiezingen.

18. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    440k handtekeningen. Lekker gedaan. :cool:

19. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Echt wow wat een resultaat. Te gek dat NL zo massaal heeft getekend.

Deel Deze Pagina