1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    6-9x per week whattt. Zit je aan de juice of zo? :p
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    nice man! Heb je ook filmpjes? Vind ik altijd tof om te zien, helemaal weightlifting.

    Mbt je studie: daar is best veel algemeen onderzoek naar gedaan. Ik geloof dat je dan spreekt over het combineren van trainingmodalities. Bijvoorbeeld flexibiliteitstrainingen en algemene krachttraining samen trainen. Maar specifiek voor crossfit ken ik ze niet.

    Ik ben nu sinds een week coach/trainer/lid bij een powerlift/gewichthef-team. Echt ontzettend gaaf. Ik merk wel dat mijn kracht echt ruimschoots aanwezig is maar dat dat nog voornamelijk bodybuildkracht is (ik leg press iedereen er uit zeg maar :+).

    Schouder is op de goede weg al was mijn schouder na een 4x5x70 bench de volgende dag wel beurs. Maar de progressie zit er in. Op de DL en squat ga ik keihard lineair met 10kg per week omhoog. Dag 1 doe ik voor squat 5jes en de 2e dag die week met hetzelfde gewicht 8tjes en dan de week erna weer met 10kg omhoog met Deadlift doe ik hetzelfde alleen dan met 5jes en 6jes en ik switch tussen conventioneel en sumo. Uiteraard niet heel lang vol te houden, maar so far so good. Ik hoop echt dat mijn high bar squat ook redelijk gaat worden.

    Squat van gisteren: (3 sets van 8 en 1 van 10) op 110


    de set erna heb ik overigens 10 reps gedaan :cool:

    Sumo van gisteren (3 sets van 6) op 160



    Ik was echt toast hierna.

    en op weightxreps:
    http://weightxreps.net/journal/Kevf/2015-09-17

    Ik kan echt iedere serieuze krachtsporter weightxreps aanraden. Super simpel en het is echt een kick om de pr's steeds te zien verschijnen.

    http://weightxreps.net/journal/Kevf/personal-records--51628
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Coole site, zal ook eens een account maken. Maar weeg je 85 joh? Wat doe je precies bij dat team? Elkaar bekijken en adviseren enzo?



    http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/eiwitten-alle/optimum-nutrition/complete-protein/

    Lekker cheap protein. THT oktober but who cares
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb daar nog 4kg over datum van :+

    Wat had je dan gedacht qua gewicht? Meestal word ik zwaarder geschat, ik ben vrij licht gebouwd tov mijn volume.

    Twee weken terug met 4 man van het team naar een wedstrijd geweest en daar 2 man gecoacht (we waren met 2 coaches). Alle 4 zijn gekwalificeerd voor het NK dus nu helpen we ze met het schema, dieet etc.

    Verder coach ik samen met een aantal anderen de algemene trainingsuren.

    Weightxreps is echt motiverend, iig voor mij. Invoer is even wennen, maar als je het door hebt, mega snel. Rechtsbovenin op help oid drukken geeft je een voorbeeld bericht.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Nope, nergens voor nodig ook ;)
    Gaat gewoon lekker de laatste tijd.

    Film mezelf eigenlijk nooit. Heb niet vaak de kans om mijn eigen schema te draaien, en de tijd te nemen om een camera neer te zetten of iemand anders te laten filmen. Zal in toekomst vast nog wel gebeuren, maar die het voor nu met de lessen van mijn trainers.



    Gisteren voor het eerst 'Murph' gedaan:

    "Murph"

    For time:
    1 mile Run
    100 Pull-ups
    200 Push-ups
    300 Squats
    1 mile Run

    Tijd: 52:42

    Nu helemaal naar de klote, maar gaaf om een keer te doen.

    En achteraf, links dus, vriendin rechts, heeft de halve versie gedaan.
    [​IMG]
     
    Matrix en Kevf vinden dit leuk.
  6. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Nice. RX'd?
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Had geen weightvest, dus die kon ik niet gebruiken. Rest zoals het hoort natuurlijk.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ook deze week weer met 10kg omhoog. 5x5x120. Aangezien ik blijkbaar nog extra lang kan pauzeren is het nog easy:



    Naar mijn mening iets teveel forward lean.

    Daarna nog 3x5x170 gedeadlift, vergeten te filmen :mad:
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  9. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ik train sinds vorige week weer regelmatig, maar zodra ik begin te squatten komen allemaal mannen advies geven. Dacht dat ik 'm wel een beetje onder controle had, maar doe blijkbaar m'n rug nu te bol. Zou t helpen om met een 10kg stang te gaan oefenen tijdelijk? Want zonder gewicht doe ik de squat wel netjes..
     
  10. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik zou je adviseren om bij 60% te gaan van het gewicht wat je er normaal op doet. En vanaf daar met de goeie techniek opbouwen. Mocht die 60% onder de tien kilo komen, dan wel gewoon met stang ja.
     
  11. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Alweer acht weken (inclusief vakantie) niet gesport op één keertje na. De combinatie van een masterstudie & 35 uur werken is niet echt handig. Vanaf oktober terugschakelen maar 28 uur per week, waardoor ik hopelijk minstens 1 keer per week kan blijven sporten. Voel me totaal niet lekker / fit op dit moment. :'-(
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat het beste helpt is jezelf filmen. Sowieso beware mbt bro advice over squatten, sommige adviezen doen mij echt pijn aan de oren :+

    Squat je high bar of low bar?

    algemeen filmpje over high en low:


    en een goed filmpje over de high bar squat:


    Mijn techniek in het filmpje is ook best heel redelijk :)

    als je het niet puur voor zo zwaar mogelijk squatten doet maar voor spierontwikkeling kan je het beste high bar squatten en goed diep gaan. Dan spreek je de meeste spieren aan.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  13. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Wat mij geholpen heeft voor een betere squat: elke dag 10+ reps overhead squatten met een bezemsteel helpt enorm voor het behouden van een verticaal bovenlichaam, goblet squats en vervolgens langzaam het gewicht op de grond leggen en proberen die positie te behouden en een training back squat vervangen door front squat.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben dan zelf meer voorstander van slow paused squats. Reden: overhead squats zijn qua mechaniek toch enigzins anders. Een paused squat is identiek aan de gewone back squat maar geeft de lifter een stukje extra controle.
     
  15. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453


    Probeer dit maar eens. Het lijkt me dat je hierbij je heupen, enkels en onderrug een stuk actiever mee kunt aanspreken dan met enkel paused squats.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Vandaag weer "zo een" gast hier. Half repte 4x100 bench press. Wat doe ie daarna, 130kg erop en vraagt mij om een spot. Heb geweigerd want had geen zin om dat ding van zn borst te tillen. Vraagt ie een andere gast, en wat moet hij doen. Juist ja, dat ding van zn borst tillen en daarna nog een rep proberen hoor :confused:
     
    Reckuuza en Kevf vinden dit leuk.
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat is 'actiever' aanspreken? OH squatten is idd een goede oefening om te mobiliseren, je te leren rechtop te blijven, leren je core te gebruiken etc. Maar daar ging het niet om. De techniek van Scarlett is (misschien) niet ok. Die verbeter je in de eerste instantie niet door een andere oefening te gaan doen, maar door eerst de oefening zelf gecontroleerd en gepauseerd te doen. Als daaruit bepaalde zwakheden blijken kan je dingen gaan toepassen als OH squat, glute activation shizzle etc.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren voor het eerst in bijna 10 (!!) maanden een max effort/amrap dag gehad. Volgens mijn lineaire progressie moest ik 130 squatten en 180 deadliften. Results:

    Squat
    130kgx10!

    Had de gym voor mezelf, snoeiharde gabber aangezet en daarna springend door de gym. Sinds de overstap naar high bar sowieso nog nooit eerder mijn max getest. En er zat nog wel meer in, maar het volume qua reps werd te veel. Estimated 1rm op basis hiervan: 174kg

    Deadlift
    180x6

    Behoorlijk tevreden, ook gezien het feit dat ik nog toast was van de squatset. Estimated 1rm komt daarmee op 210. 15kg meer dan mijn all time 1rm. Een long way to go aangezien 230 ongeveer 'hoort' bij iemand met mijn bouw/spiermassa/lengte etc.

    Daarna nog stiff legged dl: 120x8x3 double overhand. Easy :)

    Nu een kleine week deload en daarna met een peakschema aan de slag zodat ik in december mee kan doen aan de club-meet.

    http://weightxreps.net/journal/Kevf/2015-09-28
     
    UpInSmoke0611 en Daz vinden dit leuk.
  19. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Hoeveel verschillende oefeningen raden jullie me aan per training te doen?

    Ik doe nu meestal 1 of 2 onderdelen per dag, train 4x per week en doe per oefening 3 a 4 sets van ong 12 herhalingen of tot bijna-falen
    Maar ben nog wat random qua oefeningen en wil beetje vast schema maken
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat bedoel je met "onderdelen"
     

Deel Deze Pagina