1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 16 Ultimate Team

Discussie in 'Games' gestart door Jorrie, 13 sep 2015.

  1. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Lukaku met Bolasie (RF).
     
  2. Robinxb360

    Robinxb360 Active Member

    Berichten:
    1.336
    Leuk Bevonden:
    25
    Hmm Lukaku, Bolasie.. Heb Bolasia al op LM en Lukaku al wel eens gebruikt (viel tegen). Niet echt veel andere opties ook. Denk dat ik uiteindelijk maar Sturridge oppik.
     
  3. Niema94

    Niema94 Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    39
    Voor de mensen die binnenkort een Serie A team gaan bouwen: Koop als eerst Gary Medel _O_

    Wat een monster is die gozer zeg. Ik heb nu op Pogba na alle goeie Serie A middenvelders gehad en Medel stak er toch wel met kop een schouders bovenuit. Gozer zit echt overal tussen, wint op kracht letterlijk alles en ook in de lucht is ie ondanks z'n 1,71m echt niet te kloppen (90 jumping8)).
    Die 69 passing heb ik ook totaal geen last van gehad en met z'n belachelijke 34 finishing en 59 long shots heb ik toch wel een paar héérlijke goals gescoord.

    Echt een must have voor elk Serie A team/hybrid en op te pikken voor nog geen 2k. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2015
    RemcoM vindt dit leuk.
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Heb nu 20k sinds zondag verdiend (begonnen met 10k) door gewoon spelers 200 tot 1000k onder hun normale prijs op te kopen en daarna voor de normale prijs door te verkopen.
    Speel ook nog eens op PC waar de markt wel wat leger is, hoe duurder de spelers hoe meer geld je terug kunt krijgen.
    Begon met Luiz Adriano en Icardi, 200 coins per stuk winst en nu Balotelli en Gervinho, met geluk 1000 coins per stuk winst.
     
    mutantemile vindt dit leuk.
  5. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    nice
     
  6. nimweguh

    nimweguh Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu een bpl team.
    Begovic
    Walker mangala koscielny clichy
    Tiote ramires en fernandinho
    En als cam bony
    En spits costa en sturridge
    Heb op dit moment rond 80.000coins ,ben aan het denken waar ik mijn team zou verbeteren mischien kompany of toure
    Of nog sparen voor rooney iemand tips mischien?
    Speel op dit moment 4-3-1-2
    Alvast bedankt!
     
  7. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Ik heb een vraag en hopelijk kunnen de veel spelende FUT’ers hier een antwoord op geven :) ?


    Ik speel FIFA al jaren en in seasons win ik normaliter een stuk vaker dan dat ik punten verspeel, bovendien ben ik vrijwel altijd de dominante partij (gevoelsmatig). Hoe anders is de wereld in FUT. Nu zo’n 10 potten gespeeld en ik heb 4 selecties gebouwd die best redelijk zijn.

    Voorbeeld mijn voornamelijk Belgische BPL team: Mignolet - vermaelen, alderweireld, Rose, Darmian – Herrera, Fellaini, Lalana, Chadli – Lukaku en Benteke


    Over het elftal hoe het speelt ben ik wel tevreden, chemistry is keurig 100 en elftal is 80. Nu komt het: In elke pot die ik speel lijkt de verdediging van mijn tegenstander totaaaaal geen moeite te hebben om mijn aanvallen te stoppen. Het voelt nogal gek (ook met andere squads).

    De verdediging van mijn tegenstander blijft helemaal op eigen helft en de aanvallers blijven toch gewoon druk zetten bij mij. Als ik eruit wil komen loop ik toch standaard in een fuik en is het overvol achterin. Dit heb ik nu iedere pot meegemaakt. Daar komt nog eens bij dat wanneer zij aanvallen ik de grootste moeite heb dribbelaars af te stoppen. Ze komen er altijd wel eens doorheen maar mijn dribbels lopen dus in die fuik terecht. Het lijkt of ze met een bepaalde instelling spelen en ik heb geen idee wat het is. Bij online seasons heb ik het probleem niet.


    Ik dacht eerst nog dat het aan spelersinstructies lag maar die staan bij mij ook op altijd achterin blijven voor achterhoede en niet terugkomen voor de voorste 4 mensen. En bij mij hollen de verdedigers toch gewoon uit positie.

    Iemand een idee?
     
  8. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Tegenstanders in Fut spelen bijna allemaal (ultra) defensive of zelfs park the bus i.c.m. counter attack. Daarnaast laten ze bijna altijd de CDM(S) achterin blijven, waardoor je tegen een overdaad aan verdedigende spelers komt te staan. Het resulteert bijna altijd in wedstrijden waarin jij veel meer balbezit hebt dan de tegenstander. In Fifa 15 kon je vervolgens met veel sneller spelers met pace er wel doorheen komen. Dit jaar is het belangrijk om vooral te blijven passen. Zorg ervoor dat je het middenveld in handen hebt, verleg het spel veel en wacht totdat er ergens ruimte ontstaat. Op die manier kan je de tegenstander helemaal kapot spelen. Als je eenmaal een goal hebt gemaakt (of 2), moet je tegenstander wel iets meer druk gaan geven en dan wordt het voor jou weer makkelijker.

    Balbezit, hoog tempo (maar wel met rust in je spel) en veel passen, is de sleutel tot succes.
     
  9. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Ok thanks, dat klinkt eigenlijk precies als de manier waar op ik normaal ook speel in seasons. Wellicht moet ik nog wat rustiger te werk gaan in FUT. Zijn er nog aan te raden opstellingen/formations voor FUT. De opstelling die ik zelf al jaren gebruik (aanvallende 4-5-1 Real Madrid achtig idee) kan ik niet in FUT laden.
     
  10. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    Ik herken mezelf hier ook wel in. Zoals de reactie hierboven is het idd zaak om rustig te blijven en je momenten te kiezen. Verdedigend blijf ik overigens nog steeds moeite hebben en daar heb ik niet direct een antwoord op. Wat wel lastig is dat als je 1-0 achter komt je vaak te snel iets wilt forceren, dat is in FIFA 16 dodelijk, probeer ten allen tijden rustig aan de bal te blijven, veel passen en het spel steeds te verplaatsen.
     
  11. nimweguh

    nimweguh Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet wel zeggen sinds dat ik met sterker middenveld voetbal dat stuk beter resultaat heeft.
    Vooral bal vast houden op middenveld en dan wachten op de lopende mensen paar x rond tikken en dan krijg je vanzelf ruimtes waar je doorheen kan spelen.
    Alleen nu zit nog met de vraag met wat voor speler ik beste team kan gaan versterken
     
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Zou toch Bony van de CAM halen. Het is wel fijn om daar een sterk iemand te hebben maar mijn voorkeur gaat toch naar iemand die goede passing en dribbling heeft. Rest van je middenveld is best verdedigend waardoor je eigenlijk een goede aanvallende middenvelder mist. Je hebt nu eigenlijk 3 aanvallers en 7 verdedigers opgesteld. Iedereen speelt het spel wel op een andere manier dus als dit goed voor je werkt dan zou ik dat vooral zou blijven spelen.

    Zou denk ik dit veranderen, dat ligt volgens mij makkelijk in je budget.

    • Eriksen voor Bony
    • Ramsey voor Tioté
    • Azpilicueta voor Clichy (misschien persoonlijk, een back met 65 passing komt niet in mijn team)
    • Zabaleta of Coleman voor Walker
    De backs wisselen is misschien een persoonlijke voorkeur. Clichy vind ik maar niets en op de rechterkant zijn er betere opties. Zabaleta is elk jaar echt een baas, veel mensen laten hem links liggen omdat ze teveel zijn gefocust op pace.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2015
  13. MightyMikeDX

    MightyMikeDX MightyMikeDX

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    237
    Ik heb de laatste paar dagen ook ineens problemen met FUT. Waar ik eerst met 4231 goed kon combineren en winnen lukte het de van de één op de andere dag totaal niet meer. Bijna 5x achter elkaar verloren (1 was gelijkspel), wat er bijna voor zorgde dat ik degradeerde in div 7. Normaliter ben ik tot nu toe altijd een div 1 speler geweest, dus dit vond ik echt heel erg vreemd. Ik merkte dat ik vaak van die kluts doelpunten tegen kreeg en dat de tegenstander heel makkelijk bij mij er door kon pacen/dribbelen, zonder dat ik er wat aan kon doen. Ook kreeg ik elke wedstrijd een penalty tegen, zonder dat ik echt een gemene overtreding maakte.
    Ben nu overgestapt naar 352 en tot nu toe bevalt het me zeer goed. Ik krijg vaak wel even veel problematische tegendoelpunten als hiervoor, maar weet nu ook bijna elke wedstrijd minstens 3x te scoren. Vaak is dit wel 5x. Ik kan mensen wel aanraden om deze formatie gewoon te proberen, die ditzelde probleem heeft. In een edit post zal ik mijn team even posten.

    EDIT: Hier het team wat ik gebruik. http://www.futhead.com/16/squads/2387920/
    Ik geef ze ook enkele instructies, al weet ik ze allemaal niet 100% zeker. 1 st is aanspeelpunt, ze blijven beiden centraal. 1 zet druk op de verdediging, de ander schermt passrichting af. De CAM verdedigt mee en heeft vrij spel. De RM en LM blijven breed staan. Alle spelers die nu opgenoemd zijn hebben aggresieve onderscheppingen en de rest normaal.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2015
    a3aan77 vindt dit leuk.
  14. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Klinkt heel herkenbaar. Speel al jaren in div 1 en win hem ook nog wel eens. Krijg zoveel kluts doelpunten tegen... Moest strijden om niet te degraderen in divisie 7. Merk sowieso dat ik vaak de eerste paar wedstrijden van een nieuwe divisie makkelijk win, daarna krijgen mijn spelers het opeens heel moeilijk en lukt niets meer.

    Krijg overigens niet zoveel penalty's tegen en ik houd nog het merendeel, al zal dat na deze uitspraak wel veranderen.
     
  15. Arno24

    Arno24 Active Member

    Berichten:
    1.185
    Leuk Bevonden:
    35
    Gisteren verloren in de finale van futdraft online,dus de eerste 3potjes gewonnen en kreeg toch nog een 50k pack met Cech erin dat was wel lekker.Heb nu ruim 400k maar zolang de prijzen hoog blijven blijf ik draften,nu 30x meegedaan en 10x gewonnen
     
  16. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    De prijzen vallen toch best wel mee? Ze zijn niet zo laag als tijdens de donkere dagen van FUT en hopelijk blijft het wel even zo.

    Over die draft wedstrijden, haal je de 15k er vaak uit? Als je op 400k staat zal dat wel zo zijn. Heb nu een beetje coins over, zit te twijfelen of ik maar een beetje moet gaan draften of dat ik voor Benzema ga sparen, vraag me af hoe hij het op CF (433-5) gaat doen.
     
  17. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Met name het forceren is gevaarlijk inderdaad. Juist de rust bewaren als je achter staat, is soms erg lastig. :) Heb ik ook last van. :p

    De opstelling die ik het fijnste vind spelen is 4-3-3 (4). Je speelt met een CAM en vleugelbezetting. Het enige nadeel is dat je in deze opstelling geen spitsenduo kunt gebruiken. Je kunt dus niet één snelle spits en sterke spits aan elkaar koppelen, want je hebt maar 1 spits. De CAM en spits zijn in deze opstelling cruciaal.

    Eriksen - Bony is een combo die erg goed kan werken / werkt. Of bijv. Cazorla - Aguero, als je meer budget hebt. :)
     
  18. MightyMikeDX

    MightyMikeDX MightyMikeDX

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    237
    Misschien helpt die formatie wat ik zei? Heb in mijn vorige post aangepast hoe ik het had staan.
     
  19. Arno24

    Arno24 Active Member

    Berichten:
    1.185
    Leuk Bevonden:
    35
    Over het algemeen met die prijzen van.nu haal ik het er meestal wel uit ja,maar als je er in de 1ste ronde eruit vliegt dan is het natuurlijk een ander verhaal
     
  20. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik ben gisteren genaaid in mijn fut draft. Ik kreeg een all rare players pack als één van mijn rewards en vervolgens zaten er alleen maar non-rares in. :mad:
     

Deel Deze Pagina