1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

  1. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Het Nederlandse voetbal wordt met de dag lachwekkender en lachwekkender.. Oke, ik vond 4 wedstrijden overdreven, maar dat een schorsing hier op z'n plaats was lijkt me duidelijk. Neem het voorbeeld met BMI laatst tegen Sighthorsson, dat vond iedereen enorm dom en een terechte rode kaart, terwijl ook daar niet zoveel gebeurde..

    Wat gaan we nu terugzien op de Nederlandse velden? Iedereen gaat elkaar maar duwen in het gezicht? Want Kramer mocht het ook?

    Ik ben langzamerhand echt klaar met het Nederlandse voetbal en in het bijzonder de KNVB..
     
  2. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Hahahaha, wtf
     
  3. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Als Kramer geschorst zou worden voor duwen dan ken je elke week bij vrijwel elke corner mensen gaan schorsen omdat de scheidsrechter het niet goed kon waarnemen. Mijns inziens werd er nu een zaak van gemaakt, omdat het in diverse media ontzettend werd uitgelicht. Met name Fox met zijn 20 herhalingen en de commentator die er minutenlang over doorging droeg hier aan bij.


    Het enige waardoor het opviel was omdat hij duwde in het gezicht van vd Pavert. Je zou kunnen zeggen dat hij z'n lengte niet mee heeft op zo'n moment. Als iemand met de lengte van Sneijder diezelfde beweging had gemaakt was er op de borstkas geduwd en had je er niemand over gehoord.

    Ook een beetje onzin om nu te zeggen dat Feyenoord iedereen maar vrij krijgt. Het is geen optelsom ofzo. Karsdorp was bijvoorbeeld een schandalige beslissing van de scheidsrechter. Net zo'n onzin dat er een penalty wordt gegeven als zogenaamde optelsom. Het is een pingel of niet. Zo ook in deze zaken. Het is een schorsing of niet.

    Dit is gewoon een hele terechte beslissing, en het is belachelijk dat Feyenoord en Kramer überhaupt moeite moesten doen om naar Zeist af te reizen om zich te verdedigen.
     
    Exionche en Divimus vinden dit leuk.
  4. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
  5. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Ging het niet om die actie bij de dode spelsituatie? Waarbij Kramer bewust in het gezicht van die verdediger 'duwt'?
     
  6. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Jawel, maar zoals gezegt iemand met de lengte van Sneijder zou er niet bij kunnen. Hij duwt hem weg/houdt hem af. Dat doet hij inderdaad bewust. Net zo bewust als dat er bij een opstootje (die je wekelijks ziet in vrijwel elke wedstrijd) ook spelers elkaar duwen. In zo'n geval wordt er geel gegeven aan beide spelers. Dat had in deze situatie ook moeten gebeuren.

    Kramer is ook vrijgesproken omdat hij werd aangeklaagd wegens slaan. En slaan werd niet bewezen. Bewust duwen wel, maar buiten dat daar over het algemeen geen schorsing voor wordt gegeven kan hij niet gestraft worden voor bewust duwen omdat de openbaar aanklager dat niet heeft benoemd in zijn aanklacht.
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Neuer laat even zien waarom hij de beste keeper is
     
  8. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Douglas Costa laat ook ff zien waarom ie gehaald is. Bellerin is snel, maar Costa speelt hem helemaal weg. Geweldige aankoop, die weinigen hadden zien aankomen volgens mij. Vliegensvlug, technisch en goed linkerbeen. In de Bundesliga nu ook al 10 assists in 8 wedstrijdjes.
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Lol 29% balbezit voor Arsenal
     
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Wat een top goal
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Niet dat ik het erg vind dat Lodeweges opgestapt is. De komende 4 wedstrijden in elk geval The Return of the King, Foppe de Haan. @Delphiki : Weet ook wel dat het nog moeilijk word, maar dit krikt voor mij als supporter het moreel wel op.

    Mijn vader moest zondag zelfs erkennen dat hij respect had voor 058, dan doet Heerenveen wel heel veel fout als mijn vader buigt voor 058. :+

    Hopelijk snel beter weer in Heerenveen, maar hou mijn hart nog wel even vast voor komende weekeind. :)

    Edit: Shiiiiiiiiiiiit:

     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2015
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Ik zie de 2-0 niet
     
  13. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik vind het best onzin om z'n lengte erbij te halen. Wanneer je je hand in iemand's gezicht duwt, terwijl je voor hem staat, dan doet lengte er toch niet toe?

    Het is wel van toepassing als je in duel bent en je niet exact weet waar de tegenstander zich bevindt.

    Al met al staat de (aanklager van) de KNVB behoorlijk voor lul. Feyenoord drie keer in beroep (Karsdorp, Elia en Kramer) en drie keer vrijspraak.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2015
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
  15. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Uh, duwen in het gezicht mag nog steeds niet tijdens de wedstrijd. Het gaat om de formulering van de aanklager. Kramer werd specifiek aangeklaagd voor slaan in het gezicht. Uiteindelijk is beoordeeld dat het duwen was. Vandaar dat de aanklacht geen stand hield. De KNVB staat voor joker door een vormfout.

    Je kunt je afvragen of Feyenoord überhaupt in beroep had moeten gaan. Ze hebben de KNVB weten te pakken op een vormfout, maar blijkbaar vinden zij dit gedrag een prima voorbeeld voor de jeugd. Het was sterk geweest als ze Kramer hierna zelf nog voor twee wedstrijden hadden geschorst.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Van mij had Kramer ook wel een schorsing gemogen eigenlijk...
     
  17. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Dit vind ik ook zo krom he, dat het vanwege een vormfout niet tot een schorsing kan komen..
    Het is toch gewoon duidelijk wat hij met z'n hand doet, of we het nou onder de noemer 'slaan' of 'duwen' noemen.. In mijn ogen hoort het allebvei niet thuis op het veld, en is een schorsing gewoon op zn plaats..

    Maargoed, de KNVB wil blijkbaar een steeds lachwekkendere organisatie worden..
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Weet iemand goede site om psg real te streamen met engels commentaar?
     
  19. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Ik bestel soms een wedstrijd op Sport 1 voor 3 euro ofzo.. Dat vind ik wel de moeite waard vanavond ;)
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Ja snap ik maar kan ik helaas niet.
     

Deel Deze Pagina