Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het rek is van Van Putten een NL variant van het Eleiko rack. De gear bij die gym is echt te nice. Rogue, Eleiko en ATX <3

2. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Wij hebben nu ook een of ander vaag ding, gemaakt door een Nederlander. Speciaal voor Eleiko schijven. Lijkt een beetje op een pyramide waar je alle gewichten van de zijkant in schuift en ook kunt rijden. Zal wel eens een foto posten.

Vorige week tien sets ATX schijven nieuw gehad. Chille dingen en kan je lekker mee stuiteren. Alleen er zitten van die naadjes op de zijkant en die vind ik eigenlijk een beetje kut bij het vastpakken.

Afgelopen 3 maanden maar 2,5 kilo aangekomen. Dus ga nu toch maar lekker mn calorieën omhoog gooien. Bingen4life haha

3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Voor de mensen die hun telefoon meenemen naar de gym, of naar andere sportvorm zoals hardlopen:

Wat doen jullie met jullie telefoon? Ik probeer nu door alle drukte in ieder geval nog één keer per week te sporten, meer om mezelf wat lekkerder in m'n vel te voelen. Dan train ik even alles + wat cardio. Alleen bij de cardio valt me vooral op dat die telefoon me gruwelijk irriteert. Ik houd 'm nu vast, maar dat is ook niet ideaal.

Ik weet dat hardlopers vaak armbanden gebruiken, maar dat is ook niet ideaal bij fitnessen. Je zweet veel en het lijkt me nogal in de weg zitten bij iedere oefening (waarbij je je armen gebruikt). Ik heb ook wel eens iemand gezien die z'n telefoon aan z'n broek rand had vastgeklipt op een bepaalde manier, maar ik kan zoiets nergens vinden op het internet. Wel een broekriem, maar dat is meteen een heel leren hoesje.

Iemand tips of tricks?

4. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Armband valt wel mee.. Maar wireless headphone man. Dan leg ik hem gewoon neer, gebruik het voor muziek namelijk.

5. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb m'n telefoon óf niet bij, of hij hangt aan de speakers. In het powerlifting hok mag je zelf je muziek draaien bij ons.

Waarom niet gewoon thuis laten als het je stoort?

6. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    De muziek in onze sportschool wordt meestal gedaan door vrouwen. Nog offence, maar van Nielson word ik niet bepaald blij. Vandaar dat ik (als ik alleen ga) altijd m'n eigen muziek meeneem. Alleen zit je dan met je telefoon..

7. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Bij mij zit ie in m'n kluisje maar dat is omdat ik vaak samen sport.
    Muziek in de sportschool is some wel oké en soms echt pauper, ligt er aan wie er achter de balie staat.
    Als ik alleen sport heb ik gewoon m'n telefoon bij me maar dat is inderdaad nogal onhandig, ook het draad is nogal irritant dus ik denk dat ik iets van een iPod Shuffle of draadloze oordopjes ga halen.
    Doe nu heel veel krachttraining dus dan is een telefoon onhandig, maar ik heb ook aardig wat cardio gedaan en dan zat ie gewoon in m'n broekzak.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vandaag ga ik blood flow restriction training proberen. Reden van vandaag: ik ga twee keer naar de sportschool en als ik er toch ben... :+ Eerst 's ochtends squatten en sumo en dan vanmiddag leg presses.

Als het bevalt ga ik er woensdag mee benchen. Mijn schouder is weer compleet naar zijn grootje en zelfs benchen met 60kg zat er zaterdag net in. BFR is een mooie methode om met mininale belasting wel het werk gedaan te krijgen. Actueel artikel:

http://www.strengtheory.com/blood-flow-restriction-the-holy-grail-for-accessory-work/

9. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Als ik hardloop op zo'n loopband leg ik m'n telefoon (met oortje in m'n oor) op dat loopband meubel zelf. Is bij die dingen van ons plek voor.

10. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    En? Hoe beviel BFRT, Layne zn nieuwe programma heeft dat ook ingebouwd.

Wat voor belt gebruiken jullie nou? Ik wil een goede lever belt van 10mm. Inzer zou ik graag willen maar die dingen zijn echt belachelijk duur om te verzenden.

http://www.fitness-seller.nl/iron-force-powerlift-riem-met-clipsluiting/

Zit aan deze te denken

Laatst bewerkt: 27 okt 2015
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Twee keer trainen was sowieso wat heftig :+

Training 1: 5x2x137,5kg high bar (is PR ook al was het voor een dubbel), 3x5x115kg high bar paused, 2x5x100kg speed squats. Daarna eens serieus aan de slag gegaan met sumo nav het weer eens lezen van Powerliftingtowin en deadliften. Ik heb echt korte armen dus high bar zou beter passen. Resultaat: 1x160, 1x180, 1x200 (!!) en daarna 3x3x160.
    Techniek op de 200 leek nergens naar. Lockout was blijkbaar niet goed en daarna nog maar een keer een lockout gedaan :+ Dat ik een alltime deadlift pr zet op de sumo NA zo'n squat sessie gaat nergens over. Toch maar overstappen.

Training 2: BFR voor dumbell curs, rope pull down en leg press. Op de armen vind ik kneewraps echt veel te breed. Daarnaast kreeg ik ook bij biceps 4 kg al geeneens meer omhoog tijdens de tweede set. Vond het gevoel maar zo zo.... leg press was een hele rare gewaarwording. De wraps werken dan een stuk plezieriger en mijn benen liepen echt compleet vol. Morgen proberen op de bench wat dan blijkbaar ook gewoon met wraps om de armen moet.

Squat 2x137,5kg

Yolo Sumo @200kg

Sumo waar ik wel goed op de techniek let @160kg (camera stelde niet scherp)

Ik ben heel benieuwd waar mijn sumo gaat eindigen aangezien dit mijn eerste zware sumo pull ooit was en ik uberhaupt nog maar 6 weken oid sumo oefen.

Mbt de belt: ik heb er 1 van fortius maar die is niet IPF approved. Voldoet wel aan de standaarden maar staat niet op de lijst. Ik zou, achteraf gezien, altijd 1 van die lijst kopen:

http://www.powerlifting-ipf.com/fil...st/IPFV3.1_final_Approved_List_01.01.2015.pdf

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  12. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176

Thanks. Ik ga denk ik voor die van Strenght Shop. Die is IPF approved en 76euro na verzenden.

Mbt je 200kg deadlift. Je eerste lockout leek prima van hier. Maar kon het niet goed zien.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Linkje?

14. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    https://www.strengthshop.de/powerlifting-belts-guertel.html

Moet alleen ff bedenken of ik die 10mm of 13mm wil. Denk die 10mm met die steel lever buckle. Komt op 95 met verzenden. Dat vind ik nog te doen voor iets wat 10 jaar mee kan

Of gewoon hun single prong belt.. Gvd waarom zoveel keus

Laatst bewerkt: 28 okt 2015
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die single prong is alleen weer niet ipf approved....

Ik dacht zelf 13 te hebben maar blijk 10 te hebben. Vind ik al vrij fors en ik ben wat zwaarder dan dat jij bent (85kg)

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat wordt hem dan. Tijd voor wat nieuwe PRs. Thanks!

Van de week weer opnieuw gebencht. 1x90 geprobeerd, vloog omhoog. Geeneens grinder. Niet opgenomen helaas :mad:. Zondag 145squat pr proberen

2x162.5 opgenomen. Bar glipte uit mn hand bij de 2e rep. Zweet en ik had een andere barbell waar de nurling al beetje glad is. Ik probeer nog steeds strikte form te houden.

Laatst bewerkt: 28 okt 2015
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nice! Hoe zwaar ben je atm?

18. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Weeg 72.5 in mn bulk nu. Denk dat ik mn bulk tot max 75kg doe

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @UpInSmoke0611 : net je filmpje even terug gekeken in slow mo x0.25 (werd er laats op gewezen dat dat kon :+). Je deadlift is erg smooth, echter je ziet (rond 30 en 38 seconden) dat je heupen een behoorlijk stuk omhoog komen voordat er beweging komt in de bar. Ik denk dat je iets hoger moet starten met je heupen (maar niet zo hoog als dat je heupen zijn als het gewicht nu van de grond komt) en het eerste stuk meer uit je benen kan halen door de grond weg te drukken/het gewicht te leg pressen.Gezien hoe soepel dit gaat; er zit echt nog veel meer in :D

Mijn laatste bench set van vandaag want geen last. 4x102,5kg. Setup ben ik redelijk tevreden over maar totaal geen leg drive <_<

Mijn vriendin heeft vandaag haar oude squat pr van vorige meet even voor een dubbel gedaan. Ben benieuwd wat ze gaat doen op het NK.

20. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja klopt. Daar ben ik nog mee aan het oefenen. Die sweetspot moet ik nog vinden om het meeste kracht te zetten.

Maar je laatste rep heeft toch wel aardig legdrive of zie ik dat verkeerd. Duidelijk spanning op je benen. Wat was je vriendin dr pr dan?

Kevf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina