De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Dat zeg ik niet, er zullen daar ook zat debielen zijn, maar viel me op hoe opgefokt ze daar zijn in de Kuip.
    Kuyt die gedroeg zich gister ook als een aap, misschien dat het een overdraagbare aandoening is.

hayabusa halo en Santino vinden dit leuk.
  2. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    [EDIT] Whoeps, verkeerde topic, maar het is wel relevante tekst dus laat ik het maar staan... :lol:

Datapack zojuist binnen gehengelt via Steam...
    Om het gelijk maar even uit te testen gekozen voor de klassieker van gisteren Feyenoord - Ajax. Eerste indruk is goed, naar mijn idee kloppen de teams nu helemaal en is er veel herkenning in de spelers terug te zien. :thumbs:

Wedstrijd opzich werd een regelrechte kraker. Speel sinds twee dagen nu ook op het niveau Superstar en moet zeggen dat het boven verwachting goed gaat. Nog nooit een PES op het moeilijkste niveau kunnen spelen maar nu kan ik er aardig mee over weg. Soms winst, soms verlies, maar tot nu toe voelt het wel als een 'eerlijke' uitdaging.

Apart moment in deze wedstrijd, ik stond 1-2 achter in de 62min. zie ik ineens de doelman van Ajax in de middencirkel jagen op de bal. Was een rommelige fase in de wedstrijd, maar zoiets heb ik de CPU nog nooit zien doen. 8) Uiteindelijk leek ik met 3-3 te gaan verlengen, krijg ik toen in de laatste seconde van de 4 minuten verlenging een counter om de oren, doelpunt. :'-( Nipt verloren, maar qua beleving was de wedstrijd net zo spannend als gisteren de échte klassieker was in de Kuip. Heerlijk.

Oftewel, ik vind PES 2016 nog steeds (bijna 50uur gespeeld nu) verrassend en vooral leuk om te spelen! ..en dit kan met nog wat updates, of goede mods, alleen nog maar beter worden in de toekomst.

hayabusa halo, Exionche en Mallakai vinden dit leuk.
  3. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Tja, als je het voetballend niet aan kan (1ste helft) dan ga je meestal knokken (2de helft)... Niet per se de Feyenoordspelers aan te rekenen, die scheids had dr wedstrijd niet meer onder controle. Doelpunt had mijns inziens ook afgekeurd moeten worden aangezien die Kut met een y Veltman gewoon naar beneden trekt...

Sent from my A0001 using Tapatalk

4. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.990
    Pssst. Verkeerde topic

EDIT: En was te laat. Dan zeg ik nog maar iets over de wedstrijd van gister: Het was een spannende pot! Wel een hoog 'schoolplein-gehalte' nog steeds tussen Ajax en Feyenoord supporters overal hoor, poeh.

5. Saaslijer

Saaslijer Active Member

Leuk Bevonden:
    191
    Sorry, maar dat hebben jullie er echt zelf naar gemaakt, met het welbekende DVD'tje en het huldigen van een 2e plaats..

Ik zou zeggen kom eens langs in de ArenA. Nee, tegen clubs als Excelsior etc. zal de passie er niet vanaf spatten nee.. En dat is in De Kuip precies hetzelfde verhaal.. Ik heb al genoeg wedstrijden van Feyenoord bezocht om daarover te kunnen oordelen.

Maar kom eens kijken bij een wat boeiendere pot. Een Europees potje. Of ga eens mee naar een Europees uitwedstrijdje. En kijk eens op Youtube.. onze achterban heeft passie genoeg.

6. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Was ook een gruwelijke sfeer. Het zit bij de Feyenoorders heel erg diep en dat begrijp ik wel. Ze hebben op wilskracht gewonnen en dat is knap. Ik vond vd Hoorn vervelend, want dat was hij ook. Kuyt misschien ook, maar als je in de Kuip staat en met een Feyenoord bril kijkt dan valt dat niet op. Ajacieden zoeken naar excuses, hetzelfde als Feyenoord van Boekel de schuld had gegeven mocht Ajax nog winnen. Dus dan maar zeuren dat de sfeer wat rauwer is dan in de ArenA.

7. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik reageerde op iemand die verbaast is dat Feyenoord supporters de overwinning uitbundig vierde. (het is maar de KNVB beker). Dat de sfeer tegen Excelsior ook van onze kant minder enthousiast is dat snap ik, maar je wilt je eigen club daar toch niet mee vergelijken?

En ik weet wel hoe de sfeer in Amsterdam kan zijn. Ik kwam er vroeger ook wel eens. Mijn eerste ervaring was in het olympisch stadion. Ajax-Feyenoord, Obiku in de verlenging. Zaten we gewoon tussen de Ajax supporters (dat kon toen nog).

Europese uitwedstrijden? In 2002 was ik in Glasgow en Milaan. Sindsdien verschillende trips gemaakt, die wedstrijden blijven de kersen op de taart qua ervaring maar zeker ook qua sfeer.

Supporters van welke club dan ook verschillen niet zo heel veel van elkaar. Daarom ook mijn opmerking als iemand verbaast reageert als supporters enthousiast zijn na een overwinning op de aartsrivaal. Of dat nou een oefenwedstrijd is of de finale van de champions league dat maakt niet uit en de 'echte' supporters weten dat ook wel natuurlijk.

8. Saaslijer

Saaslijer Active Member

Leuk Bevonden:
    191
    Zo vieren supporters met passie voor hun club nou een overwinning. Als je weinig van dat soort supporters hebt pak je elke gelegenheid om je daarover te verbazen aan, blijkbaar. :')

Dit interpreteer ik toch op een manier dat je vind dat Ajax weinig van die supporters met passie hebt.....

9. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Je ziet toch dat ik precies dezelfde zinsopbouw gebruik en reageer op diegene die eigenlijk claimt dat dat bij Ajax niet zo zou gebeuren. (alsof daar geen passievolle supporters zijn).

Voor verdere uitleg stuur je me maar een pm, want het is een behoorlijke nutteloze discussie aan het worden op deze manier. (voorzover er nuttige discussies zijn hier).

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.616
    Lol, zeuren over de supporters.
    Zowel bij Ajax, Feyenoord, PSV als FC Eindhoven lopen malloten rond :')

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Los van voetbalsupporters, lopen er overal malloten rond. ;-)

12. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254
    Er is wel een verschil tussen het vieren van een overwinning en het doen alsof je de Europa Cup hebt gewonnen (door een eigen doelpunt van de tegenstander nog wel). Schijnheilige Dirk pakte nog net geen microfoon om het stadion toe te spreken (of wel, dan heb ik dat gemist?).

Maar goed, het is maar net waar je als supporter tevreden mee bent. Jullie brengen DVD's uit van overwinningen op de aartsrivaal, wij doen dat van onze kampioenschappen. :p

Mallakai vindt dit leuk.
  13. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Wat een domme discussie zeg 8)

14. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Joh laat supporters lekker blij zijn als ze gewonnen hebben. Iedere club heeft passionele supporters, en leeghoofden.
    En als jouw club verloren heeft dan baal je zwaar.. dat is ook voetbal.

Heeft geen zin om elkaar te verwijten wie de betere supporters heeft.

GillesD12, Jorrie en Divimus vinden dit leuk.
  15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.616

Zijn we nu serieus juichende supporters aan het afzeiken? Man man man wat een niveau.

Als je serieus niet doorhebt dat een team als Feyenoord, wat nationaal gezien nooit wat wint, met een stupide eigen goal in de allerlaatste minuut van de aartsrivaal wint, dat dat een zekere ontlading teweeg brengt, snap je volgens mij echt niks van voetbal en supporterscultuur.
    What's next?

RemcoM, Tim, Erasmus en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Het vluchtelingendebat.

17. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254
    Dat heb ik juist wel door. En daar verbaas ik me over.

Trouwens, die juichende supporters waar jij het over hebt, die supporterscultuur, bedoel je daarmee die gasten met teksten als "k*nkerjoden" en "Jasper, Jasper je moeder is een h**r"? Of bedoel je de mensen die bij corners en inworpen de Ajaxspelers bekogelden met aanstekers en andere rotzooi?

Inderdaad, van die supporterscultuur snap ik helemaal niets!

18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Al zijn het apen dan is het nog steeds wel logisch dat ze juichen toch? Of het nou echte supporters zijn of mongolen die het vooral leuk vinden omdat het tegen ajax is doet er niet echt toe.

Van mensen die het juichen van feyenoord supporters niet snappen heb ik het idee dat het meer butthurt is dat hun club niet heeft gewonnen dan dat ze echt objectief niet snappen dat feyenoorders juichen..

RemcoM vindt dit leuk.
  19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.616

Nee, ik heb het over de groep die deden alsof ze de Europa Cup hadden gewonnen. Precies de groep waarover jij begon, dus dit vind ik nogal een zwaktebod van je om over een hele andere groep te gaan beginnen. Wat overigens ook een minderheid is.

20. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254
    In mijn eerste zin heb ik het daar toch ook over, voor het gemak laat je die weg uit je quote. Voor jou dan nogmaals: Ik heb door waarom ze zo juichen en daar verbaas ik me over.

Daarna ga ik in op de bij jou zo bekende supporterscultuur en wat daar nog meer bij kwam kijken afgelopen woensdag. Ik heb me daar kapot aan geërgerd, maar dat moge duidelijk zijn.

Maar goed, Tyrant, ik respecteer je mening. Dit is het laatste wat ik erover zeg. Wat begon als een klein steekje richting de Feyenoordfans, is mij veel te serieus geworden. Als ik goede Feyenoordfans beledigd heb, mijn excuses.

Deel Deze Pagina