Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    102,5kg. Ging nu voor een easy double.

Nu ik het zo terug kijk; true zit best wat spanning op. Mag alleen misschien nog met net iets meer extra kracht op het moment dat de barbell omhoog gaat.

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Mn SBD Kneesleeves binnen. Holy shit, wat een gelul om die over mijn behaarde apenbenen te krijgen joh. Zondag maar eens PR proberen te squatten

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wel eerst dubbelvouwen he ;) Je kan alleen de bovenkant over de onderhand heen vouwen of zowel onder en boven vouwen en dan over je onderbeen heen schuiven.

4. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nou direct gebruik van gemaakt

1x145 @ 72.6 BW. Was niet tevreden, lijkt geeneens parallel. Camera was ook niet goed. Wel tevreden over de snelheid en ik voelde me goed.

Dus 1x150 geprobeerd.

PineaPPle JOE vindt dit leuk.
  5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Super nice man! Ik kan het niet goed zien, maar je squat low bar toch? Je blijft iig mooi rechtop. Wat zijn nu de rest van je stats? Volgens mij ga je onderhand wel naar kwalificatie-eisen van het NL toe :)

amrap op de bench als 6e set. Mijn lieve spotter had alleen van de barbell af moeten blijven maar was wat bezorgd om mijn schouder :)

Maar goed kom met deze aantallen op een 1rm van rond de 114 oid dus dat begint ergens op te lijken.

Deze week deloaden en dan door naar de meet in december.

6. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ach beter dan dat je inderdaad weer je schouder blesseert toch?

Stats nu. Alleen zit er wel meer in voor bench en squat aangezien het geen grinders waren. 150/90/175.
    En ik squat lowbar idd

Eind vh jaar even echt maxen.

7. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Vandaag pr high bar squat van 2x90kg. :) Dit was dan ook nog na m'n hoofdoefeningen snatch, c&j (en varianten) en na 3 setjes 5x80kg. Ik denk dus dat als ik fris zou squatten een 1RM van 100kg zeker mogelijk is. Eind augustus moest ik nog mijn max testen op 77,5kg x 1-4 reps (low bar) in Candito zijn schema, dus ben zeer tevreden hiermee.

UpInSmoke0611 en Kevf vinden dit leuk.
  8. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Goed werk. Ik ben ook weer aan het squatten na een dipje. Zit nu weer op 80kgx8, dus de 100kg moet eind dit jaar wel in zicht gaan komen. Hopelijk heb ik dan ivm met mn afstudeerjaar de tijd om dit door te zetten.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je zit nu op een estimated 1rm van 99kg dus dat moet lukken.

Ik ben nu twee keer per week met mijn zoon (17) aan het sporten en dat gaat best heel ok. Elke training 3x5 voor squats en bench en 2x5 voor deadlift. Squats en deadlift per training met 2,5kg omhoog en de bench met 1kg. Hij zit nu in de 5e week van zijn training. Afgelopen training:

Squat (alleen maar high bar): 3x5x75
    Bench: 3x5x46
    Deadlift: 2x5x92,5

Hij begint het nu wel wat zwaar te krijgen, maar soi moet hij maar beter eten en harder trainen :+

Als hij stagneert dan over op een strength/hypertrofie schema.

10. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Haha moet ie zeker van zn vader ;)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hahaha zou je denken, maar nee. Hij was al eens een keer eerder mee geweest en vond het toen niks. Later hem nog eens meegenomen om het coachen van squatten, benchen en deadliften op te coachen en toen vond ie het wel erg leuk. Het zou tof zijn als hij het blijft doen en ook wat meer, maar niet al te veel pressure :)

12. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Het is bij mij juist andersom. Mijn vader weigert om zwaar te gaan tillen omdat hij denkt dat het slecht voor hem is.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is een klassieker die ik al lang niet meer langs heb zien komen :+

14. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    1,5 maand geleden aan mijn schema begonnen om veel te vaak te gaan trainen.
    Zoals verwacht, na een maand en een verkeerd uitgevoerde oefening een overbelasting in een aanhechting van een van de schouderspieren aan de voorkant, de Supraspinatus?

Anyway, elke beweging onder verkeerde hoek van schouder was kut en meteen rust genomen. Weekje alleen op mobility gefocused en core strength gedaan.

Merk dat de heftige training (en vooral de focus op techniek) echt heel erg heeft geholpen met mijn al mijn lifts, en dan met name de moeilijkere olympic lifts.

PR's zijn allemaal gestegen, en ruim ook.

Power Clean: van 91, naar 97,5
    (Squat) Clean: van 85, naar 100
    Power Snatch: Van 60, naar 70
    Snatch: Van 45, naar 55 (kut overhead squat)
    Overhead squat: van 45, naar 65.
    Deadlift: van 180, naar 190

Daarbij alle herhalingen met de typische crossfit bewegingen ook met 10-15% omhoog.

Zit in een rustweek met maar 3 trainingen, waarbij wel nog elke dag een uur aan rekken en strekken wordt gedaan. Echt heel saai, maargoed, ik wil resultaat en dan zal het moeten.

Nu klaarstomen voor wat aankomende toernooitjes en kijken of het dan nog leuk is. Lijkt me eigenlijk niet echt leuk, om te moeten sporten voor publiek :p

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mooie getallen man! Waar is de clean and jerk? Maar wat voor wedstrijd ga je nu doen dan? Crossfit of....
    Zijn de klachten aan je schouder nu over? Het is echt niet normaal hoeveel mensen ik ken die last hebben van hun schouder en daardoor beperkt kunnen sporten.

Zelf gisteren mijn zoon getest na 5 weken lang 2x per week sporten alle mainlifts dus 10x gedaan . 17 jaar, 85kg. Met name de squat was echt een wtf....high bar squat: 1x74 - 1x80 - 1x90 - 1x100 - 1x110.

Bench: 1x52,5 (fail op 55)
    Deadlift: 1x115 (te moe om zijn rug nog op spanning te houden)

16. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Pff netjes hoor.

Al die powerlifters hier :p

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    In mijn optiek is het standaard barbell werk ook de beste manier om gespierder te worden. Als powerlifter maak je in je eerste periode de meeste vooruitgang door je techniek op orde te krijgen, je lijf neurologisch te laten wennen aan zwaar tillen en lineair te trainen. Echter daarna wordt het al snel een kwestie van gespierder worden en worden de verschillen met het standaard sportschoolwerk ineens een stuk kleiner. Het standaard schema wat wij mensen geven is op dit moment een ub/lb schema met voor beide een kracht en hypertrofie deel.

leuk stuk: http://www.strengtheory.com/powerlifters-should-train-more-like-bodybuilders/

18. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Sinds ik in januari ben begonnen met Wendler en me focus op de compounds heb ik wel echt veel meer gains opgebouwd dan in die gekke splits waar je elke spier apart traint. Die mensen met wie ik altijd trainde in mn eerste 2 jaar zijn nog steeds bezig met hun chest bicep/rug tricep/leg schoulders/armen/ split. Ik denk dat ik volgend jaar wel ff 3 maandjes ga focussen op hypertrophy (voor de zomer ff cutten) en daarna weer lekker power.

19. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Schouder is weer helemaal ok ja, gelukkig. Stomme is, doordat ik de afgelopen maanden wat breder ben geworden, met name in de schouders, was mijn kussen in bed niet meer dik genoeg. Heb nu 2 kussens, en direct was de schouder (en ook rug) een stuk beter. Alleen een beetje gek om een extreem dik kussen te hebben, maargoed :)
    Problemen waren gekomen door een zware training met een vertical high pull, als setup voor de clean/snatch. Te veel gewicht genomen, en te veel herhalingen. Eigenlijk gewoon een verkeerde inschatting.

Clean&Jerk zit op 95. Heb moeite met de lock-out bovenin. Mijn ellebogen kunnen niet volledig strekken (of overstrekken), waardoor alles overhead veel kracht kost.
    Mis ook nog wat snelheid bij de split-jerk. Vanaf vorige week 2x per week Olympic lifting, dus ook die zal wel snel omhoog gaan.

Vanaf over een maand ongeveer begin ik met een stronglift 5x5 schema om te winnen aan kracht. Crossfit zal dan vooral gericht zijn op techniek en explosiviteit.

Wil meedoen met de Crossfit Open, en bijvoorbeeld in Nederland aan de Beach Throwdown. http://www.beachthrowdown.nl/
    Zijn ook bezig om in de regio iets te organiseren waarbij je kunt sporten met vreemden, om zo wat extra competitie en afwisseling erin te krijgen.

Kevf vindt dit leuk.
  20. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Hee Kevf je zoon heeft dikkere kuiten dan jij :p

Deel Deze Pagina