1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Andere USB poort voor Unnifying connector geprobeerd? Ik heb wel eens gehad dat de USB poorten aan de voorzijde van een computer problemen gaven. Verder kunnen de Unnifying nog wel eens last hebben van andere apparaten die op de 2.4 GHz frequentie zitten. Iets in de buurt liggen/staan wat mogelijk kan storen?
     
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Heb het op meerdere poorten geprobeerd ja, maar overal de problemen. M'n modem ligt er ongeveer 15 cm vandaan ja, wellicht dat het daardoor komt. Maar eens de poorten vooraan proberen ipv achterop.
     
  3. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey iedereen, ik heb/had een probleempje, maar aangezien ik weinig verstand heb van overclocking & Nvidia Inspector in general wil ik wel eventjes wat meningen horen.

    Heb sinds kort een 980Ti, werkt goed en alles; behalve dat de idle temp. rond de 62c~ hangt, dit lijkt me niet normaal. (73c ingame op ultra witcher 3 wat me wel dan normaal lijkt).
    Nu kwam ik er dus achter dat mijn kaart idle op full clock speed draait, en na een beetje googlen kwam ik op 2 fixes; de hardware acceleration in Chrome uitzetten (wat niks deed), en vervolgens in Nvidia Inspector bij Multi Power Display mijn kaart(en) aanvinken en de "Activate Full 3D by GPU Usage - Threshold" op 30% zetten.
    Dit zorgde ervoor dat mijn kaart wel idle op 405 MHz draait en met een idle temp van 32c.
    Wat hier raar aan is; is dat ik niet eens een multi-monitor display heb en ook geen SLI setup.
    Is er iets mis met mijn kaart? Of ligt het aan de drivers?
    Zou ik met de kaart terug moeten en is deze fix verder gewoon veilig?


    EDIT:

    Ok heb uitgevonden dat Razer Snyapse voor een volle clockspeed zorgt. Geen idee hoe ik t moet fixen behalve Razer Synapse uit laten.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2015
  4. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Ik heb een irritant probleem met mijn desktop kast en h110i GT koeler. De radiator koeler zit tegen de bovenkant van de desktop kast aan met daartussen rubbers. Nu is het zo dat de bovenkant alsnog een trillend geluid maakt, wat natuurlijk zwaar irritant is. Zodra ik mijn hand boven op de kast leg is het weg. Wat moet ik nu doen om dit weg te krijgen? Hierbij heb ik ook een video gemaakt, zodat je het verschil kan horen.

    Ik had eerst de radiator koeler zonder rubbers tegen de kast gemaakt en daarna met, maar dit helpt dus niet.
     
  5. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Ik heb het probleem gevonden en opgelost van de post hierboven. 1 fan van Corsair h110i maakte dat trillend geluid en niet de behuizing zelf. Nu heb ik 2 noctua nf-a14 pwm fans gekocht en deze geinstalleerd en het trillend geluid is weg. Ook is het algemene geluid veel minder geworden, waardoor de pc nu echt helemaal stil is.
     
  6. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    De MacBook van mijn vriendin kan ons draadloos netwerk opeens niet meer vinden. Erg raar want op alle andere apparaten werkt het internet gewoon. Daarnaast vindt de MacBook wel diverse draadloos netwerken van onze buren.

    Help!
     
  7. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

    Sinds een week heb ik last van een steeds terugkerend laad icoontje bij mijn muis. Ik heb het hele internet al afgezocht maar nog geen oplossing gevonden. Misschien kunnen jullie mij helpen?!?

    Uitgebreid verhaal van het probleem: Om de 5 seconden verschijnt er voor 1 seconde het laad icoontje (draaiend cirkeltje) bij mijn muis icoon. Hoe kan ik dit laten stoppen, ik word er namelijk een beetje gek van. Ik heb trouwens een Asus laptop en Windows 10.

    Ik hoor graag van jullie!
     
  8. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Altijd fijn buren met meerdere netwerken. Maar ben je er al uit?


    Draait iets vervelends op de achtergrond waarschijnlijk.

    Ctrl+Alt+Del
    Taakbeheer
    even bij processen kijken wat er zoveel capaciteit vreet.
     
  9. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Nee helaas niet. MacBook zit nu uit armoede gewoon weer aan de draad. Uiteraard is de Apple care waar weet ik veel hoeveel $ voor betaald is nèt verlopen dus apple weigert elke vorm van service. Fraai.
     
  10. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Je kan wel andere netwerken vinden. Ik zou de verbinding met je eigen netwerk proberen te verwijderen, opnieuw naar draadloze netwerken zoeken
    of handmatig je netwerknaam en wachtwoord toevoegen. Misschien heb je hier nog wat aan.
     
  11. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Mijn hdd is verdwenen... D.w.z.: ik kan de schijf niet meer vinden op de computer. Eerst maakte de pc een raar geluid alsof dat er iets niet goed zat. Nu maakt 'ie dat rare geluid niet meer maar de schijf is nog niet terug. Ik heb dit een keer eerder gehad maar toen loste het zich vanzelf op. Nu dus niet...
    Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Erg onhandig dit, want er staat natuurlijk een boel spul op die schijf.
     
  12. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké. Dit zijn de programma's die de meeste capaciteit vreten: 'Antimalware service executable' en 'Grafiekisolatie voor Windows-audioapparaten' en 'Beheer van bureaubladvensters'.

    Wat moet ik hiermee doen?
     
  13. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Antimalware en Beheer bureaubladvensters met rust laten.
    Probleem zit in Grafiekisolatie voor audio.

    Dit is heel lastig, ik kan genoeg erover vinden. Wat ik eruit kan halen is dit,

    1. Een anti virus/malware scan draaien.
    2. Audiodg.exe opstarten ervan uitschakelen.
    3. Bij audio eigenschappen de 'enhancements' aka 'geluidsverbetering' uitschakelen.
    4. Punt 3 valt blijkbaar af als je Windows 10 draait |:-
    5. Het probleem onder Windows 10.

    Hmm, balen. Anders bij apparaat eigenschappen de audio driver proberen te upgraden
    of verwijderen en een standaard Windows audio driver installeren.
    Mogelijk heeft Asus nog een nieuwere audio driver op zijn site staan voor jouw laptop.

    Helaas kan ik geen quick-fix uit mijn mouw schudden =( maar ik hoop dat je hiermee
    een stukje verder komt.
     
  14. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor deze tips. Ik ga eerst een anti malware scan laten draaien. Is malwarebytes een goed programma hiervoor?
     
  15. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Jazeker. Zorg wel dat je altijd via de officiele site download.
    Ben benieuwd of e.e.a. een oplossing geeft :)
     
  16. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Oké dan, mega bedankt. Weggegooid en handmatig toegevoegd en het werkt weer :)
     
  17. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Neem aan dat er al een backupje gemaakt is?


    :thumbs:

    [​IMG]
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    [​IMG] :+
     
    AnubisNefer en Ironstar vinden dit leuk.
  19. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Volgens mij is mijn PC aan het doodgaan :+

    Regelmatig dat ie uitvalt, BSOD's en hij vergeet ook nog wel eens of ik ingelogd ben op sommige sites en dat ik weer cookies moet accepteren. Hopelijk is het de SSD/HDD, processor vervangen wordt een duurdere grap :+
     

Deel Deze Pagina