1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @Tyrant : natuurlijk gaat het opnemen van vluchtelingen gepaard met de nodige problemen. Zelfs al zouden de vluchtelingen dezelfde achtergrond hebben als dat wij dat hebben dan nog is een bepaald percentage crimineel, pedofiel of gewoon een enorme eikel. Ik vind echter wel dat je dit als land moet proberen te kwantificeren. Immigranten uit moslimlanden integreren bijzonder traag tot niet en leggen een onevenredige druk op ons sociaal vangnet. Dit leidt tot een bepaalde opnamecapaciteit van vreemdelingen. Als we echt mensen zouden terugsturen zou je nog onderscheid kunnen maken tussen korte en lange termijn. Helaas sturen wij zelden mensen terug, zie hiervoor de groep van 150 uitgeprocedeerden die nog steeds door Nederland rond zwerven. Een tijd geleden een erg mooi stuk gelezen over deze 'capaciteit', maar kan het helaas nergens meer vinden.

    Nederland (en met ons vele andere EU landen) draaien veel te lang om deze hete brij heen. Dit zorgt voor problemen in ons land/voor de Nederlanders, maar ook voor de asielzoekers zelf. Want ook de mensen die WEL willen intergreren, die WEL echt hulp nodig hebben komen zo niet voldoende aan bod.

    Oekraine is ook lekker bezig:
    http://politiek.tpo.nl/2015/11/11/oekraine-zegt-nee-tegen-homorechten/

     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Heb je dan cijfers over de immigratie in NL? Je begint zelf over kwantificatie maar termen als 'ze integreren bijzonder traag' is niet echt kwantitatief

    Nederland heeft een zeer streng procedeurebeleid. Vorig jaar hebben we 8.000 mensen het land uitgekickt. Wat bedoel je dus met wij sturen 'zelden' mensen terug?

    Sterker nog, wij willen mensen die uitgeprocedeerd zijn altijd het land uitkicken en zelfs niet meer opvangen. Het is dat dat in de EU verboden is en volgens de grondwet dus helemaal niet mag, anders had die 8.000 veel hoger gelegen.

    Daarnaast, het is nogal zinloos om naar positieve effecten te gaan zoeken van asielopvang. Dat is namelijk niet de reden dat we mensen uit oorlogsgebieden hier opnemen...
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wat is er aan de hand in Parijs?
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.052
    Leuk Bevonden:
    4.705
    22 doden melden mijn moeder net. Schietpartij!
     
  5. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Op CNN gaat het oa. over meerdere schietpartijen, bom aanslagen en een gijzeling in een theater.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.052
    Leuk Bevonden:
    4.705
    30 doden inmiddels gemeld, 60 man gegijzeld in theater, Hollande en duizenden anderen vast in het stadion. Explosies tijdens de wedstrijd daar. Minister van Buitenlandse zaken Frankrijk ook in het stadion.

    Meerdere explosies gemeld door delen van Parijs en de ellende is nog steeds gaande. Uur geleden eerste schietpartij, maar na een half uur was al duidelijk dat er heel veel doden waren gevallen. Meerdere doden kunnen nog volgen gezien die gijzeling van 60 man bij een theater, daar zou een Metal concert aan de gang zijn.

    @Willem : Weet jij iets van een band die op moment in Parijs Heavy Metal speelt??? Ik meende dat jij wel een fan van die muziek was en ik waag me liever niet te vroeg aan uitspraken. Bovenstaande heb ik recht uit het nieuws wat nog wel de hele nacht zal aanstaan vermoed ik.
     
  7. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Christenen weer zeker?
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.052
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Iedereen is de lul bij deze aanslag. Sorry voor de botte uitspraak, maar ik raak een beetje over de kook van dit soort nieuws.
     
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Helemaal gestoord.
     
  10. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Had het met een knipoog over de daders natuurlijk.
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Damnnnnn wat een idioten weer
     
  12. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Band is Eagles of death metal. Leuke band, heb ze ook wel eens gezien en luister het nu en dan. Is geen metal overigens, beetje rock met een knipoog. Zanger van queens of the stone age zit er in, Josh Homme.

    En wat een nare shit. Die gijzelaars in het theater worden schijnbaar een voor een doodgeschoten. Daar keert je maag toch van om.
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    En #moslims is alweer trending topic op Twitter. Oef.
     
  14. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Wat waren nou die explosies? Was dat in het voetbal stadion of niet? Wordt niet echt duidelijk gezegt alleen explosies en doden.

    Edit: want NOS zegt wel dat de wedstrijd was uitgespeeld? Maar ik zie op de beelden mensen in het stadion juist vluchten.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2015
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    En ondertussen zwerft een groot gedeelte nog steeds hier rond hoor :+ uitkicken is niet zo letterlijk als het woord doet vermoeden.
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Dit is wel ziek hoor.
    Ik ben een beetje out of the loop, zet net de livestream van Sky aan en alleen het artikel van NU gelezen maar dit gaat echt ver.
    Helemaal omdat het zo dicht bij zo'n enorme voetbalwedstrijd met enorm veel mensen is (ook al is dat misschien niet hun doel) en omdat er deze keer geen duidelijke motieven lijken te zijn zoals vorige keer wel was.

    Ook omdat je hier eigenlijk vrij weinig aan kunt doen om dit soort dingen te voorkomen, alleen de grenzen dichtgooien en/of strengere anti terroristische maatregelen
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Op dit moment worden de mensen in t theather een voor een afgeslacht als ik Twitter mag geloven..man man man
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Het enige wat ze ook kunnen is binnenstormen wat onderhandelen is geen optie, waar valt er over te onderhandelen?
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Godver man....enige wat je je kunt afvragen is....waarom?
     
  20. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Zelfde motief als het opblazen van het Russiche vliegtuig.

    Terreur inzaaien bij de landen die tegen IS vechten.
     

Deel Deze Pagina