@UpInSmoke0611 : Mooie squat en je deadlifts zijn ook dikke prima imo. Soms zak je wat lager met je heup dan dat je start, maar zo te zien doe je dat met name om je hamstrings op spanning te zetten.
Het wordt wel echt tijd om je bench paused te gaan doen denk ik. Door zo te wennen aan de bounce raakt het onderste stuk van je bench onderontwikkeld en wordt dat nog een verdomd lastige sticky point voor je straks
Dit weekend het hele weekend gecoacht op het NK dat was echt te gek. 3 van de lifters hebben de laatste 10 weken een programma gedraaid van mij en een andere coach en hebben alle drie echt dikke pr's gezet met ook nog een nk junioren record bij de dames. De competitie was echter veel te sterk om hoog in het klassement te eindigen. Resulaten; 1 jongen in de -74: Sq 175 (12,5kg pr), Bench 110 (oude pr), Deadlift 225 (12,5kg pr). 1 jongen in de -93: squat: 190 (17,5kg pr), bench 127,5 (7,5kg pr), deadlift 235 (22,5kg pr). Dame in de - 72: Squat 95 (17,5kg pr), Bench 60kg (7,5kg pr), Deadlift 135 (5kg pr, 140 maakte ze per ongeluk een domme fout door met haar been mee te tillen, had ze met gemak kunnen hebben).
Mijn vriendin deed ook mee maar een rugblessure van een maand geleden kwam na de eerste squat beurt weer opzetten. Squatten en deadliften zat er verder niet meer in. Wel nog een 2,5kg pr op de bench met 57,5. Voor haar was het echt een ontzettend klote weekend. Ziek veel energie in gestoken.
Zelf veel geleerd als coach en tevreden over de resultaten. Op naar het NK junioren in April.
Zelf nu 3x per week aan het deadliften. 1x per week conventioneel en 2x per week sumo. Uiteraard met verschillende intensiteit. Mijn convetioneel van gisteren (moest 4 sets van 6 met 90s rust)
Ik begin nu met mijn heupen wat hoger en rond direct enigzins mijn bovenrug, dan verdwijnt het voorover 'vallen' helemaal en krijg ik de bar wel recht omhoog. Voelt alleen als een halve stiff legged
Op de WRPF zag ik dat er ook een curl wedstrijd werd gehouden. Blijkbaar zijn daar ook regels voor. Je moet je bovenrug en kont tegen de muur aan houden. Hier een easy 52,5 curl
I
Klik om te vergroten...