Sticky [TV] TV Series Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door SjaccoPopino, 19 okt 2012.

1. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Shannara Chronicles toch maar gekeken. Vond het wel meevallen. Niet echt top, maar wel vermakelijk. Is van MTV, niet TLC of is dat hetzelfde tegenwoordig?

AnubisNefer vindt dit leuk.
  2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik weet dat het van MTV is, de TLC verwijzing was meer als grapje bedoeld ;-) (ivm young adult - vrouwen theme)

En nee, TLC is niet MTV en vice versa... ;-)

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Making a Murderer afgekeken, echt ongelofelijk. Zoals ik al eerder poste, het duurde de gehele eerste episode voordat het me wist te boeien maar daarna was ik zwaar hooked. Mocht je het nog niet gezien hebben: gaat dat zien!

Rienbu en AnubisNefer vinden dit leuk.
  4. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Wat is nu werkelijk de reden waarom dat zo goed is? Wat ik begrijp gaat het over iemand die onschuldig is maar op misschien bizarre wijze schuldig word gemaakt. Dat kan interessant zijn..maar trekt mij niet perse aan. Het komt een beetje over als zo'n waargebeurde verhalen docu op discovery channel of sbs6..

Is het nu echt zo goed en waar komt dat door? Of houden jullie gewoon van sensatie?
    Teveel positieve reacties dus ik ben nu wel nieuwsgierig wat er zo goed is

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee. Gaat over iemand die na 18 jaar onschuldig te zijn geweest vrij komt en dan verdacht wordt van een moord. Door dezelfde politie die de eerste zaak totaal "gefabriceerd" heeft om hem maar op te sluiten. Ben nu zelf bij epsiode 3. Het is gewoon de bizarheid wat het tof maakt imo

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
  7. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Het is goed omdat het zo ontzettend bizar is, maar wel echt!

Zelfs de gekste fictieverhalen hebben niet altijd zulke bizarre wendingen als deze documentaire.

8. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Het laat weer eens mooi zien hoe 'geweldig' Amerika en haar rechtsstaat is.

Wel echt een proletenfamilie zeg...
    Telefoongesprek tussen moeder en zoon:
    "Hi"
    "Yeah?"
    "Yeaaahh."
    "Hmmm? Whaat?"
    "How are you?"
    "You know ehhh i dont know"

McSparkle en Rienbu vinden dit leuk.
  9. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Alsof dit alleen in Amerika gebeurt: Puttense moordzaak, Hilversumse showbizzmoord, Ina Post. In die gevallen wordt de schuld ook nog eens door een rechter vastgesteld en niet door een jury.

L.A. vindt dit leuk.
  10. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Wat het voor mij zo tof maakt is dat het een beeld laat zien van de wereld waarin zij leven. Het vrijspel wat hogere hebben om de burgers onder de duim te houden. En ook hoe ver ze daarin bereid zijn te gaan.
    Nu zijn de Avery's niet de meest normale burgers en dat maakte het de meest ideale prooi.
    Het mag duidelijk zijn dat ik wat meer in de Avery's geloof in deze zaak. Al blijf ik wel sceptisch.
    Ik ben zelf helemaal waus van docus die maatschappij kritisch zijn.
    Docu's als bv Meltdown: 2007 financial crisis en Enron vind ik fascinerend.
    De politiek en het rechtssysteem in de verenigde staten is heel bizar op sommige fronten.

L.A. vindt dit leuk.
  11. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ben benieuwd... Sowieso jaren zestig vibe <3

Zeepsop, Taab en Daz vinden dit leuk.
  12. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Haha, hier moest ik ook aan denken tijdens het kijken.

Ook zo'n gesprek;
    "They say my reports are inconsistent. What does inconsistent even mean".
    "I don't know. That they're not true?"

Nu Under the Dome aan het kijken. Kijkt op zich wel lekker weg.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol die aflevering zag ik net ook. Gewoon zielig eigenlijk voor die jongen.
    Voel me ook ongemakkelijk soms als die ik ondervragingen zie.

14. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254
    Ik heb nu 7 afleveringen gezien van Making a Murderer. Eigenlijk was ik er na drie afleveringen wel klaar mee, maar ik moet het af zien. Ik word er een beetje depressief van als ik heel eerlijk ben. Ik weet ook niet echt wat ik moet geloven. Zou de politie daar werkelijk zo ver gaan? Dat zou echt bizar zijn. De documentairemakers zijn ook niet geheel objectief volgens mij. Ze staan duidelijk aan de kant van Steve Avery. De aanklagers en politie worden iedere keer perfect afgebeeld als de slechteriken in dit verhaal. In het geval van Ken Kratz hebben ze trouwens wel gelijk, wat een gladjanus is dat zeg!

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Maar al die beelden zijn echt toch? Niets is daar gespeeld voor zover ik het kan zien. Ik heb zelf met broer 3 afleveringen gezien en ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Als dit in films of een serie zou gebeuren zou je echt zeggen Yeaaaaaaah Riiiight, en hier is het gewoon de realiteit. Onrecht is een ziekelijke understatement voor dit. Ik wist helemaal niets over deze zaak, dus het is allemaal onbekend voor mij maar ik heb uiteraard al genoeg vragen... vooral een simpel "waarom".

zoals het er nu voor staat lijkt het erop dat hij erin is geluisd door County. Ik gok vanwege de rechtzaak die Avery aanspande tegen hen nadat hij vrijkwam.

Hoe de hel kan het dat hij 18 jaar onschuldig heeft vastgezeten en de technologie is beter geworden en de DNA wijst ineens uit hij niet schuldig is. Maar jaren geleden toen er een hele zooi aan getuigen waren die Avery hadden kunnen redden, werd gewoon vrijwel genegeerd? Hoe de fuck kan zoiets überhaupt gebeuren?

Bizar dat nadat hij vrijkomt, niemand van die sheriffs gearresteerd worden terwijl het zo overduidelijk is dat ze wisten dat de schuldige nog rond liep. Hell.... Hebben ze hun baan überhaupt verloren?

Ook heel bizar hoe die jongen in de derde aflevering met de politie praat in dat kamertje en uiteindelijk gewoon zo al die leugens fabriceert. Ok hij is traag van begrip, maar damn.... eng dat dit soort shit gewoon kan dus.

Wel vroegen we ons bij sommige stukken af waarom je eigenlijk zoiets zou filmen. Dat een familielid een ander familielid op haalt uit de gevangenis omdat die onder invloed had gereden. Waarom zoiets filmen? Of zijn sommige stukken juist wel gespeeld? Lijkt er echt op van niet.

16. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Show me a Hero was ook goed. Bedankt voor de tip

Hybrid vindt dit leuk.
  17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Heb vanavond twee episodes van Black Mirror gezien en ik ben hooked. Nog niet vaak een soortgelijke serie gezien eerlijk gezegd, maar damn....i like it!!!!

18. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Het doet me denken aan The Twilight Zone. :)

Goede serie inderdaad!

19. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Oh nice.. klinkt interessant! Had er nog helemaal niks over gehoord.

Ga ik zeker checken, tnxs :)

20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    En juist die serie heb ik zelf nog niet gezien. Nice, ga ik absoluut wel doen dan.

Ik zag het op US Netflix staan en besloot het maar te gaan kijken, ook omdat ik John Hamm zag staan op de foto en die dude is cool. Heb nu vier episodes gekeken en vind het echt zeer nice. Jammer dat er nog niet heel veel episodes zijn, je bent er zo door heen , omdat je blijft kijken. :)

Deel Deze Pagina